3064
Sök

Surrande ljud och onstig tongång!

458 Inlägg
15 oktober 2005
Trådstartare
Jag har en Golf III -92 och har ett par frågor..
Den första är:
Ibland när jag startar bilen så går den upp som vanligt men snabbt så dör den igen så jag måste hålla in gasen när jag startar för att snabbt få upp varven!! men oftast så startar den bra.. men ibland inte.. jag var inne i gbg häromdagen.. jag körde ut från parkeringen som vanligt men så fick jag stanna för annan trafik som hade företräde och bilen bara dog när jag slåppte på gasen så jag fick stanna och sen startade inte bilen alls tände inte ens.. så jag fick pumpa några ggr på gasen och sen så startade den ganska bra.. ????? vad är problemet??

Det andra är:
Jag hör ett litet surrande ljud från motorn när jag gasar på så blir det högra typ som störnings ljud från högtalare inne i bilen fast från motorn.. vad kan detta bero på??

133 Inlägg
15 oktober 2005
Ena kan jag svara på, ljudet som uppkommer.
Ljudet kommer från generatorn, ökar stegvis med gasen.
varför? för dålig jord för ljud systemet
lösa? hitta någon bättre jord än den du har och inte ha allt för lång jord(-) kabel. Bra jord brukar finns i bältes fästena, men variera från bil, finns även ströningsfilter tror jag för de(rätt mig om jag har fel)¨

Hoppas de löser sig, MVH Erik

Kojloj skrev:
Jag har en Golf III -92 och har ett par frågor..
Den första är:
Ibland när jag startar bilen så går den upp som vanligt men snabbt så dör den igen så jag måste hålla in gasen när jag startar för att snabbt få upp varven!! men oftast så startar den bra.. men ibland inte.. jag var inne i gbg häromdagen.. jag körde ut från parkeringen som vanligt men så fick jag stanna för annan trafik som hade företräde och bilen bara dog när jag slåppte på gasen så jag fick stanna och sen startade inte bilen alls tände inte ens.. så jag fick pumpa några ggr på gasen och sen så startade den ganska bra.. ????? vad är problemet??

Det andra är:
Jag hör ett litet surrande ljud från motorn när jag gasar på så blir det högra typ som störnings ljud från högtalare inne i bilen fast från motorn.. vad kan detta bero på??

424 Inlägg
15 oktober 2005
kan det vara glapp tomgångkontakt som gör att bilen dör?

**// Toyota \\**

SSS -12
3 217 Inlägg
19 oktober 2005
Det där att den dör har jag med, men jag kan än inte komma på vad det kan vara, men det är nog spridarna som fått lida ett par år för mycket! Ska se vad det är nu till vintern... Tankade 98-oktan 2 ggr och det blev LITE bättre, inte helt fixat men bättre tongue

Ljudet från högtalarna är precis vad raggsockan säger... Det är generator vin, det kan även fixas med att du separerar signalkabel och strömkabel och lägger dessa på varsin sida av bilen! Det ska göra kvitt på problemet... Köp störningsfilter, det kan vara svaret smile Jorden är något av det viktigaste i hela ljudanläggningen, har du ingen bra jord så kan du glömma din feta utrustning för det låter skit ändå! Dom säger att jordkabel ska vara dubbelt så tjock som ström!

Det får räcka för nu... Lycka till

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Sök