4391
Sök

Golf mk2 1,8i rp mindre tongångsstrul

Fri fart för ett fritt folk!
15 148 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
undrar om någon annan haft smärre tongångsproblem
har just bytt maskin i min 89:ans golf sitter en 91:Ans rp motor i nu som gått 9300mil även lådan är från samma bil

men tongången strular mot den gamla motorn inte speciellt allvarligt men kanske hoppar upp och ned på kanske 50rpm och ger en ganska hård tongång
går kanon i övrigt dock rätt slö men det är dom orginal smile

enda som inte är orginal är öppet filter men går lika dant med orginal luftburken

vet att förgasar foten kan ge lite udda tongångar osv
men tycker inte riktigt att det känns som tjuvluft
dock spikar den rätt bra när man gasar på dock bara på låga varv och orkeslös efter 4000-4500 är dock van att åka 16V 745:A som är stendöd under 3500
men orkar inte byta ifall att det kan vara något annat
har dubletter av rubbet på hela motorn då jag har den gamla motorn kvar

känns som att jag vill ha bilen tipp topp eftersom tjejen använder bilen att övningsköra med

Kör fort så hinner inget hända...

OEM <3
194 Inlägg
16 augusti 2007
Sitter en givare i förgasaren på RP motorn som brukar spöka, kommer inte ihåg vad den heter men den styr hur mycket soppa osv den ska få, tror den kostar 7000 ungefär på VAG för en ny, annars får man leta på en skrot, jag körde med min golf tvåa så hur länge som helst inga problem lite svajande tomgång, men den gick bra ändå! Ett tips för att få den lite piggare på högre varv är att justera tändningen lite! MVH Jonas

These days &#9834;&#9835;

Fri fart för ett fritt folk!
15 148 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
n0jas skrev:
Sitter en givare i förgasaren på RP motorn som brukar spöka, kommer inte ihåg vad den heter men den styr hur mycket soppa osv den ska få, tror den kostar 7000 ungefär på VAG för en ny, annars får man leta på en skrot, jag körde med min golf tvåa så hur länge som helst inga problem lite svajande tomgång, men den gick bra ändå! Ett tips för att få den lite piggare på högre varv är att justera tändningen lite! MVH Jonas

fördelen är att jag har en min gamla rp motor kvar och den är helt komplett
var inga fel på den mer än lite blårök ibland och den gick bra
så delar har jag iallfall

jo att tändningen går att ställa är jag medveten om ;-)
den gamla motorn gick rätt okej på höga varv nu behöver jag väll inte direkt göra så den går som f-n heller då tjejen använder den till övningskörningen enbart och lite rövförflyttare
har en glt 16V 745:A som jag åker med normalt
men nackdelen är väll att man är van vid dom 159hk då blir 90hk rätt slöa

Kör fort så hinner inget hända...

Sök