3135
Sök

Klet på sätet?

12 086 Inlägg
12 oktober 2005
Trådstartare
Bakom mina dörrsidor så sitter det en skumgummimatta, typ som ska dämpa ljudet lr något, denna matta sitterfast med en svart seg klet.. någon som känner igen vad jag menar? Iaf, detta klet har nu hamnat på ca 2cm^2 av min tygdyna bak, mitt i så man inte kan missa det.

Min fråga är hur får man bort det utan att paya tyget? fått skiten på annat oxå som jag försökt få bort med bensin, t röd och avfettning. Inget funka.

SNÄLLA kan någon komma med ett bra tips, måste få bort fläcken.

Tack!

692 Inlägg
12 oktober 2005
Åk och fråga nån rekond firma eller något?

133 Inlägg
12 oktober 2005
låter som de är nå klister inblandat, så pröva försiktigt med aceton!

eller varför inte ta å värma på det med en hårtork eller värmepistol!

hoppas det löser sig!

Fkoff skrev:
Bakom mina dörrsidor så sitter det en skumgummimatta, typ som ska dämpa ljudet lr något, denna matta sitterfast med en svart seg klet.. någon som känner igen vad jag menar? Iaf, detta klet har nu hamnat på ca 2cm^2 av min tygdyna bak, mitt i så man inte kan missa det.

Min fråga är hur får man bort det utan att paya tyget? fått skiten på annat oxå som jag försökt få bort med bensin, t röd och avfettning. Inget funka.

SNÄLLA kan någon komma med ett bra tips, måste få bort fläcken.

Tack!

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
12 oktober 2005
Provat med interiörtvätt?

10 287 Inlägg
12 oktober 2005
Nån butylgummiartat lim antagligen.

Labba INTE på sätet. Fixa en klick och smeta på en gammal tygbit. Prova sedan olika metoder på den biten tills du vet vad som funkar

eller:

Åk till en rekondare och gråt för honom

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

12 086 Inlägg
12 oktober 2005
Trådstartare
Ok, tack för svaren. Får prova o se vad som löser upp det.

SSS -12
3 217 Inlägg
12 oktober 2005
Bräkleen och värmepistol, sen tar du en kam och drar bort det.. Efter det tar du sätestvätt och går loss, du vet sånt skum? tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

12 086 Inlägg
12 oktober 2005
Trådstartare
Fuckface skrev:
Bräkleen och värmepistol, sen tar du en kam och drar bort det.. Efter det tar du sätestvätt och går loss, du vet sånt skum? tongue

Vad är "Bräkleen"? Tänkte på en sak, om man fryser det ist, o plockar loss som tuggumi? Kanske lite svårt o få in hela sätet i frysen dock!smile

SSS -12
3 217 Inlägg
12 oktober 2005
Bräkleen (eller hur det nu stavas) är en produkt från dom som gör 5.56 .. Det är för rengöring, EXTREM rengöring om jag inte vill minnas det fel, missbrukade det på volvoägares bilar när jag praoade på bilia! Det luktar ganska kul! tongue Jag vet inte om det skulle funka annars kan du ta thinner på en trasa och ett annat rengöringsmedel, först skrubbar du på den fläcken med thinner sen tar du vatten och tvättar bort thinnern innan du hunnit fräta bort något av sätet eller fått fläck... OM du ska göra som med tuggummi så får du nog ta flytande kväve och så vitt jag minns det så ger det fläckar!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

133 Inlägg
13 oktober 2005
Kylsprej!!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
14 oktober 2005
ja, kylsprej eller kolsyresnö, kolsyra ger inga fläckar...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Sök