2787
Sök

Sanningen om BMW

Meister
6 763 Inlägg
18 augusti 2007
Men nu spöa ju Volvo Cadillac så dom kan ju inte vara partiska. Men de är ju bara att acceptera att Volvo gör bra och säkra bilar. Men att BMW gjorde bra ifrån sig i de testet var förmodligen för att de va en annan model eller ett annat test
Team-Adolfsson skrev:
tycker det är konstigt

ifall sverige gör ett krock test så kommer alltid volvo på 1a plats eller saab
och tyska kommer alltid längst ner
men gör tyskland ett test är det tvärtom
senast när amerikanarna gorde ett test så var Mercedes först 2a var BMW 5 serie
och volvo låg på 6 plats och saab på 5 var typ skoda eller nåt som var bttre me

Datsunfrälst
65 Inlägg
18 augusti 2007
löjligt...

DFFL
9 020 Inlägg
18 augusti 2007
Mebb skrev:
FireTraXX skrev:
Jag har aldrig krockat med pappas 523 och lär inte göra det heller.

Är du allvarlig???
Om du menar det där på fullt allvar så nominerar jag det där uttalandet som vinnare i kategorin "årets mest insiktslösa och dummaste yttrande..." wink

Varför är det insiktslöst och dumt?
Hur många gånger krockar genomsnittsmannen under sin livstid?
Vad är då oddsen att jag kommer krocka med en bil som jag inte krockat med under de två åren bilen har funnits och varit i min pappas ägo?
Inte speciellt höga eller hur, alltså lär jag inte göra det heller.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Troligen galen...
567 Inlägg
18 augusti 2007
FireTraXX skrev:
Mebb skrev:
FireTraXX skrev:
Jag har aldrig krockat med pappas 523 och lär inte göra det heller.

Är du allvarlig???
Om du menar det där på fullt allvar så nominerar jag det där uttalandet som vinnare i kategorin "årets mest insiktslösa och dummaste yttrande..." wink

Vad är då oddsen att jag kommer krocka med en bil som jag inte krockat med under de två åren bilen har funnits och varit i min pappas ägo?

Jaja, parollen "det händer inte mig" stämmer ju varje dag roll, så du har säkert rätt...hmm
Senast redigerat av Mebb (18 augusti 2007)

DFFL
9 020 Inlägg
18 augusti 2007
Mebb skrev:
FireTraXX skrev:
Mebb skrev:

Är du allvarlig???

Jaja, parollen "det händer inte mig" stämmer ju varje dag roll, så du har säkert rätt...hmm

Jag menade inte att det GARANTERAT inte kommer hända, jag sa faktiskt bara att det inte lär hända.
Väldigt stor skillnad.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

huh?
10 427 Inlägg
18 augusti 2007
FireTraXX skrev:
Sanningen om BMW?
Detta handlar om en modell, inte alla.

Större bilmodeller borde ju vara säkrare.
X-modellerna kanske gör sig bättre i sidokrockstest.

DFFL
9 020 Inlägg
18 augusti 2007
steifan skrev:
FireTraXX skrev:
Sanningen om BMW?
Detta handlar om en modell, inte alla.

Större bilmodeller borde ju vara säkrare.
X-modellerna kanske gör sig bättre i sidokrockstest.

Utan tvekan, men jag ville bara påpeka att 3-serien (Som exempel bara) är det inget fel på och då borde man itne skriva att det är sanningen om BMW.

Russel Crowe, Gladiator.

220 Inlägg
18 augusti 2007
Hehe

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
18 augusti 2007
FireTraXX skrev:
Mebb skrev:
FireTraXX skrev:

Jag menade inte att det GARANTERAT inte kommer hända, jag sa faktiskt bara att det inte lär hända.
Väldigt stor skillnad.

