Tack för svaren
Jag förstår att mitt första inlägg var lite luddigt, och att jag kanske skulle ha införskaffat mig en bil först innan jag reggade mig här. Anyhow...
Angående att mina polare skulle tröttna så håller jag delvis med mig, men mina två "mekaniker" som håller på med bilar, motorcyklar, mopeder, you name it!, för jämnan, är mycket sugna på att hjälpa till så mycket de kan. Det var deras idé från början.
Vilka bilar jag gillar och vilken budget som jag har till mitt förfogande är lite "olika".
Jag kommer att köpa en bil med krockkudde och dessa lär väl sträcka sig från början av 90-talet och framåt om jag inte missminner mig. Angående pris så ligger smärtgränsen på dryga 25-30K. Tanken är ju som sagt att jag ska lägga lite pengar på styling och recond m.m.
När det gäller märke och modell på bilen så har jag inte riktigt bestämt mig. Jag är väldigt svag för Audi, nyare Volvo, hela SAAB-generationen, BMW, Äldre Porsche, VW. Ja, jag kan nog tänka mig vad som helst i princip. Bara de är manuella, inte gått över 20'000 mil, innehar krockkudde och inte är alltför rostiga.
Nu har jag väl fått lite mer kött på benen.
Helst av skulle jag vilja ha min polares Peugeot RC -03, den låter så gutt på de första 3 växlarna.

Ha det nice.
Ciao så länge!
EDIT: Hittade en nice Ford Scorpio -94. Ser ut som att man kan hitta på ngt kul med den.