4097
Sök

Bilen startar inte...

557 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
Hej.

Jag skulle starta min bil här för ett par dar sen men direkt när den startade så dog den. Jag hörde att soppapumpen lät riktigt dåligt så jag har nu bytt ut den men bilen startar fortfarande inte.

Vad kan detta bero på? kan soppafiltret vara igen täppt? jag har ett nytt liggandes men jag lyckades inte montera det då det andra satt fastrostat och det var en redig kamp att få bort soppa pumpen men filtret vägrade.

Varför startar inte bilen? filtret? eller vad kan det annars bero på? motorn går runt och den startar "NÄSTAN" men den bara vägrar att ge det där sista... Mkt tacksam för bra svar.

//Jerry

Forummoderator
26 548 Inlägg
7 september 2007
Fimpha skrev:
Hej.

Jag skulle starta min bil här för ett par dar sen men direkt när den startade så dog den. Jag hörde att soppapumpen lät riktigt dåligt så jag har nu bytt ut den men bilen startar fortfarande inte.

Vad kan detta bero på? kan soppafiltret vara igen täppt? jag har ett nytt liggandes men jag lyckades inte montera det då det andra satt fastrostat och det var en redig kamp att få bort soppa pumpen men filtret vägrade.

Varför startar inte bilen? filtret? eller vad kan det annars bero på? motorn går runt och den startar "NÄSTAN" men den bara vägrar att ge det där sista... Mkt tacksam för bra svar.

Oerhört dum fråga..men jag är allt bra dum så alla andra slipper fråga; jag antar du har soppa i tanken..? big_smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Masterworks
7 september 2007
Har du ett chip i nyckeln kanske, som styr startspärren?

Prova med reservnyckeln!

306 Inlägg
7 september 2007
det kan inte vara ett relä? men då kanske inte bilen startar alls? va vet jag hehe big_smile

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P

2 594 Inlägg
7 september 2007
skumtezz skrev:
det kan inte vara ett relä? men då kanske inte bilen startar alls? va vet jag hehe big_smile

ja vet inte på 940 men på 740 är ju soppa relät ett vanligt fel prova  att rucka på det samtidigt som du startar bilen funkade för mig

306 Inlägg
7 september 2007
så jag hade lite rätt iafl smile hehe

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P

557 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
bilen startar inte, men det är nära... Och ja jag har soppa i tanken, ca 40 - 50 Liter... Ska prova att byta bränslefiltret i morgon igen (Om vädret tillåter dvs)

//Jerry

Thorssa
8 september 2007
Bränslerelä skulle det kunna vara. Vi hade det problemet på en S4 vi hade.

Sök