Ja, men det kommer fortfarande suga lika mycket dromedarpung när du ligger i din säng och har apparater som andas åt dig och skit bara för att nån lastbilschaffis somnade vid ratten och drämde rätt in i dig. Då hade du nog önskat att du hade en säkrare bil.
Du har rätt att det inte är jättestor chans att man blir med om en krock, men det är ju till förhållande till hur mycket du vistas ute på vägarna också. Spelar ingen roll hur bra du kör så länge det finns andra idioter i trafiken eller hur?

DFFL
9 020 Inlägg
18 augusti 2007
FL3JM skrev:
FireTraXX skrev:
Mebb skrev:

Väldigt stor skillnad.

Ja, men det kommer fortfarande suga lika mycket dromedarpung när du ligger i din säng och har apparater som andas åt dig och skit bara för att nån lastbilschaffis somnade vid ratten och drämde rätt in i dig. Då hade du nog önskat att du hade en säkrare bil.
Du har rätt att det inte är jättestor chans att man blir med om en krock, men det är ju till förhållande till hur mycket du vistas ute på vägarna också. Spelar ingen roll hur bra du kör så länge det finns andra idioter i trafiken eller hur?

Är det bara jag på denna sidan som kan läsa?

Russel Crowe, Gladiator.

study
772 Inlägg
28 september 2007
FL3JM skrev:
FireTraXX skrev:
Mebb skrev:

Väldigt stor skillnad.

jaha ås i fall en lastbil kommer och kör in i din sida s händer inte samma sak eller vad då?

320 Inlägg
1 oktober 2007
5-serien ÄR en bastant,toppmodern och säker bil.

sidokollisoner skerväl knappast i 100 km/h ?

isf om man fått "sladd" och kanar emot mötande. men då är det nog illa även om man sitter i en volvo xD.

Montör
664 Inlägg
1 oktober 2007
Sen att en BMW E60 lär vara en MYCKET roligare bil att köra än en S80 tycker jag väger upp det hela totalt.

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

.......
2 655 Inlägg
1 oktober 2007
suck......

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
1 oktober 2007
Errol skrev:
5-serien ÄR en bastant,toppmodern och säker bil.

sidokollisoner skerväl knappast i 100 km/h ?

isf om man fått "sladd" och kanar emot mötande. men då är det nog illa även om man sitter i en volvo xD.

sidokolission i 100 blås var en polare till mig med om i förra veckan.. så visst kän det hända, men hör inte direkt till vanligheten, men han blev påkörd i sidan med sin 242 av en 944, 940:n ska tydligen ha kommit i 100 en mndre väg och plockade honom i sidan, 940:n har jag inte sett men 240:n har inget bagae kvar, blev förskjutet typ en halv meter..

så sidokolissioner i 100 KAN förekomma

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

4 554 Inlägg
1 oktober 2007
jaja det finns säkert nått bmw klår volvo med i hästlängder men det nämns inte i detta sammanhanget.. alla har sina för och nackdelar.. har för mig volvo har bra mycke mer fel än vad bmw.. för och nackdelar som sagt

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
1 oktober 2007
volvo är bäst på säkerhet.. så e de bara!
hellre en billig säker halvsnygg bil än en dyr farlig snygg...!

Förjaevle Brao
555 Inlägg
1 oktober 2007
volvo har haft säkerhets tänk ända sedan märket grundades i stort sett,  gamla 240 fick ju höga säkerhets betyg när den va ny, så det e nog inte så konstigt att volvo klår bmw på den punkten

DFFL
9 020 Inlägg
1 oktober 2007
richardoo290 skrev:
volvo är bäst på säkerhet.. så e de bara!
hellre en billig säker halvsnygg bil än en dyr farlig snygg...!

Är inte renault bäst på säkerhet?

Russel Crowe, Gladiator.

Långtradarchaufför
282 Inlägg
1 oktober 2007
det finns inte en bil i världen som är tillräckligt säker, om man frontalkrockar i över 100 km/h är man död ändå oavsett vad för bil man kör

BMW - Det stavas som det låter:)

Sök