5607
Sök

öppet sportluftfilter till golfen

low profile
253 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
tjena, skall installera öppet sportluftfilter idag till gti:n, nåt tips på någon jag borde köpa? pengar spelar ingen roll.

Vill även veta vart de säljer klart set med allt jag behöver. Vill ej leta efter adapter om ni förstår vad jag menar!

tack

557 Inlägg
16 augusti 2007
Det finns 2 viktiga punkter när det gäller montering av sportluftfilter/öppet filter.

1: Om du har köpt ett filter som du behöver olja in så tänk på att inte använda för mycket olja. (Om du använder för mycket olja kan du suga in olja i Luftmassemätaren och den kan då gå sönder)

2: Se till att filtret sitter fast ordentligt, dvs att det inte hänger och dinglar i luften, det kan resultera i att din Luftmassemätare skakar sönder vid körning. Den bästa lösningen på detta problem är att skaffa dig en avskärmning till filtret (Tror KN säljer filter och avskärmning i ett packet)

Hoppas du fick ur nån nytta av detta, Lycka till smile

//Jerry

low profile
253 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
Jag skall köpa utan olja såklart. Men vet du någon som säljer allt klart som ett slags kit?

tack

low profile
253 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
Ingen?

Bobo
16 augusti 2007
Du gör som du vill men LMM:erna på VAG bilar är känsliga och din bil kommer inte gå bättre, jag skulle inte skaffa något.  Vad vill du uppnå med ett öppetfilter?

1 072 Inlägg
16 augusti 2007
Dalhems har garanterat. Har inte dom, så kan du sluta leta i princip! Du bör ringa då deras hemsida är svåroienterad i mitt tycke men har välldigt trevlig personal!

low profile
253 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
Vill endast ha ljudet, jag råkar veta att man inte får nåt mer...haha men jag vill veta vilket filter ni rekommenderar och vartifrån jag kan hitta typ micro, dalhems m.m

tack

low profile
253 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
Bump up

4 571 Inlägg
16 augusti 2007
§4 Lyftning av trådar (gäller forumet)
Meningslösa inlägg för att lyfta en tråd är inte tillåtna.

Att bumpa en tråd 2 ggr på samma dag inom några timmar är inte acceptabelt

Tråd låst

Sök