5904
Sök

Plötsliga Problem - "hostar till när jag kör" - volvo v70 2,5t -98

139 Inlägg
12 augusti 2007
Trådstartare
Jag har problem med min v70, den "hostar" lite då och då och då sjunker tempen på motorn...sen så stiger den igen. kan detta vara med att lambda sonded lyser också?

Med "hostar" menar jag att du kan köra lugnt..och helt plötsligt så hoppar det till och gasen svarar inte alls..kan göra så 2-3 gånger sen så går den. Den dör inte eller så..utan bara "hostar" till.

Bamse940Ltt
12 augusti 2007
lyser motorlampan är det enklast o läsa av o se vad du har för felkoder o sen börja felsöka

139 Inlägg
13 augusti 2007
Trådstartare
Japp, ska in och kolla felkoder imorgon tror jag..se vad det är med den..

Har också problem med att starta bilen ibland..det är som om den inte tänder riktigt..har du foten på gasen så går det lättare..

139 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
Tittat fel koder, fick något med motortemp... nu har det dock dyckt upp fler saker..ryker svart ur avgassystemet när man startar den hmm på väg att bli turbo ras?

8 297 Inlägg
22 augusti 2007
Mitt tips är att du byter temostat, om inte felkoden va motortempgivare, ingen eller felaktig signal? Isf så ska den bytas.

139 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Mitt tips är att du byter temostat, om inte felkoden va motortempgivare, ingen eller felaktig signal? Isf så ska den bytas.

Det "roliga" är att vi bytte motortempgivaren (har för mig att det va den) för inte så längesen..och att det va samma som va problemet nu idag när jag va inne för 2:a gången på 2 veckor och felsökte..gick 10 min sen vart lampan för motor fel tänd igen..
Senast redigerat av Westher (22 augusti 2007)

139 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
haha ! denna bil är då helt sjuk! Grejade i fredags med den..lossa motortemp givaren och såg så att allt va som det skulle och tömde kylsystemet lite..sen efter det har bilen gått som den ska! :S denna bilen är helt sjuk säger jag bara!

Ocean Race NR:1
475 Inlägg
28 augusti 2007
Har du öppet luftfilter på bilen?, så kan det va luftmassegivarn! Då går bilen både lite ryckigt samt den kan va svårstartad, och fel bränsle/luft blandning kan ge tendens till att det rycker svart pågrund av fel bränslemängd!

mvh
Jörgen

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa

139 Inlägg
20 september 2007
Trådstartare
Det kan inte vara lamda sonden som är fel på den eller? finns det en eller två motortemp givare?

study
772 Inlägg
20 september 2007
ta av batteri poolen så att allt nollar säga i med ny mätare och hoppas på det bästa. har du testa det

139 Inlägg
20 september 2007
Trådstartare
moose46019 skrev:
ta av batteri poolen så att allt nollar säga i med ny mätare och hoppas på det bästa. har du testa det

"nollar" bilen hela tiden! kylfläkten går igång tillochmed när jag har nollat bilen över natten! mad ska dra mig bort till autotech och se vad dom säger snart med..

Sök