vilken bil håller och är mest lättrimmad?

Rinnegan Malleus Malificarum
15 februari 2008 · 2 401 Inlägg

Izual skrev:

Siarnaq skrev:

Absolut_Audi skrev:
Om du vill ha mest hållbara så skulle jag säga Toyota supra Mkiv då den har fått väldigt många kommentarer om att vara Grymt hållbar, lätt trimmad tror jag säkert att den är med..

2JZ GTE motorn håller för 1100 hästar utan att byta interna komponenter så som kolvar och dylikt.

Chippning, större spridare, nytt insug, avgassystem så har du 510 - 520 hästar i en sådan.

Finns folk som laddar 2300 hästar i såna och dom håller sjukt länge. Längre än någon annan motor i princip.

Så en MKIV Supra är utan tvekan bäst.

Vaknade du sedan?
För det första så chippar man inte en supra den mappas.
För det andra så får du inte ut den effekten med originalturbosen
För det tredje så är det verkligen dags att börja se över de interna delarna runt 700 häst.

Finns 1000 hästars Supror utan turbo också. Yay for logic.

Ja, jag skulle då inte våga ladda över 1000 hästar med orginal interna delar, men det är möjligt. Vilket säger mer än dom flesta motorer. Har du sett en Cheva 350 med orginal interna delar som laddar 1000 hästar t.ex?

Märkte just att jag skrev fel. Men, hacka in i datorn, och man vet vad man gör så har man ett par extra 35 - 50 hästar bara där. Samma med RB26DETT.

Camaro67, bara för att det låter orimligt betyder inte att det är omöjligt. 8000 hästar ur en stötstångs motor låter även omöjligt men kolla på Top Fuels. Må vara extrema men 8000 hästar och nog med kraft att skicka en kolv runt jorden 3 varv är inte illa.

Senast redigerat av Siarnaq (15 februari 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Hampusd transportkonsult
15 februari 2008 · 284 Inlägg

Aerodynamik skrev:

Siarnaq skrev:

Absolut_Audi skrev:
Om du vill ha mest hållbara så skulle jag säga Toyota supra Mkiv då den har fått väldigt många kommentarer om att vara Grymt hållbar, lätt trimmad tror jag säkert att den är med..

2JZ GTE motorn håller för 1100 hästar utan att byta interna komponenter så som kolvar och dylikt.

Chippning, större spridare, nytt insug, avgassystem så har du 510 - 520 hästar i en sådan.

Finns folk som laddar 2300 hästar i såna och dom håller sjukt länge. Längre än någon annan motor i princip.

Så en MKIV Supra är utan tvekan bäst.

Nu tar du ändå i lite för mkt. Vid 6-700hk skulle iaf jag byta kolvar m.m. och 500hk+ får du inte riktigt av BPU.. Kanske 400-450.

Jag kan inget annat än hålla med dig.
Mina egna erfarenheter: Har själv skruvat en del supra. Som vi plockade ur 450 hk med 3 tum och BC. Inget öppet filter eller sånt.

Har även haft "supramannens" dragsupra ståendes i mitt vardagsrum och varit med där en del.

Hur den hamnade i mitt vardagsrum är en annan historia. wink

Bottles are for babys. Real men get blown.
Rinnegan Malleus Malificarum
15 februari 2008 · 2 401 Inlägg

Hampusd skrev:
Jag kan inget annat än hålla med dig.
Mina egna erfarenheter: Har själv skruvat en del supra. Som vi plockade ur 450 hk med 3 tum och BC. Inget öppet filter eller sånt.

Har även haft "supramannens" dragsupra ståendes i mitt vardagsrum och varit med där en del.

Hur den hamnade i mitt vardagsrum är en annan historia. wink

Tänkte just fråga hur den Supran hamnade i ditt vardagsrum.

