2905
Sök

740 som går ryckigt...

47 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
har kollat det mesta tändstift, kablar, fördelare, spole och tändmodul. allt verkar ok men bilen går ryckigt och är allmänt trött. den är dessutom lite svårstartad. hjälp...

blacken
4 september 2007
Det låter som din bränslepump/ar vill ha pension ( om det är en insprutt). Annars så kan det vara Hallgivaren i fördelaren.

47 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
nej det är inte insprut.finns det nåt sätt att kolla hallgivaren? eller ska man köpa en fördelare på skroten på ren chansning?

Mr White
1 072 Inlägg
47 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
b230k

47 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
vet nån ett ca pris på en fördelare på skroten?
Senast redigerat av intenuigen (4 september 2007)

Mr White
1 072 Inlägg
4 september 2007
intenuigen skrev:
f230k så klart!!

B230K me andra ord...Starta den å speuta me startgas å kika upp om de är nå vacumslangar som är paj..Är vanligt på just K motorena.

47 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
hur ser man det då?

Mr White
1 072 Inlägg
4 september 2007
Starta motorn..Sen sprutar du startgas runt insuget å förgasaren samt där alla vacum slangar går...Blir de att motorn reagerar då du sprutar startgas där då är de nån läcka på nån slang eller om de är nån packning i förgasaren.

47 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
ok, ska testa det. att tilläggas kan... förgasaren är bytt till en vanlig pierburg 175cd.

Mr White
1 072 Inlägg
4 september 2007
intenuigen skrev:
ok, ska testa det. att tilläggas kan... förgasaren är bytt till en vanlig pierburg 175cd.

Då är de bättre upp smile..Just K-motorns förgasare är ingen höjdare...Kolla inställningar å membranet i förgasaren oxå..Samt hur de är me förgasar olja i förgasaren
Senast redigerat av Robban 245 (4 september 2007)

47 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
det är ok. nytt membran och ny olja med.

Mr White
1 072 Inlägg
4 september 2007
Ok..Kolla upp ev förgasar inställninger å de där me vacumslangarna

47 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
japp. men felet har kommit efter byte av fördelarlock och rotorarm. så... ja jag börjar nog tro på hallgivaren. men lite startgas kan det ju vara värt att testa med.

Smålänning
7 887 Inlägg
4 september 2007
intenuigen skrev:
japp. men felet har kommit efter byte av fördelarlock och rotorarm. så... ja jag börjar nog tro på hallgivaren. men lite startgas kan det ju vara värt att testa med.

Testa att byta tillbaka till dom gamla grejerna då! Lätt jobb, och är det det som är felet så har du ju sparat in pengar...
Annars så skulle jag kolla tändmodulen.
Går lätt att hitta en sån på skroten, för dom passar alla bilar med bosch brytarlöst.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

blacken
4 september 2007
intenuigen skrev:
vet nån ett ca pris på en fördelare på skroten?

Det är billigare att köpa en ny på Volvo.

47 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
har testat att sätta tillbaka de gamla grejerna. samma problem då. har 2 tändmoduler har testat båda. samma problem kvarstår. hallgivaren sitter väl i fördelaren den har jag inte bytt.

Avstängd
1 266 Inlägg
4 september 2007
Robban 245 skrev:
Va har du för motor till å börja med?

hehe där är ju du ju smile har sett dig flera ggr i gävle tongue

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
4 september 2007
intenuigen skrev:

För det första så köper man ALDRIG tändsystem saker från skroten. Det är såpas billigt endå med nytt till sevenförti smile
Sen skulle jag tittat på hur soppa filtret mår. Eftersom den går ryckigt.

C H E V R O L E T <3

47 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
har nu testat med startgas det gav inget. en grej som jag nu upptäckte var att bilen går jämnare när den är kall. sen går den nästan i galopp sad .

Sök