3094
Sök

Macks: (Mazda 323 **RWD** '79 a 9400 mil) [..bilen med själ..]*..Han lever!..*

Räddningen från en säker död på skroten. En gång i tiden Farfars gamla Mazda 323 från 79 skall få en ny chans i livet. Frågan är om den tar chansen..det återstår att se. Inte världens snabbaste eller mest uppdatera tråd men jag... Visa mer

Forummoderator
577 636 Visningar
Uppdaterades senast 17 september 2024
.......
2 655 Inlägg
9 december 2010
jag skulle dragit hem den om jag var du, dra den mot frösöbron och sen jamtli-i5 och upp mot maxi så undviker du ju mesta trafiken sen bara ligga på lite till lit tongue.

förresten, varför ställa av bilen?tongue den är ju skattebefriad och om du ringer till ditt bolag och säger att du vill ha en veteranförsäkring på den. kraven brukar vara att du kör under 500mil per år och den ändast brukas under sommaren, då kostar den typ 1000kr per år halv (ev helförsäkrad) att ha påställd året runt, de borde de ju vara värt? tongue.

Forummoderator
26 547 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
beemern skrev:
jag skulle dragit hem den om jag var du, dra den mot frösöbron och sen jamtli-i5 och upp mot maxi så undviker du ju mesta trafiken sen bara ligga på lite till lit tongue.

förresten, varför ställa av bilen?tongue den är ju skattebefriad och om du ringer till ditt bolag och säger att du vill ha en veteranförsäkring på den. kraven brukar vara att du kör under 500mil per år och den ändast brukas under sommaren, då kostar den typ 1000kr per år halv (ev helförsäkrad) att ha påställd året runt, de borde de ju vara värt? tongue.

Jajo..oddsen att få en polisbil upp i röven eller möta en längst vägen mot Lit är väl ganska så liten. I så fall har dom nog fasen kört fel tongue

Nja..han är inte besiktad sedan 96..om du menar reservdelsebilen? Annars om du menar farfars så vill jag helt enkelt inte köra han på vintern. Har inga vinterdäck och..ja. Jag törs helt enkelt inte tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Fattig student
1 282 Inlägg
11 december 2010
Var bara tvungen att erkänna att jag har följt detta projekt från dag ett och är mäkta imponerad över ditt engagemang.. Fick lite dåligt samvete när jag såg att du hade varit inne och kommenterat mitt lilla 240 projekt..
Är ganska kass på att skriva några kommentarer i vanliga fall..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

Forummoderator
26 547 Inlägg
11 december 2010
Trådstartare
Tiger1978 skrev:
Var bara tvungen att erkänna att jag har följt detta projekt från dag ett och är mäkta imponerad över ditt engagemang.. Fick lite dåligt samvete när jag såg att du hade varit inne och kommenterat mitt lilla 240 projekt..

Haha. Det är lugnt smile Kul att höra att du följer mitt projekt. Kanske inte är världens bästa mek eller så, men jag gör så gott jag kan smile

Fattig student
1 282 Inlägg
12 december 2010
AirOne skrev:
Tiger1978 skrev:

Haha. Det är lugnt smile Kul att höra att du följer mitt projekt. Kanske inte är världens bästa mek eller så, men jag gör så gott jag kan smile

Jag tycker det ser bra ut iallafall smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

Forummoderator
26 547 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
Tiger1978 skrev:
AirOne skrev:
Tiger1978 skrev:

Jag tycker det ser bra ut iallafall smile

Tack ska du ha.
Och bättre ska det bli som sagt. Till sommaren blir det - om allt går som det ska dvs - hellackering och renovering av orginal plåtfälgar. Just nu lutar det åt att dom blir svarta, och navkapslarna silvriga.
Plus ett lättare stereobygge..och en massa annat smile

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
16 december 2010
projekt med tidigt 70 och 80 tal japs är guld värt att se och läsa tongue keep up the good work big_smile

Nissan Silvia

Forummoderator
26 547 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
s12 skrev:
projekt med tidigt 70 och 80 tal japs är guld värt att se och läsa tongue keep up the good work big_smile

Tack så mycket. Jadu. Det går fasen segt nu. Men snart. SNART så tongue

Forummoderator
26 547 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
Update!

