3543
Sök

Isak90´s Projekt Volvo 940 || Just Nu:Bilen såld! Addon Sidokjolar TILL SALU!! Update: 2/8-08

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
11 oktober 2007
Ser riktigt fint ut, jag kommer sakna bakhjulsdrift nu till vintern. Du får val placera om 6*9 öite granna, så du får plats med lådan på hyllan.

Lev livet, det kan ta slut fort

304 Inlägg
11 oktober 2007
den dunkar på riktigt bra. kommer nog bli jätte fint när du fått den på plats smile

Vw Baja Bug - SAAB 900 T - BMW 320i

Egenföretagare
2 496 Inlägg
11 oktober 2007
Haha 21kvadrat till detdär ! det hade räckt med en högtalarkabel för att driva detdär steget, nejdå men 8 hade nog lätt räckt !
Men det kan ju vara bra med 21 om du ska ha in riktiga grejer sen, lyckatill wink

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

324 Inlägg
11 oktober 2007
Snyggt smile

Eh? Jaha! Okej!

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
11 oktober 2007
isak90 skrev:
offarn skrev:
montera även 940ns addon läpp fram också.....mycket snyggare än original...!!

Vilken menar du då? tror inte jag vet vilken du menar, men har du nån bild så släng gärna upp den:)

Tack för ditt inlägg, Mvh/Fredrik

kolla denn bilden tycker du skall ha både läppen fram och dessa sidokjolarna....!!
finns å köpa på volvo...!!

http://www.garaget.org/?car=57290&image=552631

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

1 997 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
Team-H skrev:
ser riktigt schysst ut..keep up the god work big_smile

Tackar!

Ska försöka göra det:)

Mvh/Fredrik

1 997 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
darkwizard skrev:
Ser riktigt fint ut, jag kommer sakna bakhjulsdrift nu till vintern. Du får val placera om 6*9 öite granna, så du får plats med lådan på hyllan.

Tack! Hehe de kan jag förstå;)
Joo ska se om jag kan höja upp dom lite så allt kommer på plats.

albin715 skrev:
den dunkar på riktigt bra. kommer nog bli jätte fint när du fått den på plats smile

Japp, de blir nog de Albin.

Se till o köp dig en 850:i snart så vi kan grejja med den med.

VolvoDanne_ skrev:
Snyggt smile

Tack!

Mvh/Fredrik

1 997 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
tsdi skrev:
Haha 21kvadrat till detdär ! det hade räckt med en högtalarkabel för att driva detdär steget, nejdå men 8 hade nog lätt räckt !
Men det kan ju vara bra med 21 om du ska ha in riktiga grejer sen, lyckatill wink

Fick råd om att ha minst 16kvadratare när jag frågade både i butik och här på forumet. Tänkte att de va lika bra o ta 21 då de bara va 100kr dyrare. Biltema is the shit!wink

Man har ju inte lika gött om pengar som du verkar ha för o kunna köpa sånna sterio-grejjer;) Kan iaf nöjja mig med att 6*9:orna och 5,25:orna e Rockford:cool:

Tack!
Mvh/Fredrik

1 997 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
offarn skrev:
isak90 skrev:
offarn skrev:
montera även 940ns addon läpp fram också.....mycket snyggare än original...!!

Vilken menar du då? tror inte jag vet vilken du menar, men har du nån bild så släng gärna upp den:)

kolla denn bilden tycker du skall ha både läppen fram och dessa sidokjolarna....!!

De såg inte dumt ut! Vet du vad den framläppen kostar? Sidokjolar har jag redan på gång, volvo add-on;)

Mvh/Fredrik

21 Inlägg
11 oktober 2007
helt rätt att gå upp ikvadrat på kabeln, sj så kör man på 50mm2.
Don efter person, du vet =P

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
11 oktober 2007
isak90 skrev:
offarn skrev:
isak90 skrev:

De såg inte dumt ut! Vet du vad den framläppen kostar? Sidokjolar har jag redan på gång, volvo add-on;)

Mvh/Fredrik

den kostar en slant...runt 2000 nånting tror jag.....!! men eventuellt att jag kanske kan ordna i glasfiber....!! skulle få gjutform till den....!!
skall kika lite närmare på det...!!
Senast redigerat av offarn (11 oktober 2007)

