4397
Sök

"Svart låda" Cheva transsport

3 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
Hej!smile
Har en Cheva Transsport 00:a.
Ungefär mitt under bilen sitter en "svart låda"+en liten mindre del bredvid. Det går bensinslangar både in och ut + el. Mellan den "svarta lådan" och den andra delen går en grövre slang.

Frågan: -Vad är det för nåt??? Bensinpump?? -Har startproblem med bilen med jämna mellanrum(ganska ofta)-Vill inte starta alls. och "slår/knackar" man lite på grejorna där så startar bilen direkt...

Jättetacksam för svar!!!

/Transportgirl

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
31 augusti 2007
Jag skulle nog också gissa på att de är en bensin pump. Men de är som sagt bara en gissning. Går inte lådan att öppna?

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

3 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
Problemet är att jag måste veta säkert vad det är om jag ska beställa delar från bildelsbasen el nya delar:( Lådan går ej att öppna, men ta bort ganska lätt. Vad kan det vara som glappar? Verkar inte vara nåt problem med ström.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
31 augusti 2007
Hmm, varför tror du inte att de är problem med ström då? Ja tänkte nämligen så här: om de nu är en bensinpump (kan ju vara nåt annat, ja är ingen expert), så tycker ja de verkar som om den inte går och då får ju inte motorn den bensinen den behöver. Då tippar ja på att de är något med bensin pumpen som glappar, nån kabel eller så, ett relä kanske, vad vet jag. Tycker de mest logiska ska vara att pumpen inte får nån ström och därför inte levererar bensin till motorn och då startar ju inte motorn heller.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

3 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
Transportgirl skrev:
Hej!smile
Har en Cheva Transsport 00:a.
Ungefär mitt under bilen sitter en "svart låda"+en liten mindre del bredvid. Det går bensinslangar både in och ut + el. Mellan den "svarta lådan" och den andra delen går en grövre slang.

Frågan: -Vad är det för nåt??? Bensinpump?? -Har startproblem med bilen med jämna mellanrum(ganska ofta)-Vill inte starta alls. och "slår/knackar" man lite på grejorna där så startar bilen direkt...

Jättetacksam för svar!!!

/Transportgirl

Nån som har en Transsport/kan den bilen som kan svara säkert??
"Lådan" sitter ungefär mitt under bilen "hängandes" i en plåtkonsol...
Senast redigerat av Transportgirl (1 september 2007)

Sök