8424
Sök

Plana 531 topp på volvo turbo?

CSR
167 Inlägg
26 augusti 2007
Trådstartare
Tjenare, jo jag undrar om hur det går om man planar 531 toppen på en b230et, måste man ha en tjockare packning då eftersom det är en turbo? hmm För kompressionerna ökar väl om man planar toppen.. Vart får man tag på den isåfall? Måste iaf plana den nästan en hel milimeter, den kokade rätt så rejält här för inte sålänge sen vid en resa mot Göteborg roll om inte annat får jag ge mig ut i sverige och leta efter en fräsch topp tongue

Tack på förhand!

~ Kör hårt, men lugnt! ~

12 086 Inlägg
26 augusti 2007
Det ska nog inte va några problem. Men visst blir kompförhållandena högre. Beror ju på vad du laddar. Om du vill va på säkra sidan kan du ju montera dubbla packningar, om de håller cylindertrycket.

CSR
167 Inlägg
26 augusti 2007
Trådstartare
dubbla packningar? men är det såpass driftsäkert då? hmm hm, ska ju chippa den strycket tänkte jag öka till 0.8 bar iaf.. just nu laddar den runt 0.5-0.6 bar tongue

~ Kör hårt, men lugnt! ~

510 Inlägg
14 oktober 2007
Svedan skrev:
dubbla packningar? men är det såpass driftsäkert då? hmm hm, ska ju chippa den strycket tänkte jag öka till 0.8 bar iaf.. just nu laddar den runt 0.5-0.6 bar tongue

Ja brukar ladda 1 med min Tic wink Fast det resulterade med en krokt stake och spräckt kolv (: Kolla galleri, håller på med renovering nu haha .. Mvh Johan

Sök