Som sagt, om man kan ändra lite med en dator så får man extra 35 - 50 hästar gratis bara av det. Sen är det finjustering, så det är möjligt.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Hampusd transportkonsult
15 februari 2008 · 284 Inlägg

Siarnaq skrev:

Aerodynamik skrev:
Jag är nog ett av världens största fan av Skyline och Supra, men det där tror jag inte riktigt på tongue

Man får tro vad man vill, jag trodde det inte heller först tills jag faktiskt fick prata med killen som lärde mig ett och ett annat.

Camaro67, det tar mycket stryk beroende på hur mycket man ladda i turbon, storleken på turbon och så vidare. Sugmotorer tar värre spö eftersom kompressionen orsakar sjukt mycket stress på olika moment av motorn.

En topfuel motor är inte ens gjord för att hålla länge. Stötstångsmotor med 8000 hästar har ju sin gräns också, motorn lär haverera efter några mil.

Men kolla på videor på Garaget efter en 1899 hästars 2JZGTE motor. Sitter i en australiensisk Vauxhall Monaro just nu, håller fortfarande. Ärligt talat så håller 3.0 liters sexan bättre än dom flesta V8'or. Utan tvekan.

Turbon? Du menar turbosarna? Supran är ju endå en twinturbo maskin i grund och botten.

Bottles are for babys. Real men get blown.
Rinnegan Malleus Malificarum
15 februari 2008 · 2 401 Inlägg

Hampusd skrev:
Turbon? Du menar turbosarna? Supran är ju endå en twinturbo maskin i grund och botten.

Dom flesta konverterar till 3 sekunders spoolad singelturbo för att få ut effekt. Det går att få runt 1500 hästar med dubbelturbo men det är lite 'uncharted territory', man vet inte direkt vad som kommer att hända.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
camaro67 Meister
15 februari 2008 · 6 763 Inlägg

Siarnaq skrev:

Izual skrev:

Siarnaq skrev:

2JZ GTE motorn håller för 1100 hästar utan att byta interna komponenter så som kolvar och dylikt.

Chippning, större spridare, nytt insug, avgassystem så har du 510 - 520 hästar i en sådan.

Finns folk som laddar 2300 hästar i såna och dom håller sjukt länge. Längre än någon annan motor i princip.

Så en MKIV Supra är utan tvekan bäst.

Vaknade du sedan?
För det första så chippar man inte en supra den mappas.
För det andra så får du inte ut den effekten med originalturbosen
För det tredje så är det verkligen dags att börja se över de interna delarna runt 700 häst.

Finns 1000 hästars Supror utan turbo också. Yay for logic.

Ja, jag skulle då inte våga ladda över 1000 hästar med orginal interna delar, men det är möjligt. Vilket säger mer än dom flesta motorer. Har du sett en Cheva 350 med orginal interna delar som laddar 1000 hästar t.ex?

Märkte just att jag skrev fel. Men, hacka in i datorn, och man vet vad man gör så har man ett par extra 35 - 50 hästar bara där. Samma med RB26DETT.

Camaro67, bara för att det låter orimligt betyder inte att det är omöjligt. 8000 hästar ur en stötstångs motor låter även omöjligt men kolla på Top Fuels. Må vara extrema men 8000 hästar och nog med kraft att skicka en kolv runt jorden 3 varv är inte illa.

1000hk utan turbo. Sitter de kompressor då eller? Skillnaden mella top fuel och en supran du pratar om är att topfuel motorn går 1 repa och sen är de totalrenovering. Jag tycker du verkar ha lite för goda tankar om supra motorn

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Aerodynamik ...
15 februari 2008 · 7 120 Inlägg

Jo.. Supra-motorn håller väldigt bra, men inte så bra.

Rinnegan Malleus Malificarum
15 februari 2008 · 2 401 Inlägg

camaro67 skrev:
1000hk utan turbo. Sitter de kompressor då eller? Skillnaden mella top fuel och en supran du pratar om är att topfuel motorn går 1 repa och sen är de totalrenovering. Jag tycker du verkar ha lite för goda tankar om supra motorn

Ingen kompressor. There's no substitute for Naturally Aspired engines.

http://www.autoshopracingengines.com/

Kolla under News och scrolla ner till Titanmotorsports Toyota Celica. 2JZGTE motor med singelturbo, har inte gått sönder än, kollar motorn ungefär 2 gånger per 4 evenemang. Singelturbo, 2000 + hästar och 6.65 tid som gör den till världens snabbaste Celica. Motorn byggd av personen jag pratade om förut.

