3596
Sök

BMW e36 utrymme i baksäte samt bagage?

576 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
Tja,

Undrar nämligen hur pass stort utrymmet är i dessa modeller? Är det bekvämt att sitta i baksäten på dessa? Hur mycket får egentligen plats i bagageutrymmet? Uppstår problem om man belastar bagageutrymmet med reseväskor samtidigt som man sitter 5 personer (inklusive förare) i bilen?

MVH

1 Inlägg
13 september 2007
Baksätet är inte det största men det går att sitta i. Helst ska dom som sitter fram vara lite kortare för att det ska bli optimalt wink
Körde inte för så länge sen tur och retur till luleå, 70 mil totalt, med 5 pers och bagaget fullsmockat med väskor. Gick hur bra som helst.
Killen som fick sitta i mitten därbak tyckte kanske inte att det var lika skönt som dom andra, men han var minst så vi tvinga han att sitta där smile

159 Inlägg
13 september 2007
Syftar du på en sedan ?

Jag har en sedan iallafall. Att sitta 2 st i baksätet är jättebekvämt, och sitta 3 st är helt ok.
Bagaget är nog ungefär som på dom andra bilarna i samma storlek som e36. Helt ok, rymmer faktiskt en hel del smile 

Meen min e36 är sänkt, så när man sitter fem st i den så händer det lite hela tiden att hjulen går i hjulhusen när den fjädrar en del. Då har jag ioförsig 17 tummare på.  Men om du ska köpa en e36 å ha fullastad mkt av åkningen så köp inte en sänkt!

MVH
P

Hk is how hard you hit the wall, Nm is how far you take the wall whit you :)

elektriker
591 Inlägg
13 september 2007
Har en coupe och baksätet i den är helt okej, blir lite tajt om det sitter två långa personer fram.

Bagaget är faktiskt riktigt rymligt plus att man kan fälla baksätet på coupemodellerna smile

---------------> Kimpan

Evolution Garage
394 Inlägg
13 september 2007
bmw32 skrev:
Syftar du på en sedan ?

Jag har en sedan iallafall. Att sitta 2 st i baksätet är jättebekvämt, och sitta 3 st är helt ok.
Bagaget är nog ungefär som på dom andra bilarna i samma storlek som e36. Helt ok, rymmer faktiskt en hel del smile 

Meen min e36 är sänkt, så när man sitter fem st i den så händer det lite hela tiden att hjulen går i hjulhusen när den fjädrar en del. Då har jag ioförsig 17 tummare på.  Men om du ska köpa en e36 å ha fullastad mkt av åkningen så köp inte en sänkt!

MVH
P

Håller med  där, 2 i baksätet fungerar utmärkt... själv har jag en E36 Coupé, så då är det ju lite besvärligt för stora och långa personer att komma bak, men det funkar. 3 pers bak är ju som sagt inte jättebekvämt, men det funkar.

Framsätet = Gott om plats om man inte är väldigt stor/lång.

Bagageutrymmet är inte särskilt övermäktigt. Det är väl normalt för storleksklassen skulle jag tro. Dock om du är ute efter att lasta mycket så ska du köpa en E36 med fällbart baksäte istället för enbart en "skidlucka" i mitten.
Fäller man baksätet så får man plats med rediga hyllor från Ikea i alla fall wink (egen erfarenhet)

Skidsemester på 5 pers + takbox är väl inget att rekomendera kanske.... beror på hur kräsna ni är med packning. Men trångt och överlastat blir det garanterat!

Ska du ha riktigt gott om utrymme så är det bättre att välja 5-serien.
Senast redigerat av barrre (13 september 2007)

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

576 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
Syftar på en sedan ja. Blir det trångt om personerna där framme är långa?

Vilken serie kan man kalla för "billigare" med tanke på reparationsdelar och bensinförbrukning?
BMW 3 vs. BMW 5 serien som en förstabil?

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
13 september 2007
jag har lite väl breda fälgar ibak så jag kan knappt köra med ljud bygget och 5 pers i bilen.. men går med lite skrap. i bak kan man sitta 3 men det brukar klagas en hel del. om man skall åka 6 pers i bilen så rekomenderar jag 1 i varje säte.. och den 6e mellan passagerar och förar sätet. funkade jätte bra (tjejen som låg i knät var snygg) (gick bara att köra på back 1 3 5 växel.

skuffen rymmer enligt mig ganska mycket. (beror självklart vad man gämmför med. och om man fäller sätena får man plats med det mesta.. ex en säng smile (dock nerplockad).

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Sök