7430
Sök

Hjälp! Får inte ut stereon

Son Of Murphy
782 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
Hjälp!

Jag har i min S40 en ganska halvtaskig Blåpunkt stereo sittandes, som jag idag tänkte byta ut mot min Sony. Tänkte då som vanligt att det bara är att dra bort plastramen och sen pilla lite vid monteringsramen o sen dra ut den.
Började i lugn o ro pilla, bända o försöka få bort plasten, utan framgång med milt våld, tog då i lite mer, och då sprack ramen istället. sad (alltså svarta plastramen på framsidan)
Såg sen två hål på varje sida av ramen som man antagligen ska pressa in något specialverktyg (som jag inte har och som inte medföljde bilen) för att få ut. Tror det bara är ramen, för det spärrar väl inte hela stöldkasseten?
Så hur gör jag nu? Måste jag lik förb..... fixa något verktyg för att få ut hela kasetten, eller går det o lura den?

Kollade möjlighetern att få ut den bakifrån, genom att gå in bakom i konsollen, men det funkade inte heller på ett lätt sett.

Tacksam för snabb hjälp!

Mvh. Mankan1978

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

bojboj
7 september 2007
Köpa dom små verktygen.... Hör om nån polare har liknande som du kanske kan låna?

Om du inte e rädd om bilen så ta en grov skruvmejsel och bänd

TMR|Team Moisty Racing
454 Inlägg
7 september 2007
Hallå... du ska ju använda demonteringskrokar till stereon. som finns att köpa på biltema för ca 15 spänn och dom är bra trotts att de e biltema... tongue

När du har köpt dom så trycker du in båda två och pressar dom utåt från stereon och sedan drar du så ska det inte vara några större problem big_smile

TMR|Team Moisty Racing
Supra projekt:
PROJEKTTRÅDEN

Son Of Murphy
782 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
Ja jag vet att man har verktyg, men inte f-n kör man väl in dom i plastramen!? :S Verkar så udda, så...
Sen har väl blåpunkt egna verktyg, så det är väl inte bara o köpa på Biltema hur som helst!? :S

TMR|Team Moisty Racing
454 Inlägg
8 september 2007
lägg ut en bild på stereon!

TMR|Team Moisty Racing
Supra projekt:
PROJEKTTRÅDEN

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
8 september 2007
Är man småländsk brukar de funka med vanlig ståltråd *modell grövre* som böjs till en bygel.
Denna kan funka: http://www.jula.se/Butik/docs/produkt.a … =SE-381012
Å om stereon sitter hårt i ramen, en smidig mejsel att bända lite FÖRSIKTIGT med..
Senast redigerat av GT90 (8 september 2007)

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
8 september 2007
Du får ta bort den yttre plastramen först, sen är de ett hål på varje sida att stoppa in verktygen i.. wink

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Son Of Murphy
782 Inlägg
8 september 2007
Trådstartare
Tack för alla tips, räckte med fyra skruvar... big_smile Men jävla skit grejer, man var tvunget o trycka igenom hela plastramen för att få stereon ur stöldkasetten! yikes Sånt skräp har jag aldrig varit med om... Normalt sett är ju bara plastramen som en utseende grej, men inte på blåpunkt, där är det en del utav hela stöldskyddet! :S

Sök