Tjenare, jo jag undrar om hur det går om man planar 531 toppen på en b230et, måste man ha en tjockare packning då eftersom det är en turbo? För kompressionerna ökar väl om man planar toppen.. Vart får man tag på den isåfall? Måste iaf plana den nästan en hel milimeter, den kokade rätt så rejält här för inte sålänge sen vid en resa mot Göteborg om inte annat får jag ge mig ut i sverige och leta efter en fräsch topp
Det ska nog inte va några problem. Men visst blir kompförhållandena högre. Beror ju på vad du laddar. Om du vill va på säkra sidan kan du ju montera dubbla packningar, om de håller cylindertrycket.
dubbla packningar? men är det såpass driftsäkert då? hm, ska ju chippa den strycket tänkte jag öka till 0.8 bar iaf.. just nu laddar den runt 0.5-0.6 bar
dubbla packningar? men är det såpass driftsäkert då? hm, ska ju chippa den strycket tänkte jag öka till 0.8 bar iaf.. just nu laddar den runt 0.5-0.6 bar
Ja brukar ladda 1 med min Tic Fast det resulterade med en krokt stake och spräckt kolv (: Kolla galleri, håller på med renovering nu haha .. Mvh Johan