2JZGTE motorn håller för enormt mycket tryck och stress. Dom har även byggt motorn till Titanmotorsports gatlegala Supra. Aldrig gått sönder sen dom byggde den, lägger ut 1688 hästar med en T88H turbo och 4 växlad automat låda.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Hampusd transportkonsult
15 februari 2008 · 284 Inlägg

Siarnaq skrev:

Hampusd skrev:
Jag kan inget annat än hålla med dig.
Mina egna erfarenheter: Har själv skruvat en del supra. Som vi plockade ur 450 hk med 3 tum och BC. Inget öppet filter eller sånt.

Har även haft "supramannens" dragsupra ståendes i mitt vardagsrum och varit med där en del.

Hur den hamnade i mitt vardagsrum är en annan historia. wink

Tänkte just fråga hur den Supran hamnade i ditt vardagsrum.

Som sagt, om man kan ändra lite med en dator så får man extra 35 - 50 hästar gratis bara av det. Sen är det finjustering, så det är möjligt.

I brist på uppställningsplats i tyresö. Så ställde vi in den i mitt vardagsrum.
Jag bodde på den tiden i mammas garage som var ombyggt till en liten boningsplats på 40kvm. 30 kvm vardagsrum och 10 kvm sovrum. Då det vart panik med uppstälningsplats så fick vi helt enkelt öppna upp ena vägen och hänga på dörrarna igen. Så från att suttit i soffan och tittat på top gear. Så satt jag i supran och tittade på topgear om jag ville. wink

Bottles are for babys. Real men get blown.
camaro67 Meister
15 februari 2008 · 6 763 Inlägg

Siarnaq skrev:

camaro67 skrev:
1000hk utan turbo. Sitter de kompressor då eller? Skillnaden mella top fuel och en supran du pratar om är att topfuel motorn går 1 repa och sen är de totalrenovering. Jag tycker du verkar ha lite för goda tankar om supra motorn

Ingen kompressor. There's no substitute for Naturally Aspired engines.

http://www.autoshopracingengines.com/

Kolla under News och scrolla ner till Titanmotorsports Toyota Celica. 2JZGTE motor med singelturbo, har inte gått sönder än, kollar motorn ungefär 2 gånger per 4 evenemang. Singelturbo, 2000 + hästar och 6.65 tid som gör den till världens snabbaste Celica. Motorn byggd av personen jag pratade om förut.

2JZGTE motorn håller för enormt mycket tryck och stress. Dom har även byggt motorn till Titanmotorsports gatlegala Supra. Aldrig gått sönder sen dom byggde den, lägger ut 1688 hästar med en T88H turbo och 4 växlad automat låda.

Jag har väldigt svårt att tro att de tar 1000hk ur en 3liters maskin utan turbo.

Jag hittade ingen Celica där de stod något om de. Ge mig en länk där jag kan läsa om de direkt.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Rinnegan Malleus Malificarum
15 februari 2008 · 2 401 Inlägg

Hampusd skrev:
I brist på uppställningsplats i tyresö. Så ställde vi in den i mitt vardagsrum.
Jag bodde på den tiden i mammas garage som var ombyggt till en liten boningsplats på 40kvm. 30 kvm vardagsrum och 10 kvm sovrum. Då det vart panik med uppstälningsplats så fick vi helt enkelt öppna upp ena vägen och hänga på dörrarna igen. Så från att suttit i soffan och tittat på top gear. Så satt jag i supran och tittade på topgear om jag ville. wink

Du.. det vill jag också göra. Sjukt coolt. tongue

http://www.titanmotorsports.com/200mphcelica.html

Celican.

http://www.titanmotorsports.com/900160mph.html

Supran.

