Izual skrev:
Siarnaq skrev:
Absolut_Audi skrev:
Om du vill ha mest hållbara så skulle jag säga Toyota supra Mkiv då den har fått väldigt många kommentarer om att vara Grymt hållbar, lätt trimmad tror jag säkert att den är med..
2JZ GTE motorn håller för 1100 hästar utan att byta interna komponenter så som kolvar och dylikt.
Chippning, större spridare, nytt insug, avgassystem så har du 510 - 520 hästar i en sådan.
Finns folk som laddar 2300 hästar i såna och dom håller sjukt länge. Längre än någon annan motor i princip.
Så en MKIV Supra är utan tvekan bäst.
Vaknade du sedan?
För det första så chippar man inte en supra den mappas.
För det andra så får du inte ut den effekten med originalturbosen
För det tredje så är det verkligen dags att börja se över de interna delarna runt 700 häst.
Finns 1000 hästars Supror utan turbo också. Yay for logic.
Ja, jag skulle då inte våga ladda över 1000 hästar med orginal interna delar, men det är möjligt. Vilket säger mer än dom flesta motorer. Har du sett en Cheva 350 med orginal interna delar som laddar 1000 hästar t.ex?
Märkte just att jag skrev fel. Men, hacka in i datorn, och man vet vad man gör så har man ett par extra 35 - 50 hästar bara där. Samma med RB26DETT.
Camaro67, bara för att det låter orimligt betyder inte att det är omöjligt. 8000 hästar ur en stötstångs motor låter även omöjligt men kolla på Top Fuels. Må vara extrema men 8000 hästar och nog med kraft att skicka en kolv runt jorden 3 varv är inte illa.
Senast redigerat av Siarnaq (15 februari 2008)
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.