101230

Som en vis man skulle ha sagt - det var fanemig på tiden!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/1034323_tuqns5.jpg
[Taget 101230]*...där i mörkret - under snön - hittade vi en Mazda 323. Efter lite lösdragning så såg man att det var formerna av en bil faktiskt..*

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/1034324_uziiye.jpg
[Taget 101230]*..Björn är lika het som vilken fotomodell som helst..dock smälte inte snön..men man kan inte få allt tongue*

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/1034326_81zpx8.jpg
[Taget 101230]*..lastad och klar..*

Resan till föräldrarna gick utan problematik. Nu står den äntligen på gården. Inte direkt den vackraste bilen att titta på men..innehållet kommer vara värdefullt smile

Gott nytt år får man väl säga då smile

Trucker
1 220 Inlägg
30 december 2010
gick över förväntan att få hem bilen faktiskt.. och va snygg ja va på kortet då.. tongue nu när första reserven ä hemma så ä de bara å fortsätta å leta efter fler å fylla gården med. Nån som vet om nån/några 323 som bara stå å vill ha bort den/dom.

Vissa är bara bättre än andra!

Forummoderator
26 547 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
teamvolvoracing skrev:
gick över förväntan att få hem bilen faktiskt.. och va snygg ja va på kortet då.. tongue nu när första reserven ä hemma så ä de bara å fortsätta å leta efter fler å fylla gården med. Nån som vet om nån/några 323 som bara stå å vill ha bort den/dom.

Jo, i det stora hela så gick det riktigt smidigt.
Tack ska du ha för hjälpen Björn smile

Norrlänning
643 Inlägg
31 december 2010
Gött, kul att ha lite att ta av!

Forummoderator
26 547 Inlägg
31 december 2010
Trådstartare
gutfucker skrev:
Gött, kul att ha lite att ta av!

Japp. Äntligen får man väl säga smile

.......
2 655 Inlägg
1 januari 2011
fint att få hem skapelsen tongue. sj har man precis köpt sej en 95- 525 turbodiesel (tds) som EV kommer att få donera motor och låda till den andra 1602an jag har stående big_smile. kommer bli ballt smile.

glöm förresten inte bort att jag vet om en till 323 wink du har ju karta vart den står om du behöver grejer, är ju dessutom samma färg som din.

Forummoderator
26 547 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
beemern skrev:
fint att få hem skapelsen tongue. sj har man precis köpt sej en 95- 525 turbodiesel (tds) som EV kommer att få donera motor och låda till den andra 1602an jag har stående big_smile. kommer bli ballt smile.

glöm förresten inte bort att jag vet om en till 323 wink du har ju karta vart den står om du behöver grejer, är ju dessutom samma färg som din.

Jo det lät ju som en kul skapelse tongue
Och jo..jag har den i minnet. Men nu är det väl ännu svårare att få syn på den, med tanke på all snö som har kommit. Får se om jag gör ett ryck nån dag smile

.......
2 655 Inlägg
1 januari 2011
AirOne skrev:
beemern skrev:

Och jo..jag har den i minnet. Men nu är det väl ännu svårare att få syn på den, med tanke på all snö som har kommit. Får se om jag gör ett ryck nån dag smile

hehe jodå 143hk och 260nm org i en bil som väger 1050kg med den motorn iställe för org karossen som väger ca 1600kg så ska de nog röra på sej + man kan trimma mer tongue.

nja den är ju rätt duktigt översnöad nu då dom inte plogar runt den alls så är ju svårt att hitta den om man inte vet exakt vart den står tongue.

Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
153 Inlägg
1 januari 2011
Härlig att du fått tag i en donator. Ska hålla lite koll jag med om jag får nys om någon.

Forummoderator
26 547 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
beemern skrev:
AirOne skrev:
beemern skrev:

hehe jodå 143hk och 260nm org i en bil som väger 1050kg med den motorn iställe för org karossen som väger ca 1600kg så ska de nog röra på sej + man kan trimma mer tongue.

nja den är ju rätt duktigt översnöad nu då dom inte plogar runt den alls så är ju svårt att hitta den om man inte vet exakt vart den står tongue.

Trimma lite så sitter du snart med en bil med samma hp/ratio som en Veyron tongue

Forummoderator
26 547 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
Farmer_power skrev:
Härlig att du fått tag i en donator. Ska hålla lite koll jag med om jag får nys om någon.

Trevligt att höra smile

.......
2 655 Inlägg
1 januari 2011
AirOne skrev:
beemern skrev:
AirOne skrev:

Trimma lite så sitter du snart med en bil med samma hp/ratio som en Veyron tongue

ska sätta en board på bakrutan "snabbare än veyron" tongue. nja inte så våldsam kanske men ska nog kunna dra ifrån en och annan turbobil vid rödljusen tongue.

Sök