4533
Sök

lite frågor ang. volvo 240

2 Inlägg
15 augusti 2007
Trådstartare
Hej

Som rubriken lyder så har jag lite frågor angående min volvo 240 årsmodell 90 med b230f motorn i.

Jag tänkte trimma upp den lite.´
Jag tänkte sätta dit 531 topp och k-kam och jag har förstått att de spelar roll kamaxeln har spår eller inte och att det har att göra med om fördelaren sitter i blocket eller inte.

Så nu undrar jag förstårs om någon vet om fördelaren sitter i blocket på min eller inte och om nån annan här har trimmat den här motorn med dom här grejerna och vet om nånting som jag kanske borde tänka på

Tack på förhand! mvh robert

2 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
Ingen som vet?

Hur vet jag om fördelaren sitter i blocket eller inte?

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
16 augusti 2007
Fördelaren sitter i blocket på din bil, bakmonterad fördelare kom först på 740.. Så du behöver inte fundera på om du har spår eller ej bak i kamaxeln. Spåren är till för att driva rotorn i fördelaren när den sitter monterad i bakkant av toppen..

130 Inlägg
17 augusti 2007
den bakmonterade fördelaren sitter på dom nyare 240arna men jag ska inte säga alla.. de e väll bara och öpna huven och kolla

905 Inlägg
18 augusti 2007
Gaba_flumm skrev:
den bakmonterade fördelaren sitter på dom nyare 240arna men jag ska inte säga alla.. de e väll bara och öpna huven och kolla

trodde inte bakmoonterad fördelare satt på någon 240 pågrund av utrymmesbrist.

Mr White
1 072 Inlägg
18 augusti 2007
Gaba_flumm skrev:

Då måste de har bytt motor eller gjort nå hemmapul.Finns inga 240 me toppmonterad fördelare org..Har skruvat å jobbat på volvo å har aldrig sett de..

De skulle aldrig gå heller då skulle de vara omöjligt å byta rotor mm...Finns ingen plaats för de mot torpedväggen.
Senast redigerat av Robban 245 (18 augusti 2007)

Sök