En liten, liten uppdatering till då

Var i väg till garaget idag. På min lilla att göra lista stod följande:
1. Byte av armstöd. Då det armstöd som satt i bilen mest hängde och slängde lät jag mig själv inhandla att nytt likadant på Hårds Bildemontering. Det passade jag nu på att montera och det funkade kalas! Det gamla åkte i soptunnan

Inga bilder på detta då det kändes lite larvigt

2. Plocka bort och lacka om kamremskåpan. Hittade en fin Evo två:a här på garaget där ägaren hade lackat om diverse metallbitar samt plastbitar till en värmetålig silverfärg. Åkte därför iväg till Mekonomen där jag fick tag i så kallad värmetålig motorfärg för en 85 kronor.
Väl i garaget plockade jag först bort kamremskåpan, vilket gick väldigt smidigt. Efter lite rengöring med papper, vatten och t-röd så lade jag på några lager med silverfärg. Resultatet:
En silverlackerad kamremskåpa. Tog bort ett litet klistermärke med japansk indikation på kamremsbyte. Lät dock återmontera det när lacken torkat.Därefter gick jag på en annan del i motorrummet. Vet i fan vad man ska kalla den, men lite silverfärg gjorde sig definitivt bra på den

Silverfärg:P3. Ventilkåpan har alltid stört mig. Röd och ful, inte ens bra målad. Plockade därför bort diverse skruvar från den för att kunna ta bort den inför blästring. Skruvorna lossnade utan problem men inte fan ville kåpan göra det. Efter diverse bändande och bankande gav jag upp och ringde in store, storebror.. Genom att sticka ner en mindre hävstång i oljetrågets mynning kunde man enkelt bänna upp kåpan. Plockade av den och tog med mig den för att sedan lämna över den till min far som sköter blästringen. Tack pappa!

I övrigt skall den nu lackas blå, dock skall texten slipas och högglanspoleras så att det kromar gött..
Så jävla ful
Värmeskölden till grenröret är också borttagen som ni faktiskt kan se;)4. Som sagt värmeskölden plockade jag bort efter lite om och men och några liter rostlösare

Putsade upp det, rengjorde det och lackade sen om det i silver också.. Rätt snyggt, men vi får se om jag köper en ny värmesköld eller ett helt nytt grenrör. Lutar åt det senare.
Tillfixad värmesköld..5. Sist men inte minst passade jag på att byta ut slangen till dumpventilen. Den förra var i helt ok skick men var alldeles för kort vilket betydde att min Turbo XS dump tog alldeles för stor plats. Den nya silikonslangen däremot gör att dumpen kommer upp en bit och några centimeter åt sidan. Detta i sin tur underlättare för framtida montering av catch-tank för oljan

Smart va

Förlåt, tidernas sämsta bild.. Darrig på hand och en mobilkamera är ingen bra kombo.. Glömde nämligen nya kameran hemma 
Slutligen passade jag på att ta en bild på den trasiga gaveln till min kylare.. Ser inte alls bra ut, någon som säljer en kylare som passar på min evo eller vet någon om detta går att laga?
Trasig kylargavel..Kommentera nu så att jag känner att jag gjort någonting bra haha..
Ska gå och mysa med flickan min nu, somliga har det bara för bra!