5725
Sök

Ställa om förgasaren.

312 Inlägg
14 augusti 2007
Trådstartare
Tjo igen!

Skulle behöva ställa om förgasaren på min 240, tror jag då. För när man startar den vill den inte hålla sig på tomgången om man inte gasar lite, är länge så tills man kört ett bra tag då funkar den bra. Så måste typ köra med choken när jag ska stanna bilen vid rödljus etc.

Visst är det förgasar/tändningen man måste ställa in? Hur gör man då det. Aldrig mekat i en bil och skulle gärna vilja göra det sj :>

21 761 Inlägg
14 augusti 2007
Förgasarmotorerna i 240 brukar vilja ha lite choke i början fastän det är plusgrader, den erfarenheten har iaf jag. Men kanske din förgasare är lite snålställd eller nåt.

Vilken motor är det, vad heter förgasaren och vilken årsmodell har bilen?

312 Inlägg
14 augusti 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Förgasarmotorerna i 240 brukar vilja ha lite choke i början fastän det är plusgrader, den erfarenheten har iaf jag. Men kanske din förgasare är lite snålställd eller nåt.

Vilken motor är det, vad heter förgasaren och vilken årsmodell har bilen?

B23A -84, ingen aning knappt kollat mkt under huven men kan återkomma imorgon med svar wink

905 Inlägg
15 augusti 2007
till att börja med kan du kolla så det är förgasar olja iden. om du kollar under huven så ser du ett lock på förgasaren skruva lös detta i det hålet häller du ner förgasar olja. du kan hälla ganska mycket.  så du ser oljan iaf.

Sök