4698
Sök

vad är röret till som går underifrån turbon ?

Avstängd
1 266 Inlägg
8 augusti 2007
Trådstartare
Hallå, såg i dag att ett kanske 3cm brett rör, går underifrån turbon, ner till motorblocket....och där det går in i motorblocket sitter det helt löst !...ser även ut som nån har försökt och täta det med nå rött gummigrejj...ska det sitta så löst ? man kan alltså dra röret ut och in :S röret är av metal, inge gummi

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

905 Inlägg
8 augusti 2007
hmm lär som oljereturen. varfriåån turbon går den? undersidan mitt på turbon sått säga? mitt emot ett annat rör?

Avstängd
1 266 Inlägg
8 augusti 2007
Trådstartare
loffe007 skrev:
hmm lär som oljereturen. varfriåån turbon går den? undersidan mitt på turbon sått säga? mitt emot ett annat rör?

Jo det är nog oljereturen !..ska röret sitta så jävla löst där nere i motorn ?

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
8 augusti 2007
Jupp de röret för oljereturen.. de röda är gummiringen som sitter på röret för att täta emot blocket.. Om röret sitter lite löst och du kan se gummiringen utan att skruva loss röret så är den trasig...gummiringen alltså tongue

Det borde läcka en hel del olja runt röret??

Ny gummiring finns att köpa på volvo..

Avstängd
1 266 Inlägg
8 augusti 2007
Trådstartare
turbotompa skrev:
Jupp de röret för oljereturen.. de röda är gummiringen som sitter på röret för att täta emot blocket.. Om röret sitter lite löst och du kan se gummiringen utan att skruva loss röret så är den trasig...gummiringen alltså tongue

Det borde läcka en hel del olja runt röret??

Ny gummiring finns att köpa på volvo..

Jahadu, det kanske förklarar varför det droppar olja när motorn är igång big_smile

Sök