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

Egenföretagare
2 496 Inlägg
11 oktober 2007
isak90 skrev:
tsdi skrev:

Fick råd om att ha minst 16kvadratare när jag frågade både i butik och här på forumet. Tänkte att de va lika bra o ta 21 då de bara va 100kr dyrare. Biltema is the shit!wink

Man har ju inte lika gött om pengar som du verkar ha för o kunna köpa sånna sterio-grejjer;) Kan iaf nöjja mig med att 6*9:orna och 5,25:orna e Rockford:cool:

Tack!
Mvh/Fredrik

Aha okej wink kolla på att köpa en rockford bas, och steg till senare om du vill, kan säga att det är jävligt gött dunk smile

har ju bara 16kvadrat draget i min bil, så jag får typ sätta in 2 extra batterier i reservhjulsbaljan bak, och dra 16kvadraten till dom plusarna, sedan köra med krafigare kabel dirrekt därifrån, för jag får inte platts med mera än 16kvadrat i trösklarna :S

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

601 Inlägg
14 oktober 2007
Ser bra ut men som ett par sagt innan så turbogrillen ska dit wink Ska ha dit Turbogrill på min med igen tongue Den förra tog ett rådjur för mig tongue

1 997 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
offarn skrev:
isak90 skrev:
offarn skrev:

Mvh/Fredrik

den kostar en slant...runt 2000 nånting tror jag.....!! men eventuellt att jag kanske kan ordna i glasfiber....!! skulle få gjutform till den....!!
skall kika lite närmare på det...!!

De vore snällt! E intresserad om de inte kostar allt för mkt... känns som om vinterdäck e viktigare just nu o då e jag inte säker på om jag har pengar till den.
Mvh/Fredrik

1 997 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
AcFreaker skrev:
Ser bra ut men som ett par sagt innan så turbogrillen ska dit wink Ska ha dit Turbogrill på min med igen tongue Den förra tog ett rådjur för mig tongue

Tackar!
Får se om jag hittar nån lite längre fram. Men jag har en ny orginal grill på G som jag ska lacka svart. Men mer kommer om detta senare.
Mvh/Fredrik

1 997 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
UPDATE ! ! !

Hej!

Fick en mycket glad och billig nyhet i helgen:)

Jag har letat runt lite efter vinterdäck den senaste månaden och det visade sig nu att morfar skulle köpa nya till sin 940 så att jag kunde få ta över dom gamla!big_smile Vi bytte helt enkelt rakt av mot mina plåtfälgar med kassa däck;) Inte jätte bra mönster i hans däck men de duger helt klart åt mig i vinter och förhoppningsvis även nästa!

Och så tar vi lite bilder med!

Gislaved NordFrost 2 med 185/65 15 på plåtfälgar
http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/175822_81dd7r.jpg

Lite halvrostiga men va fan de e ju vinterfälgar;)
http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/175826_uq9fgy.jpg

Oså på plats i garaget, tills vintern kommer hitåt
http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/175828_909gol.jpg

Det var allt ifrån denna helgen med bilen, eftersom jag ska ha kemiprov imorgon så har helgen gått till o plugga...hmm

Mvh/Fredrik

1 237 Inlägg
22 oktober 2007
hehe du kan ju fräscha upp dem lite så som jag håller på att göra med mina, du kan ju ta en titt i min projekttråd wink

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
22 oktober 2007
Åh, billiga vinter däck är aldrig fel wink du får börja fixa mer me bilen nu! varje helg varje ledig minut wink hehe
Kommer bli bra detta!
mvh kimpa

1 997 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
liquisole skrev:
hehe du kan ju fräscha upp dem lite så som jag håller på att göra med mina, du kan ju ta en titt i min projekttråd wink

Joo får se om jag slipar o lackar dom så dom blir blanka o fina:)

De ska jag göra!
Mvh/Fredrik

1 997 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Åh, billiga vinter däck är aldrig fel wink du får börja fixa mer me bilen nu! varje helg varje ledig minut wink hehe
Kommer bli bra detta!
mvh kimpa

Nää de e inte så dumt!
Joo ska väl försöka hinna med lite mer med bilen nu, har ganska mycket i skolan oså men denna veckan verkar vara rätt lung och nästa är det LOV! ! !

Tackar!
Har en liten annan positiv överraskning som jag ska fixa lite med nån dag;)
Mvh/Fredrik

Sök