740 att låta tuffare :>

Pepparkakan Brodar'n Maffia!
13 september 2007 · 184 Inlägg

Tänkte höra med er hur jag ska göra för att min 740 GL ska låta lite tuffare? smile Har ett 3" rör på kanske 2m liggandes som jag kan använda, men då kanske det dönar för mkt? hur tycker ni jag ska göra?

sen tänkte jag höra om jag är tvungen att ha alla burkar på eller om det räcker med en? Katten måste jag ha på vet jag.

Thx på förhand

...tror jag, är dock inte helt 100...
fishn
13 september 2007 · 226 Inlägg

jag hade kört med ett 2.5" rör tror jag smile sen kan du ju ta bort 1 burk så borde den låta lite goare..

Drift_Larsson
13 september 2007 · 12 Inlägg

ja ha tagit bort bakre å satt dit en liten full flödes dämpare de vart lagomt tycker jag

..............
fredda_king Fotograf
13 september 2007 · 1 319 Inlägg

kompisen har 3" hela vägen på sin bil.. låtter rått som fan. men polisen tycker inte om det har vart på han 3ggr och sagt att han ska ta bort det

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
jimpa1
13 september 2007 · 37 Inlägg

tycker bara att det är almänt jobbigt när det låter mycket om avgassystemet på bilen har 2,5 rostfritt på min med 2 burkar å tycker det är jobbigt när man kör långt å det dånar kan tänka mej har det låter med 3" utan eller med bara en burk då själv skulle jag reckomendera ett öppet luft filter då låter den tuft när man gasar på bara å lagom annars:P

qiT elit
13 september 2007 · 327 Inlägg

bygger en ljuddämpare nu hehe vet ej om de blir bra men iaf ett 150 rör med en 45grades böj  sen ta bort den bakre ljuddämparen


Hoppas poå de bästa men vet ej

"Only The Good Die Young"
Chevrolet Camaro Racing Team "Camaro Racing Team" (1967)
Lindberg88
13 september 2007 · 1 418 Inlägg

byt ut första ljuddämparen mot ett rakt rör, inte lika mycke traktorljud som att ta bort sista ljuddämpare men lite sportigare smile

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Pepparkakan Brodar'n Maffia!
13 september 2007 · 184 Inlägg

Får välla bli ett rakt 3" från katten då med en eller två burkar. men först måste aset igenom besiktningen. ;P

...tror jag, är dock inte helt 100...
Nitr00x Streets Of Sundsvall Crew
13 september 2007 · 482 Inlägg

ta bort bakre ljuddämparen och montera där ett rakt rör eller en "japps" sen kan du montera ett öppet luftfilter vilket faktiskt ger ett härligt insugsljud

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc
Buick GS400 "BlackBetty" (1969)
Chevrolet G20 "Carlsberg Vanen" (1984)
PHrnfeldt Sheik Yerbouti
13 september 2007 · 1 899 Inlägg

Tjena smile

Får ja säga min mening så tycker ja att du bara sätter ett rakt rör efter första ljuddämparen.
Storlek av rör är ditt eget val, vet inte om det direkt påverkar motorns karaktär att bara byta där bak (det får ni andra svara på).

Skönaste ljudet tycker ja är från ett rostfritt fullflödes avgassystem och då skall du inte ha mera än 2.5" iaf. Vet inte hur lätt de är att få tag på till volvo men.. Sedan så låter ju de skönt med ett öppet filter, men ska du sätta dit ett sådant så bör du nog bygga nån form av skiljevägg så att inte den varma luften kommer in. Också påstås det att öppna filter påverkar LMM negativt, att de slits mer på den (om detta är sant eller ej vet jag inte).

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
lelleal
13 september 2007 · 1 150 Inlägg

Tkr inte att du ska göra så bööölar för mkt när dom inte går så överdrivet bra :)men lite högre än orginal tkr ja du ska satsa på (Y)tex tabort bakre ljuddämpare och ersätta med ett rör lr liknande är vel billigast lr bygga ett 2/5"smile

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
bumpe Lastbilsmekaniker
13 september 2007 · 3 878 Inlägg

Prova dig fram lite, ta bort främre dämparen (blir för mkt traktor som nån sa om du tar bakre) och ersätt med ett rör, tar ju ingen tid alls om man e lite händig och det är väl alla som kör 740 (utom de som inte hade råd med nåt annat) om jag fattat rätt.

Sen sportfilter ger ju ganska så festligt ljud big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang