1671
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
623 Inlägg
17 januari 2008
#561
In på Ebay idag Cim hitta en sak till dig där smile

http://cgi.ebay.co.uk/Lancer-Evo-GSR-1- … dZViewItem

nismo

kevlar_soul
17 januari 2008
Trådstartare
#562
Hittade också den där prylen igår smile Rätt sugen!smile

Kommer du köra med original grenrör mannen?

kevlar_soul
17 januari 2008
Trådstartare
#563
Fick just brev från Arlanda postterminal tongue Det visar sig att katalysatorn fastnat i tullen, men nu har jag varit i kontakt med dem och hoppas att problemet snart är löst!smile

623 Inlägg
17 januari 2008
#564
Jag kommer köra orginagrenrör denna sommar iaf.. sen får ja se om det blir nått annat sen.. isåfall blir det ju en större trimmning...

nismo

kevlar_soul
18 januari 2008
Trådstartare
#565
Blir original för mig också, speciellt nu när man hittat en så fin värmesköld tongue

Galen!
723 Inlägg
19 januari 2008
#566
bolt on.. skulle inte du göra en plåt själv??
org grenröret flödar inte så jätte bra. att byta gör ju en del skillnad. varför inte bara skita i plåten och köpa ett billigt extraktorrör??

Mvh Mats


4 571 Inlägg
19 januari 2008
#567
Griffin skrev:
bolt on.. skulle inte du göra en plåt själv??
org grenröret flödar inte så jätte bra. att byta gör ju en del skillnad. varför inte bara skita i plåten och köpa ett billigt extraktorrör??

Mvh Mats

Lyssna på griffin tongue
Ett snyggt orbo till grenrör är ju bra mkt snyggare än en plåt, sedan får du ju mer effekt med.


kevlar_soul
19 januari 2008
Trådstartare
#568
Griffin: Silvereye har pratat med en kille som trimmat evo, ganska kunnig tydligen.: han påstår att grenröret inte gör så stor skillnad när man är på den nivå som jag befinner mig på.. Angående plåten så blir det inget av dem.. Har fixat till den gamla så ifall någon skall användas så blir det den gamla.. Eller ett nytt grenrör om det faktiskt är så att det ger bättre flöde och därmed högre effekt..

kevlar_soul
19 januari 2008
Trådstartare
#569
En liten, liten uppdatering till då wink

Var i väg till garaget idag. På min lilla att göra lista stod följande:

1. Byte av armstöd. Då det armstöd som satt i bilen mest hängde och slängde lät jag mig själv inhandla att nytt likadant på Hårds Bildemontering. Det passade jag nu på att montera och det funkade kalas! Det gamla åkte i soptunnan tongue Inga bilder på detta då det kändes lite larvigt tongue


2. Plocka bort och lacka om kamremskåpan. Hittade en fin Evo två:a här på garaget där ägaren hade lackat om diverse metallbitar samt plastbitar till en värmetålig silverfärg. Åkte därför iväg till Mekonomen där jag fick tag i så kallad värmetålig motorfärg för en 85 kronor.

Väl i garaget plockade jag först bort kamremskåpan, vilket gick väldigt smidigt. Efter lite rengöring med papper, vatten och t-röd så lade jag på några lager med silverfärg. Resultatet:

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/235741_zoqa6g.jpg
En silverlackerad kamremskåpa. Tog bort ett litet klistermärke med japansk indikation på kamremsbyte. Lät dock återmontera det när lacken torkat.

Därefter gick jag på en annan del i motorrummet. Vet i fan vad man ska kalla den, men lite silverfärg gjorde sig definitivt bra på den wink

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/235746_qy9mqg.jpg
Silverfärg:P


3. Ventilkåpan har alltid stört mig. Röd och ful, inte ens bra målad. Plockade därför bort diverse skruvar från den för att kunna ta bort den inför blästring. Skruvorna lossnade utan problem men inte fan ville kåpan göra det. Efter diverse bändande och bankande gav jag upp och ringde in store, storebror.. Genom att sticka ner en mindre hävstång i oljetrågets mynning kunde man enkelt bänna upp kåpan. Plockade av den och tog med mig den för att sedan lämna över den till min far som sköter blästringen. Tack pappa!smile I övrigt skall den nu lackas blå, dock skall texten slipas och högglanspoleras så att det kromar gött..

