4520
Sök

Motorn rusar..

2 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
hej.

har haft lite problem med min t5r 850.

när jag ligger typ vid 2000 varv och växlar går motorn upp ca 500 varv innan den går ner mellan växlingarna. detta är vid lugn körning.
den känns liksom om den är lite låst imellanåt.(rusar lite liksom)
provade i dag att fylla på 98 + att jag köpte ett tillsatsmedel för att rensa, tror det heter K-sprit.
verkade funka något bättre med detta ingrepp...

har hört att många med denna typen av bilar kör shell V-power och att en del med trim o chip tillsätter en slags oktanhyjare, tror det heter power-boost. någon somkänner igen sig av detta fenomen..
vad kan man köpa sådant tillsattsmedel.
de använder det tydligen på stcc..

tacksam för svar jonas.

Greve
135 Inlägg
28 augusti 2007
Har oxå en 855 t5 och samma sak på den varvet hänger kvar... Har två andra polare med samma bilar, samma på deras... Vet inte varför men våra bilar har aldrig tagit skada av det. Varkar dock hänga kvar längre ju mer trimmad den är.. Inget att oroa sig för. Ska nog va så...

NissanMotorsport
28 augusti 2007
precis samma sak me min 740.. händer ofta, och motorn rusar upp sig ibland så man är tvungen att stänga av bilen, sen är det helt normal när man startar den igen..  och detta kan hända vid lugn och hård körning :S
Senast redigerat av SupraDupraFly (28 augusti 2007)

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
28 augusti 2007
Ni har väl fått fel programvara!lol
BMWs e30 M-Version hade den funktionen för att ha varvet kvar när man växlar!

-Mike-

8 267 Inlägg
28 augusti 2007
På 850 så är den där uppvarvningen inprogrammerad i styrboxen. Nåt man lär sig leva med. Tanken är att skona växellåda och katalysator.

V-power och oktanhöjare kan du hålla i om du vill, men det gör mest bara att det blir dyrare att åka. Det kan förvisso ha sina förtjänster, men personligen så anser jag det inte värt merkostnaden efter att ha provat.

Sök