Bygga om front till 740?940 eller s90 ?

Mellqvisten
4 september 2007 · 279 Inlägg

införskaffade en 745tic idag och är ganska sugen på s90 elr 940 front..ngn som vet eller har tips angående va mkt jobb det är..är det mkt mer arbete att få dit en s90 front än 940n?vad bör man tänka på?tacksam för hjälp på stigen smile

/ Hellre en hängmatta i parken, än hängpattar till marken
Subaru Impreza WRX "Hawkeye" (2006)
ToXtreme
4 september 2007 · 3 627 Inlägg

Ja det beror ju lite på hur seriöst du vill göra det!

I båda fallena så måste du byta framskärmar, stötfångare, huv, torpedplåt, strålkastare, grill, modda/byta strålkastarkorgarna.. Ja det va nog allt tongue

På den fronten är det lika för S90 och 940.. men sen om du vill göra det riktigt bra så byter du till långhuv... den passar till både 940 och s90 wink

I praktiken skulle jag vilja säga att det är lika mycket jobb vilket utav de du än väljer smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Mellqvisten
5 september 2007 · 279 Inlägg

ToXtreme skrev:
Ja det beror ju lite på hur seriöst du vill göra det!

I båda fallena så måste du byta framskärmar, stötfångare, huv, torpedplåt, strålkastare, grill, modda/byta strålkastarkorgarna.. Ja det va nog allt tongue

På den fronten är det lika för S90 och 940.. men sen om du vill göra det riktigt bra så byter du till långhuv... den passar till både 940 och s90 wink

I praktiken skulle jag vilja säga att det är lika mycket jobb vilket utav de du än väljer smile

aha oki trodde d va mkt mer pussel för o få en s90 o passa...då e d ju värt o prova den..blir snyggt på kombi..bara o försöka införskaffa front o så da...

/ Hellre en hängmatta i parken, än hängpattar till marken
Subaru Impreza WRX "Hawkeye" (2006)
v8rickard Gammelbilsnörd
5 september 2007 · 450 Inlägg

jag har en front från en 740 -90 om du vill köpa, skall finnas allt som e till den, dock tror jag ett lyktglas kan vara sprucket på den...

Mellqvisten
5 september 2007 · 279 Inlägg

ok tack för tipset..men ja vill nog ha antingen 940 eller s90 fronten..gillar inte nya 740 modellen så mkt smile

/ Hellre en hängmatta i parken, än hängpattar till marken
Subaru Impreza WRX "Hawkeye" (2006)
ToXtreme
5 september 2007 · 3 627 Inlägg

Fast om du vill ha V90 front så behöver du nästan matcha med en bakspoiler till v90 oxå, och så bör du ju byta sidokjolar och sidolister tongue

Men det är ju lätt snyggast smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
29 december 2007 · 695 Inlägg

Ursäkta jag lånar tråden lite men jag undrar om man sätta en 940/960/S90stötfångare på en 740?
Mö pill å mek eller passar direkt?
Vill helst ha en S90 stötfångare då dessa är lackerade standard i bilens färg.. men nu tänkte ja höra om man kan sätta på en S90-stötfångare på en äldre 740?
Kan man överhuvudtaget sätta på en annan stötfångare från volvo 900-serien?
Tacksam för snabba svar och tacksam för PM

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo V70 "Classic" (2008)
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang