5768
Sök

blir trött på all el! Omdraagning Volvo b204 - Volvo 940.

247 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
jag har hållt på med mitt elsytem i en hel vecka. allt är monterat och rätt vad jag vet. grejen är det bara att det är b204ft el i motorummet men 940is ft el inne i bilen. jag blir så tokig att jag inte fattar något när startmotorn inte går på 3an tändningsläge, eller att höger framblinkers lyser hela tiden, eller att instrument belysningen fortfarande lyser när lamp läget är på 0 och det inte är någon tänning. desutom har jag testat att få fram felkoder. men lamp j*veln visar inget täcken på liv????

Hjälp tack

905 Inlägg
12 september 2007
absolute_teddan skrev:
jag har hållt på med mitt elsytem i en hel vecka. allt är monterat och rätt vad jag vet. grejen är det bara att det är b204ft el i motorummet men 940is ft el inne i bilen. jag blir så tokig att jag inte fattar något när startmotorn inte går på 3an tändningsläge, eller att höger framblinkers lyser hela tiden, eller att instrument belysningen fortfarande lyser när lamp läget är på 0 och det inte är någon tänning. desutom har jag testat att få fram felkoder. men lamp j*veln visar inget täcken på liv????

Hjälp tack

gör om gör rätt du har garanterat inte kopplat rätt, tänk på att färgkoderna inte överensstämmer mellan dom olika kabelstammarna.

10 287 Inlägg
12 september 2007
Har du vettiga ritningar på hur du har gjort så kan jag hjälpa dig att titta på vad som är fel. Jag har servicehandböckerna över elsystemen både till 740 och 940 och byggt om elen i flera Volovbilar.
Haken är bara att jag bor i Stockholm....

/Göran

P.S Om du har servicehandboken till 940 före 95 så finns B204FT med så där har du komplett kopplingsschema.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök