8638
Sök

Frågor ang montera "alu tanklock" på bil

LillNaisarn
24 augusti 2007
Trådstartare
Som Topic lyder funderar på att köpa Alu tanklock till bilen men undrar om ngn hära på garaget.org har gjort det och kan ge lite tips hur pass omfattande ingreppen är för att få monterat det, samt om det finns ngt tips vart man kan köpa allt som man e.v behöver förutom locket.

för er som inte förstår vad jag menar för tanklock:
http://www.garaget.org/archive/9111/30527/30527-480552.jpg

Om ngn har även ngn "guide" när ngn bytt själv skulle det uppskattas så man får en bättre översikt om jag nu beställer smile

1 297 Inlägg
24 augusti 2007
snygg bil smile

LillNaisarn
24 augusti 2007
Trådstartare
MrTobias skrev:
snygg bil smile

Hoppas att det ej gör ngt att jag "stulit" bilden av dig och använder den så det är lättare att förstå vad jag menar för tanklock smile annars om du vill kan jag byta till ngn annan bild wink

1 297 Inlägg
24 augusti 2007
hehe nej det är lugnt. Det som borde gå att göra är att du sliter bort tankluckan. Byter "inredningen" till en som har alu-tanklock. Så får du spackla till så de inte sitter för djupt.

LillNaisarn
25 augusti 2007
Trådstartare
Hepps här värkar det ut dött, skulle vara tacksam för om ngn kunde hjälpa en lite till på traven så man ej beställer och står och ser ut dum, ngn borde väll veta vart man köper tratt och annat man behöver ?

3 627 Inlägg
25 augusti 2007
Svetsa och åter svetsa tongue

Du har ju ett kvadratiskt tanklock idag, va du får göra är att du får bygga ut plåten runt om så du får en rund ram till tanklocket, sen får du ha en sorts stegmuff till själva tankhålet smile

Så får du göra smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

LillNaisarn
25 augusti 2007
Trådstartare
ToXtreme skrev:
Svetsa och åter svetsa tongue

Du har ju ett kvadratiskt tanklock idag, va du får göra är att du får bygga ut plåten runt om så du får en rund ram till tanklocket, sen får du ha en sorts stegmuff till själva tankhålet smile

Så får du göra smile

Det är lite svårt att svetsa i skärmen då det kommer ej att vara i plåt,
undrade om ngn kunde tipsa vart man kan köpa allt man behöver förutom lock och tätringen som följer med i det jag funderar på att köpa.

Tänkte om man inte blir ngt vettigare inom dom närmaste dagarna blir det att ha kvar org locket, orkar ej börja gjuta av skärmarna på nytt för att man kommer på att det inte var så svårt att montera alu tanklock, är mestadels med "tratten" eller vad man ska kalla det och få det tätt jag är orolig över.

men tack iaf för ditt svar smile

3 627 Inlägg
26 augusti 2007
Jaha (I) Du ska gjuta skärmarna i glasfiber? Men då är det ju helt onödigt att svetsa tongue

Ta och gör lite fina träringsdistanser, så du får tanklocket på önskat djup, sen så spackla bara med glasfiberspackel runt om så blir det nog bra smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

LillNaisarn
26 augusti 2007
Trådstartare
ToXtreme skrev:
Jaha (I) Du ska gjuta skärmarna i glasfiber? Men då är det ju helt onödigt att svetsa tongue

Ta och gör lite fina träringsdistanser, så du får tanklocket på önskat djup, sen så spackla bara med glasfiberspackel runt om så blir det nog bra smile

Nopes men nästan blir kolfiber smile Men Pluggarna/Formarna blir däremot i glasfiber, beställde förra veckan kolfiber får se när det kommer då (beställt från USA),

Det dära lät ut fyndigt, får nog pröva på det, passar perfekt eftersom att jag är 3dagar i veckan och praktiserar på snickeri (varför har jag inte tänkt på det wink ?)
m_a_c skrev:
Kan det vara en sån här tratt du menar kanske

http://www.realcar.se/servlet/us_pyra?w … st&p=H

Hittade inget då länken ej funkade, prövade kolla under "sparco" som bla tillvärkar sånna men hittade inte, nu vet jag inte om man är blind eller dum som inte ser, jo det var tratt jag menade. annars är det svårt att få det att gå ner till tanken smile
edit:efter att ha kliat mig i skallen ngn sekund så kom jag på att det kanske är under kategorin "universal" och där fanns det...
http://www.realcar.se/images/products/unovr111722.jpg
Jag antar att det är detta kitt man behöver ?
nu får ngn gärna fylla i om det är galet eller om jag behöver ngt mer och gärna vart jag hittar det då jag har absolut ingen aning smile
Senast redigerat av LillNaisarn (26 augusti 2007)

Sök