4663
Sök

vatten insprutning

755 Inlägg
8 augusti 2007
Trådstartare
Tjena

det sitter vatten insprutning i min 74 Tic vad har det för funktion??

Vw trimmare
2 995 Inlägg
8 augusti 2007
är du säker på att du har vatten insprutning? det används på REJÄLT trimmade bilar för
att minska spikningar och sänka insugstempen allt för att kunna få ut mer effekt...

245 Inlägg
8 augusti 2007
gik har/haft en sats med ett vattensprut. det akn ju vara så att bilen varit trimmad rejält engång i tiden?

BMW 540 e39 -97
940Turbo -91 brukis *såld* BMW 318is e36 -92*såld*
240GLT -83 projekt *skrotad* 240DL -85 möjligt tidsfördriv *skrotad*
LEG. åkafrånpolisåcykla6månder *genomförde kursen med bravur*

755 Inlägg
8 augusti 2007
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
är du säker på att du har vatten insprutning? det används på REJÄLT trimmade bilar för
att minska spikningar och sänka insugstempen allt för att kunna få ut mer effekt...

ja det finns saker under huven för 60 papp och ja jag har vatten insprut

755 Inlägg
8 augusti 2007
Trådstartare
tias aka katten skrev:
gik har/haft en sats med ett vattensprut. det akn ju vara så att bilen varit trimmad rejält engång i tiden?

bilen är fortfarande trimmad...

gruvarbetare
152 Inlägg
8 augusti 2007
good_year skrev:
Tjena

det sitter vatten insprutning i min 74 Tic vad har det för funktion??

perfekt till att få bort spikningar med. det ska tillsättas vid halva laddtrycket för att hinna med att hjälpa vid max laddtryck...
min gamle 9000cc-86 monterade jag sådant o den spikade till vid 1,5 bar men när vattnet
gick in så ökade laddet närmare 2 bar sen orkade inte kopplingen mer...det satt APC på den bilen så den kände själv av spikningar o reglerade laddtrycket därefter...

755 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
okej..
laddar 0.7 -0.8 nu
jag har förstärkt koppling i min det tråkiga i dag var att när jag örde en runda sedan lät det skit konstigt från turbon sedan när jag öppnade huven så hade min downpipe gått av.. presic vid turbon.. tråkigt

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
755 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
Rooth07 skrev:
dåligt köp:P moahahaha, jaha Mossebo imon då:P hehe.

blä blä..
akta så jag inte tar din downpipe..
ja det blir mossebo i morgon med din 240.. hehe

Sök