4069
Sök

Byta från org stol med airbag till annan stol i audi, hur går man till väga?

495 Inlägg
3 september 2007
Trådstartare
om man skulle vilja byta stol från orginal med airbag till någon mer sportig i en audi, hur går man till väga då med airbag/airbaglampan?

mig <3 vtec = sant

Kalaskillen
246 Inlägg
3 september 2007
FoXxIe skrev:
om man skulle vilja byta stol från orginal med airbag till någon mer sportig i en audi, hur går man till väga då med airbag/airbaglampan?

Tror ingen kan svara exakt här få forumet mer än om killen/tjejen jobbar på en audiverkstad.
Du kommer bara få en massa halvfärdiga svar smile

Mitt tips är att åka till närmaste audiverkstad och fråga hur och vad som behöver göras. Krävs säkert en massa specialverktyg och omprogramering i databoxen, osv

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!

495 Inlägg
3 september 2007
Trådstartare
hehe ja jo det är kanske sant.. men ja vet till saab så finns det komponenter man kan köpa som man kan koppla in för att lura bilen att airbagen funkar! men det är till saab de:)

mig <3 vtec = sant

Kalaskillen
246 Inlägg
3 september 2007
FoXxIe skrev:
hehe ja jo det är kanske sant.. men ja vet till saab så finns det komponenter man kan köpa som man kan koppla in för att lura bilen att airbagen funkar! men det är till saab de:)

Jasså de var nått nytt, de kanske går på en saab, men en audi går inte att lura rollbig_smile

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!

495 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
näe den tanken har slagit mig den med:) men fan på nått sätt ska det väl funka.. det finns ju folk som gör det så omöjligt ska det inte vara:P

mig <3 vtec = sant

638 Inlägg
4 september 2007
Det ska väl inte vara några problem att ta ut? se för guds skull till att strömmen är BORTA. T ex ta bort kablarna från batteriet och låt bilen vara ca 30 min.

Men du bör väl lämna in den till VW-verkstad eller iaf fråga någon där om det kanske behövs en omprogrammering.

Kommer väl nånting här snart!

495 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
ja jo hur byter stolar vet ja men det ja undrar mest över är hur man gör efteråt när man har bytt stolar för att inte få airbag lampan att lysa?!

mig <3 vtec = sant

Avstängd
17 Inlägg
4 september 2007
samma som när du byter ratt till en  ratt utan kudde,, ett litet motstånd

495 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
ja men hur vet man vad det ska vara för motstånd och så då?smile

mig <3 vtec = sant

58 Inlägg
6 september 2007
fins o köpa på audi
Jag köpte på audi så dom vet vad man pratar om när man kommer.
bara o sätta dit så tror resterande airbags att allt är ok.

654 Inlägg
7 september 2007
När det gäller Airbag´s så har ja bara ett råd:
LÄMNA BORT TILL AUKTORISERAD FIRMA.

Har sätt dessa kuddar utlösa några ggr och det är GRYYM kraft i dom.

Även om strömmen är bortkopplad kan det räcka med statisk elektrisitet för att den skall utlösas.

Sök