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/235759_x8y97i.jpg
Så jävla ful tongue Värmeskölden till grenröret är också borttagen som ni faktiskt kan se;)


4. Som sagt värmeskölden plockade jag bort efter lite om och men och några liter rostlösare tongue Putsade upp det, rengjorde det och lackade sen om det i silver också.. Rätt snyggt, men vi får se om jag köper en ny värmesköld eller ett helt nytt grenrör. Lutar åt det senare.

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/235763_a6cu07.jpg
Tillfixad värmesköld..


5. Sist men inte minst passade jag på att byta ut slangen till dumpventilen. Den förra var i helt ok skick men var alldeles för kort vilket betydde att min Turbo XS dump tog alldeles för stor plats. Den nya silikonslangen däremot gör att dumpen kommer upp en bit och några centimeter åt sidan. Detta i sin tur underlättare för framtida montering av catch-tank för oljan tongue Smart va wink

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/235766_001dxo.jpg
Förlåt, tidernas sämsta bild.. Darrig på hand och en mobilkamera är ingen bra kombo.. Glömde nämligen nya kameran hemma tongue


Slutligen passade jag på att ta en bild på den trasiga gaveln till min kylare.. Ser inte alls bra ut, någon som säljer en kylare som passar på min evo eller vet någon om detta går att laga?

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/235767_lq4rkl.jpg
Trasig kylargavel..

Kommentera nu så att jag känner att jag gjort någonting bra haha..


Ska gå och mysa med flickan min nu, somliga har det bara för bra!smile

4 670 Inlägg
19 januari 2008
#570
ser bra ut kim.. har du kollat med dom i mantorp som renoverar kylare? tror inte det är så jävla dyrt.


kevlar_soul
19 januari 2008
Trådstartare
#571
Tack!
Ska kolla på måndag.. Bara hoppas att det är möjligt.. tycker det är synd att behöva köpa en ny..

4 670 Inlägg
19 januari 2008
#572
jo det skulle ju vara synd . men det borde dom kunna lösa!


kevlar_soul
19 januari 2008
Trådstartare
#573
Jo annars borde de inte kunna få kalla sig bilkylarlagare tongue

4 670 Inlägg
19 januari 2008
#574
kevlar_soul skrev:
Jo annars borde de inte kunna få kalla sig bilkylarlagare tongue

haha nae de tycker ja inte isf!!!


kevlar_soul
19 januari 2008
Trådstartare
#575
Kom igen nu, va fan tongue Kommentarer..

Har du några idéer på saker som skulle höja bilens utseende?

Btw: Mickius tror du det är möjligt att lägga en tunn vit linje runt fälgarnas yttre kant.. Dvs man lackar dem svart först för att sedan göra en tunn vit linje runt om

4 670 Inlägg
19 januari 2008
#576
kevlar_soul skrev:
Kom igen nu, va fan tongue Kommentarer..

Har du några idéer på saker som skulle höja bilens utseende?

Btw: Mickius tror du det är möjligt att lägga en tunn vit linje runt fälgarnas yttre kant.. Dvs man lackar dem svart först för att sedan göra en tunn vit linje runt om

klart det går bara man är noga..och får det riktigt rakt...


DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
19 januari 2008
#577
Ser bra ut smile synd det där med kylarn, borde väl som sagt gå att fixas hos en kylarlagare:P

ja du har både flickvän och en evo att mysa med, ja har varken eller tongue ibland är världen orättvis big_smile hehe

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

kevlar_soul
19 januari 2008
Trådstartare
#578
Säg att jag fixar till fälgarna så att det är grundblästrade och svart lackerade, vad tror du att det skulle kosta att få dit en tunn vit linje tongue

4 571 Inlägg
19 januari 2008
#579
Kul att se att det är fler som håller igång smile

Lite bilder på inredningen tror jag tråden saknar, kanske kan hitta på någonting kul där med wink


Galen!
723 Inlägg
20 januari 2008
#580
givetvis så behöver man ju inte byta grenröret om man ska köra med org effekt. men nånstans vid 300 hk så tror jag helt klart att det kan göra en del skillnad att byta ut det.. alla små detaljer gör ju en hel del. sen kanske en hk hit eller dit inte känns så extremt mycket men ändå big_smile

Mvh Mats



Sök