6020
Sök

audi 100 bränslepumpen går inte

Hemmapul AB
195 Inlägg
12 september 2007
Trådstartare
hej min polares audi 100 funkar inte som den ska. bränsle pumpen e död. vi har tagit ström från baklampan till den och då funkar den. och om man kollar med testlampa så e där ström i den vanliga kabeln men de e inte mycke ström. undrar om någon har vatt med om nått liknande innan. käns inte så kul att behöva riva ut all inredning för att hitta felet men om ingen har nån ide får jag göra de.

+ att bilen startar inte utan start gas när den inte är körd på nån timme. detta är de största problemet. tack på förhand
Senast redigerat av VOLVO_PENTA_RAGGARE (12 september 2007)

Jag Gasar Tills Det Rasar!!!

Smålänning
7 887 Inlägg
12 september 2007
Spänningsfall... Kabelns isolering har gått sönder nånstans så den ligger emot jord.

Bara att klippa den där den kommer ifrån och dra en ny. Glöm inte säkring!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Hemmapul AB
195 Inlägg
12 september 2007
Trådstartare
twin_cam skrev:
Spänningsfall... Kabelns isolering har gått sönder nånstans så den ligger emot jord.

Bara att klippa den där den kommer ifrån och dra en ny. Glöm inte säkring!

jo men var får pumpen ström ifrån. vi har kollat i hayens reprationshandbok till audin men vi blir inte kloka på el schemat. så om någon har ett bra el schemma till audi 100 så får ni gärna skicka de till mig. e de ett vanligt problem? vett inte så mycke om vanliga fel på audi.
Senast redigerat av VOLVO_PENTA_RAGGARE (13 september 2007)

Jag Gasar Tills Det Rasar!!!

Sök