Svårt är det inte, men om du tänkt kappa mer än 1varv så rekomenderar jag att du köper riktiga sänkfjädrar istället då bilen inte blir skönare att köra med kappade fjädrar direkt.
aah, eller så plockar du över Citroën BX fjädring! fast det är ju en HEL DEL jobb... hur lågt tänkte du ha då? typ som min eller? men kom ihåg att man inte kan besiktiga med för låga fjädrar, dom får inte rammla ur när dom hissar upp den, då blir dom arga. min fjädring klarar besiktningen...
Jag skulle köpt sänk fjädrar i stället, kostar inte så mkt och jag tror att det blir mkt skönare att åka med, kolla blocket efter fjädrar.. har sett att det finns en hel del.
Volvo säljer 35mm sänkfjädrar, alla andra eftermarknads är 40mm.
Sänkfjädrarna är väl typ 30% hårdare än vanliga fjädrar. Sen är det ju inte säkert att sänkningen ger 40mm heller då gamla fjädrar sjunker ihop ett en tid.
Normalsäkning som jag fattar det brukar vara ett kapat varv på sänkfjädrarna fram (bak gör inte så mycket). Så att skärmkanterna ligger ivåg eller lite lägre fram (själv skärmkanten bak är lägre ned än fram, om du drar en rät linje från den).
kapa... billigaste alternativet.. och om fjädrarna åker ur skålen på besiktningen så sätt fast dom med slangklämmor... de har funkat för dom ja känner som prövat...