5302
Sök

Trimmdelar till gammal Nissa Micra?

7 Inlägg
14 september 2007
Trådstartare
Hej,

Letar efter trimdelar till en Nissan Micra från -90. Någon som har något bra länk tips eller kanske rentutav några shyssta trimförslag.

low profile
253 Inlägg
14 september 2007
Skulle vara grymt om du stoppade in en saab motor med turbo i den smile

9 108 Inlägg
14 september 2007
Lägg du pengarna på en ny bil istället wink Om det ska märkas att det är något under huven får du byta motor eller slänga på en turbo. Och det krävs mycket jobb!

Bärs!
3 456 Inlägg
14 september 2007
jepp, billigt åxå..
Tips 2 är att du letar rätt på en Volvo 440 Turbo och plockar över maskin/drivlina.
Tanken med det förslaget är att den är mindre än Saaben och kanske lättare att få plats med allt?

Garaget.org peakade 2008.

low profile
253 Inlägg
14 september 2007
Köp en billig saab trubo på skroten, avgas, filter och sen kommer den gå som bara den, din bil väger inte direkt mycket.

7 Inlägg
14 september 2007
Trådstartare
Jag funderade på en Saab Turbo men är inte dom lite väl stora? med tanke på att min motor är 1,2l!! Sen måste man ju få tag på grenrör om man inte ska göra ett självförstås. Funderade på att skaffa en Nissan Sunny GTI sugmotor från 90 till den då det skulle ge den cirka 120-150HK borde vara nog?

buffys
14 september 2007
Zibo skrev:
Hej,

Letar efter trimdelar till en Nissan Micra från -90. Någon som har något bra länk tips eller kanske rentutav några shyssta trimförslag.

Är det ett skämt eller... trimma nåt annat istället...

153 Inlägg
14 september 2007
får du i gti motorn e det ju ett bra alternativ... annars e det bara å tubo ladda, sök efter ett aggregat till en charade, de hade ju små turbosar och motorvolym ungefär som micran...

kompressor e ju ett alternativ åxå, finns tydligen en ford fiesta med det. Eaton tillverkar ett litet aggregat som heter M24 å är till bilar kring 1 liter vill jag minnas...

nästa steg det M45, passar mellan 1 - 2,4 liter... billiga begagnade, sitter orginal i mini cooper och mercedes clk .... detta är billiga aggregat och kostar inte skjortan. jag köpte min M45 för 3 tusen å den är nästan ny!

oljan e dessutom integrerad på dessa så du behöver itne svammla med smörjning och dyl utan bara montera dit den med remskivor.

rock n roll !!
Senast redigerat av JakeDevilson (14 september 2007)

It´s Better to burn out than fade away

7 Inlägg
14 september 2007
Trådstartare
buffys skrev:

Varför skulle det vara ett skämt? Om man vill göra något udda någon gång så vill man. Orka göra nått som alla andra gjort.

Ni får gärna kommentera billjudet jag ska köpa till den. Bara kolla på min sida.
Senast redigerat av Zibo (14 september 2007)

buffys
15 september 2007
Zibo skrev:
buffys skrev:

Varför skulle det vara ett skämt? Om man vill göra något udda någon gång så vill man. Orka göra nått som alla andra gjort.

Ni får gärna kommentera billjudet jag ska köpa till den. Bara kolla på min sida.

Nä, jag tänkte bara att om du nu skulle få för dig att plöja ner en massa pengar på din motor, typ porta topp, byta kam, fixa insug, avgas mm så drar de iväg en jäkla massa pengar..o kvar står du med med en micra me hundra hästar som knappt skrämmer en trimmad moped;) Ska du trimma den, byt maskin! Som tidigare sagts, släng i nån gti-snurra o kör istället!! Bara ett tips:)

10 287 Inlägg
15 september 2007
Seriöst, det är ett skämt. Att trimma en sån bil (utan att byta motor) så att det ger något som ger rejält förbättrade prestanda blir dels skitdyrt, dels resulterar det i en bil som blir okörbar i vanlig trafik.

Jag förstår att man vill göra udda saker och har full respekt för sådant, men detta är överhuvudtaget inte vettigt.

Hade du tänkt ha den som ren busbil så skulle i o f s en turbokonvertering kunnat funka men om du hade mekvanan och resurserna för att göra det så skull du knappast starta en sådan här tråd.

/Göran

Zibo skrev:
buffys skrev:

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 255 Inlägg
15 september 2007
GTI-95 skrev:
Köp en billig saab trubo på skroten, avgas, filter och sen kommer den gå som bara den, din bil väger inte direkt mycket.

Kommer gå bra som  bara den tror du verkligen kolvar o stakar kommer palla med om du laddar på med turbo i en ford fiesta han hade ju fan fått köra på 0,2-0,3 bar eller nåt =/

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

7 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
Hihi vilken jävla respons man fick då. Självklart har jag mekvana så jag kan turbokonvertera den själv. Men undra bara lite vad som är vettigt. Då jag inte vill plöja ner så jävla mycket pengar utan bara ha lite extra kul. Men som sagt nog bäst att bara byta motor/låda sen köra.

Rapidoz
688 Inlägg
20 september 2007
haha jag tycker det låter som ett härligt idee
liten lätt bil med en GTI eller turbokonverterad motor så skulle den ju gå fint ju wink
men tvekar på att det är "bara" att sänka ner en gti ifrån primeran...
skulle faktiskt plocka ut motorn och konvertera den med någon snurra från volvo wink alltid pålitligt tongue

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Sök