Där har du länkarna Camaro67.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
camaro67 Meister
15 februari 2008 · 6 763 Inlägg

Siarnaq skrev:

Hampusd skrev:
I brist på uppställningsplats i tyresö. Så ställde vi in den i mitt vardagsrum.
Jag bodde på den tiden i mammas garage som var ombyggt till en liten boningsplats på 40kvm. 30 kvm vardagsrum och 10 kvm sovrum. Då det vart panik med uppstälningsplats så fick vi helt enkelt öppna upp ena vägen och hänga på dörrarna igen. Så från att suttit i soffan och tittat på top gear. Så satt jag i supran och tittade på topgear om jag ville. wink

Du.. det vill jag också göra. Sjukt coolt. tongue

http://www.titanmotorsports.com/200mphcelica.html

Celican.

http://www.titanmotorsports.com/900160mph.html

Supran.

Där har du länkarna Camaro67.

Jag ska äta först så ska jag läsa sen big_smile

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Rinnegan Malleus Malificarum
15 februari 2008 · 2 401 Inlägg

camaro67 skrev:
Jag ska äta först så ska jag läsa sen big_smile

Okay. Celican har tydligen blivit såld också, men om vi säger såhär.. Singelturbon på den var något i hästväg. :o

Pratade med min far, lungt över 4 kilos laddtryck i jäveln, över 2000 hästar också. I en i princip standard Supra motor.

http://www.titanmotorsports.com/timococebsa.html

Scrolla ner och kolla storleken, fan bredare än blocket på motorn!

Senast redigerat av Siarnaq (15 februari 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
LoFET Almännt tokig
15 februari 2008 · 481 Inlägg

jag har sett bromsnings film på den motorn du pratar om och den bromsade strax under 1900hk och är världens just nu starkaste 2jz. altså inte 2000+ som talats om tidigare.

finns de som kör 1000hk med standard interner har jag hört talas om men det håller inte i längden x000 mil lika med döden tillslut.

ca 7-800 hk kan köras på standard bottendel sen skall det bytas ut. och då är 800 ändå på gränsen.

1000 hk sug motor kan säkert gå ett pull i broms bänken men jävlar i min själ vad dom kör lustgas på den i såfall. lär ju inte direkt ge 1000 hk jämt mellan 4-10000 rpm......

och bilar med 1500hk kan köras dagligen de lär ju inte gå med den mappen bara........ snarare en gat mapp för 600hk verkar trovärt.

audis 5:a och bmw:s äldre 6:or håller också för mycket pulver om intern delarna byts ut.

:edit hade visst bromsats om med stroker kit och presterat över 2000hk länk till dyno : http://www.youtube.com/watch?v=LpFRBc0ZdoE

Senast redigerat av LoFET (15 februari 2008)

Inline sixes ist sie scheisse.......
Rinnegan Malleus Malificarum
15 februari 2008 · 2 401 Inlägg

LoFET skrev:
jag har sett bromsnings film på den motorn du pratar om och den bromsade strax under 1900hk och är världens just nu starkaste 2jz. altså inte 2000+ som talats om tidigare.

finns de som kör 1000hk med standard interner har jag hört talas om men det håller inte i längden x000 mil lika med döden tillslut.

ca 7-800 hk kan köras på standard bottendel sen skall det bytas ut. och då är 800 ändå på gränsen.

1000 hk sug motor kan säkert gå ett pull i broms bänken men jävlar i min själ vad dom kör lustgas på den i såfall. lär ju inte direkt ge 1000 hk jämt mellan 4-10000 rpm......

och bilar med 1500hk kan köras dagligen de lär ju inte gå med den mappen bara........ snarare en gat mapp för 600hk verkar trovärt.

audis 5:a och bmw:s äldre 6:or håller också för mycket pulver om intern delarna byts ut.

:edit hade visst bromsats om med stroker kit och presterat över 2000hk länk till dyno : http://www.youtube.com/watch?v=LpFRBc0ZdoE

Mm, tänkte väl, eftersom siffrorna jag fick reda på var över 2000hk.

Sjukt med 2000 hästar i en rak sexa däremot.

Senast redigerat av Siarnaq (15 februari 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
camaro67 Meister
15 februari 2008 · 6 763 Inlägg

camaro67 skrev:

Siarnaq skrev:

Hampusd skrev:
I brist på uppställningsplats i tyresö. Så ställde vi in den i mitt vardagsrum.
Jag bodde på den tiden i mammas garage som var ombyggt till en liten boningsplats på 40kvm. 30 kvm vardagsrum och 10 kvm sovrum. Då det vart panik med uppstälningsplats så fick vi helt enkelt öppna upp ena vägen och hänga på dörrarna igen. Så från att suttit i soffan och tittat på top gear. Så satt jag i supran och tittade på topgear om jag ville. wink

Du.. det vill jag också göra. Sjukt coolt. tongue

http://www.titanmotorsports.com/200mphcelica.html

Celican.

http://www.titanmotorsports.com/900160mph.html

Supran.

Där har du länkarna Camaro67.

Jag ska äta först så ska jag läsa sen big_smile

Nu har jag läst och jag hittar inget som kunde vara användbart för dikusionen

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Rinnegan Malleus Malificarum
15 februari 2008 · 2 401 Inlägg

camaro67 skrev:
Nu har jag läst och jag hittar inget som kunde vara användbart för dikusionen

Dom är grymt hemlighetsfulla om hur dom har byggt motorn såklart. Alla motorer för den delen. Finns inte många som verkligen säger exakt vad dom har gjort med motorn då dom får ut sjukt mycket hästar.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
camaro67 Meister
15 februari 2008 · 6 763 Inlägg

Siarnaq skrev:

camaro67 skrev:
Nu har jag läst och jag hittar inget som kunde vara användbart för dikusionen

Dom är grymt hemlighetsfulla om hur dom har byggt motorn såklart. Alla motorer för den delen. Finns inte många som verkligen säger exakt vad dom har gjort med motorn då dom får ut sjukt mycket hästar.

De kan jag förstå att de gör. Men jag hittade knappt effekt siffror eller något om hur pass skottsäkra de va. Men tidigare i tråden skrev du att de va en som åkte med 4bars ladd och 2000hk i en princip standard supra. Och där tappar jag helt förtroendet.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Rinnegan Malleus Malificarum
15 februari 2008 · 2 401 Inlägg

camaro67 skrev:
De kan jag förstå att de gör. Men jag hittade knappt effekt siffror eller något om hur pass skottsäkra de va. Men tidigare i tråden skrev du att de va en som åkte med 4bars ladd och 2000hk i en princip standard supra. Och där tappar jag helt förtroendet.

Kolla youtube länken som LoFET postade.

Jag sa i princip, självklart är det racesaker i motorn. Men, inte strokad eller uppborrad.

I princip standard Supra motor. Den är inte standard om man borrar upp eller strokar motorn eller hur?

Senast redigerat av Siarnaq (15 februari 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
camaro67 Meister
15 februari 2008 · 6 763 Inlägg

Siarnaq skrev:

camaro67 skrev:
De kan jag förstå att de gör. Men jag hittade knappt effekt siffror eller något om hur pass skottsäkra de va. Men tidigare i tråden skrev du att de va en som åkte med 4bars ladd och 2000hk i en princip standard supra. Och där tappar jag helt förtroendet.

Kolla youtube länken som LoFET postade.

Jag sa i princip, självklart är det racesaker i motorn. Men, inte strokad eller uppborrad.

I princip standard Supra motor. Den är inte standard om man borrar upp eller strokar motorn eller hur?

Kollade filmen nu. Men den är inte i princip standard. Det är så extremt så du kan inte tänka dig. Jag håller med om att de är en ball och jävligt bra motor men inte så bra som du försöker få de till

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang