6324
Sök

byte från automat till manuell i 740 -88

378 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
undrar om de är nån som vet om de går att byta växellåda från automat till manuell !? måste man byta motor då oxå eller de är bara till att byta låda sen bygga om så man har kopplingspedal ??

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

7 120 Inlägg
18 september 2007
Det är nog inte värt besväret och pengarna. Bättre att köpa manuell.

10 287 Inlägg
18 september 2007
"Bara" att byta inkl kardan som är annorlunda. Tänk på att du måste regga om den med manuell.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

207 Inlägg
18 september 2007
tja. jag har gjort det på min.. det är bara att byta låda, pedalställ, kardan och montera kopplingsvire. så måste du koppla om lite i startspärren på spaken. det är bara att tvinna ihop alla utom 1 kabel. det det gnistrar och ryker från ska inte vara ihop med dom:P du vet att det är annan utväxling i bakaxeln med på automaten med. det är lägre så den blir starkare och går att skadda bättre på 2an:D  OBS glöm inte att det sitter en distans på vxlådan till automaten som jag råkade sätta dit på manuella lådan med. gör inte det. kopplingen slira som fan då. det är en liten kort rörbit på kanske 3 cm som sitter innanför slirkopplingen.
Senast redigerat av Sorling (18 september 2007)

378 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
men hur ska ja göra me kopplingspedal ??

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

207 Inlägg
18 september 2007
byt pedalstället. alla pedalerna så du blir av med den jobbiga bromsen med. lättast och du har en annan 740 och bara flyttar över delar ifrån.

och det med besiktingen. hur ofta tänker dom på att det är en manuell isf för automat?
Senast redigerat av Sorling (18 september 2007)

378 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
jaja men de är ändå en a-traktor.. hehe men de ska nog gå

Sök