5604
Sök

HJÄLP! Audi a3 1,8t TURBO-PROBLEM!!

162 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
Hjälp mej! Jag äger en Audi a3 1,8t av årsmodel 97. Bilen är chippad och ska ha ca 200 hk. Den har laddat 0,9 bar. Nu har den varit inlämnad på VAG pga en krockskada i bakspoilern.
När jag sedan hämtade bilen igår så gick den skit sad Laddade bara 0,3bar vilket är mindre än original vad jag vet =S har kollat lite lätt på slangar men allt ser bra ut vad jag har sett.

Vill seriöst ha hjälp! Tacksam för svar!

761 Inlägg
1 september 2007
Det är möjligt att de har bytt program i den då det händer att även tillverkarna har utveckling..

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
1 september 2007
Låter som den bara går på grundladdtryck om den laddar 0.3, kan finnas fler orsaker till det.
Gör en felsökning och kolla om du får några felkoder.

283 Inlägg
1 september 2007
Markus_MR2 skrev:
Det är möjligt att de har bytt program i den då det händer att även tillverkarna har utveckling..

-97 års modell verkar lite sent nu o göra styrdonsuppdatering men precis som du säger så om man gör det på en chippad bil så går det inte bra.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
1 september 2007
Hej, ja kolla felkoder och kolla vilken programvaruversion det är i boxen, har de bytt så är det bara att köpa nytt chip, säger du inte att den är chippad på en service t.ex så kan de flasha datorn och du får stå för nytt chip själv...

Låter lite som att MV har pajat eller ett kontaktstycke som lossnat...
Senast redigerat av bumpe (1 september 2007)

162 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
Tack för svaren!

Men alltså dom ska inte ha kollat motorn, det ända dom skulle ha gjort var att fixa bakspoilern.

Ska ringa till dom o fråga vad dom har gjort med den på måndag, men kom gärna med mer förslag på vad de kan vara smile

162 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
bumpe skrev:
Hej, ja kolla felkoder och kolla vilken programvaruversion det är i boxen, har de bytt så är det bara att köpa nytt chip, säger du inte att den är chippad på en service t.ex så kan de flasha datorn och du får stå för nytt chip själv...

Låter lite som att MV har pajat eller ett kontaktstycke som lossnat...

Hur kollar jag om det kan vara Magnetventilen (antar det är vad du menar) eller ett kontaktstycke som lossnat?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
1 september 2007
Ja kolla slanganskutningar till MV och om konkatstycket har lossnat...

Är allt inkopplat så ska den vibbrera med 12 hz om jag mins rätt...
Senast redigerat av bumpe (1 september 2007)

162 Inlägg
3 september 2007
Trådstartare
Idag var jag ute och körde lite med audin. helt plötsligt bara dog den, men när jag starta den igen så gick den som den ska göra. alltså ladda mkt mer=S Vad är det för fel??
Blir tokig snart wink

Tack för svaren=)

Brum säger bilen.
394 Inlägg
3 september 2007
Din bil har stält ner sig i "skyddsläge" förmodligen..  Kolla så kontakten på luftmassemätaren sitter ordentligt..  är då en grej jag kom på bara så där.. men det kan finnas massor av orsaker som någon tidigare sa..

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

Sök