Solfilm eller Solarplexus?

Securityguard
9 september 2007 · 22 Inlägg

Hej!

Vilket är bäst ifall man ska tona rutorna...

Solfilm eller Solarplexus?

Behöver alla tänkbara tips!tongue

/Niclas

christofer_k Vorsprung durch Technik
9 september 2007 · 2 432 Inlägg

sol film e bäst men solarplexus är lättast att sätta dit går att ta bort ifall du inte vill ha
har de på audin så de e rätt så bra fast solfilm e snyggare

E-son
9 september 2007 · 245 Inlägg

Har aldrig provat solarplexus så jag känner mig aningen partisk när jag säger solfilm smile

Xoff Volvo tönt... =)
9 september 2007 · 2 344 Inlägg

men om jag har fattat det rätt med plexus går det väll inte ens öppna rutan med det monterat, eller har jag fel?

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Volvotjej84 helt galen
9 september 2007 · 388 Inlägg

Solfilm. I alla fall om man inte har AC, går inte att veva ner rutor med solar plexus monterat.

Varför åka fort när man kan åka brett?
henkeboy77
9 september 2007 ·

Solfilm!!! Hade solarplexus på min 855 ett litet tag, blev vansining för det vibrerar och skramlar och det blir bara värre om du skall ha bass bygge för det går inte att höja musiken utan plexin låter mer och sen glider det runt så man får vara där och trycka rätt det, jag tycker att det är något riktig SKIT! det man kan använda det till är om man har någon vanlig bil man vill bli av med solen för hunden eller barnen, och det inte spelar någon roll hur det ser ut.

_erk_
9 september 2007 · 9 Inlägg

Säger samma! hade solarplexus på min 9-5 kombi! klockrent tills jag satte in baslådan. Skramlade och hade sig! sen va det drygt att plocka bort dom när man städade bilen, var ju tvungen att putsa glasen och plexiskivorna. Blev ju dammigt mellan.....

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
9 september 2007 · 1 290 Inlägg

henkeboy77 skrev:
Solfilm!!! Hade solarplexus på min 855 ett litet tag, blev vansining för det vibrerar och skramlar och det blir bara värre om du skall ha bass bygge för det går inte att höja musiken utan plexin låter mer och sen glider det runt så man får vara där och trycka rätt det, jag tycker att det är något riktig SKIT! det man kan använda det till är om man har någon vanlig bil man vill bli av med solen för hunden eller barnen, och det inte spelar någon roll hur det ser ut.

Har aldrig varit med om att dom skakar nånting! Om de glider runt så har du knappast bra passning på dom så de är därför de skakar!! Så sluta snacka skit om de för de funkar klockrent! Enda lilla minuset är att de inte går att ha ner rutorna i bak. Men varför ska man de när man har ACC????

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
MilleN
9 september 2007 · 9 108 Inlägg

SOLFILM. Har solarplexius på min Omega 2,6 (kolla in den så får du bilder på hur det ser ut med solar plexius-toning ända fram) och det är sämst. Har aldrig varit med om att det skramlat men sikten utåt är 10 gånger sämre än riktig solfilm.
Sedan ser det inte svart, utan grådaskigt ut utifrån, och så speglar himlen sig i det alldeles för mycket.

Det är hur som helst helt omöjligt att se in i bilen och det är ju bra, sedan är det praktiskt för mig som alltid köper gamla Omegor, bara att flytta över toningen.

patte1
7 april 2008 · 2 Inlägg

Jag skafade solar plexius och de jag fick hem var repiga. De har inte skickat någon adressetikett (idag lovade de för andra gången efter 2 veckor att göra det igen) och de är allmänt otrevliga när man ringer.

Produkten var rent ut sagt skit. Åker hellre och tonar mina rutor professionellt!

VARNING FÖR SOLAR PLEXIUS!

Xtravagant 1337
7 april 2008 · 1 343 Inlägg

Nu är jag något partisk i frågan men man
har hört en hel del skit om solarplexus...

Just att man inte kan hissa rutorna att det skramlar,
det ser taskigt ut utifrån och det är svårt att se genom även innifrån..
`Det är ju ganska mycket som är kass enligt mitt tycke.
Sen finns det väl inte i de ljusa nyanserna som man kan få solfilm.
Eller har jag fel nu?

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Rock-Star
7 april 2008 · 2 982 Inlägg

solfilm.
har du solarplexus på baksidorutorna så kan du inte dra ner tyvärr

Joohanoo Smed
7 april 2008 · 47 Inlägg

solarplexus ser för jävligt ut utifrån!! som någon sa, grådasikigt och spegligt! inte alls snyggt

Bergerstahl Glad fåne
22 april 2008 · 103 Inlägg

det är nog praktiskt på bakrutan.. brukar vara lite svårt o tona den.. så jag tänker iaf köpa mej en till bakrutan men resten tonar jag själv

Temperani Soldat
25 april 2008 · 44 Inlägg

Det är rätt bra skit tycker jag! Monterade mina i förrgår o ja e nöjd. Gäller bara o passa in listerna du får med så skivorna sitter tätt mot rutorna.

//Simma lugnt, Temperani
nicke_34 Yrkesförare
25 april 2008 · 1 267 Inlägg

Xoff skrev:
men om jag har fattat det rätt med plexus går det väll inte ens öppna rutan med det monterat, eller har jag fel?

Stämmer,de går inte att veva ner rutorna bak om man har plexus....men har man AC i bilen då spelar ju de ingen roll wink

GBrt (Göteborg Borås Race Team)
Sofie84
29 april 2008 · 12 Inlägg

Jag har solarplexus o jag tycker att det är kanon. Visserligen har jag det ju inte på några rutor som går att öppna genom att hissa nedåt. Inget skrammel har jag hört heller o jag har rätt så mkt bas.

race Race For Fun!
29 april 2008 · 379 Inlägg

solarplexus är kanon.. mina vibrera heller inget, har det på alla rutorna utom mina framrutor där jag har vanlig avtagbar film så man kan köra ned rutorna och ev. plocka bort dem när farbror blå kommer wink

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun
Tegelstenen Vingåkers Bo
3 maj 2008 · 70 Inlägg

Hur fäster man solfilm då?

Nissan King cab "Diesel" (1987)
Volvo Amazon "weber" (1962)
DaAddez Volvofreak
3 maj 2008 · 356 Inlägg

Solfilm alla gånger!

// Andreas
S40N T5-04
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang