Mr_Gear skrev:
Instämmer med föregående om olja/filter/stift men tycker också du ska ta en kik på rotor & fördelarlock!
ps. testa stp-insprutningsrengöring också, säljs på alla mackar.
Sedan vilken motor är det i den? för den bränsleförbrukningen måste inte vara onormal om du inte har den absolut minsta motorn...
Tack för dit svar!
Har faktiskt gjort ett försök på STP insprutnings grejen vid förra tankningen..
Tankade i dag och då hade bilen dragit 0,95 lite snabbt räknat. Vart ganska glad då jag inte lyckats tanka bilen under litern de senaste månaderna.
Men frågan är även om det är STPn som gjort sitt eller om det är jag som har kört lugnare än normalt?

Men jag fick även en fundering till.
Om jag skulle byta olja, oljefilter, luftfilter, bränslefilter, tändstift, tändkablar, fördelarlock och rotor.
Är priset för alla dessa delar värt den bränsleminskning som det går jämfört med nu?
Vad kan delarna kosta tillsammans? 1000kr? sparar jag 1dl per mil betyder det att jag kört ihop pengarna först efter ca 1000mil. och dår är det väl nästan dags för att göra samma veva igen?
Det möjliga som skulle vara bra i detta fall är det jag skulle spara för miljön för att bilen i sig drar mindre bränsle!
Vad tror ni?
Tack igen för svaret!