3732
Sök

Bubbla= Volvo motor?

747 Inlägg
15 september 2007
Trådstartare
Visst är det inte svårt att få i en Volvo motor i en VW Bubbla? En B230FT... Någon som har något exempel med en sånt bygge?

Älgahäng Räjsing Club

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
15 september 2007
ska ju finnas nån addaptor så volvo motorn passa rak på bubblans växellåda.. dock så får man bygga om huven lite sen tongue   dock inte helt säker, men har för mig det smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

747 Inlägg
15 september 2007
Trådstartare
Okej jo jag vet att det ska gå med med volvo motor för min kompis kör med en sån i folkrace men då är det bara en vanlig B230A motorn och FT:n ta ju mer plats... hehe.. Ska bygga något sån nu.. nu nu nu nu:P

Älgahäng Räjsing Club

699 Inlägg
15 september 2007
Köp hem en himla massa drivaxlar och vxl lådor då, för det lär det gå åt tongue Finns adaptrar att köpa smile

Bilgalen elektriker :)

bitter besserwisser
644 Inlägg
15 september 2007
suck ännu en som vill sabba en fin bil.
i vilket fall som helst så kan man hitta en adapterplatta för runt 1500 spänn.
Tänk en gång till innan bara det blir inte alltid bra. Volvo motorn väger betydligt mycket mer än VW motor och kommer att sitta längre bak än original. som du förstår så får du mycket vikt BAKOM bakhjulen vilket kan bli spännande i kurvor osv.
Nu ska inte jag leka moralkärring dock så har jag fått intrycket av att det är ett projekt som aldrig ser bra ut och är mer arbete än vad det smakar.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

V4
218 Inlägg
15 september 2007
Finns det inga andra roliga motorer som utan större problem skulle gå att få i en bubbla?
Volvo motor är ju lite tråkigt och att trimma t.ex en vw 1600 motor är ju inte allt för billigt.

I reject the reality and substitute my own.
//Adam Savage

1 703 Inlägg
15 september 2007
Enligt Genevekonventionen är det i lag förbjudet att montera en vattenkyld rad4:a motor i en folkvagn! Konventionen tillåter dock wasserboxers.

Fartdåre!
592 Inlägg
15 september 2007
Vet en som hade en ford V6:a i sin bubbla. Var riktigt trångt!! Men de fungerade. Gick en del lådor o drivaxlar innan den blev skrotad tyvärr.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

SRT4 2,4T & 9000 2,3T
272 Inlägg
15 september 2007
Idag på Hälsingland open i Söderhamn körde en Bubbla med nån b23 motor. Gick ruggigt bra.

/Gormanz

bitter besserwisser
644 Inlägg
15 september 2007
finns flera som satt i subaru boxers.
sen lyder ju frågan varför man måste byta märke? en typ4 motor passar rakt på lådan och finns gott om för samma peng som en B23 till exempel. ligger även i närheten av somma kraftuttag.
sen så har vi ju en annan kul tillvekare av motorer som passar bra och det är ju Porsche.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

1 060 Inlägg
15 september 2007

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן

V4
218 Inlägg
15 september 2007
Såklart ska man helst hålla sig till vw. Hur är tillgången av trim till typ 4 motorerna då? och vad ska man satsa på för låda om man vill att det ska hålla lite längre?

I reject the reality and substitute my own.
//Adam Savage

Meister
6 763 Inlägg
15 september 2007
Jag säger porsche rakt igenom. Är själv sugen på någe sånt när Camaron är klar. Fast givetvis är de ju splittbussen man vill ha. Hela drivlinan, hjulupphängningar, bromsar med mera från en modern porsche. fan så kul vid rödljusen

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
15 september 2007
Säger som dom flesta, volvo motor blir för tung, blir fult, bilen rent av livsfarlig,
Jag själv tänkte stoppa i en golf 16v motor i min men kom in på wankel så snart så big_smile

bdw bilsport visste tom om bilen så dom ringde å kom förbi idag, nu var ju inte bilen så pass komplett så de blev nått men dom skulle återkomma big_smile

Senator
323 Inlägg
16 september 2007
wankel är inte att tänka på eller?

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

Sök