6166
Sök

Ratten sticker åt vänster?! Bmw 318i

279 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
Hej!

Var ute och körde på några skitvägar igår. Var ganska spårigt osv.
Upptäckte att ratten ryckte åt vänster på de flesta ställen där vägen spårade.
Ryckte till ganska bra faktiskt! Undrar om det kan vara något knas eller har det med mina halvbreda 18"are att göra?
Har bara kört mindre bilar förut så har ingen erfarenhet av det här.

Skulle vara tacksam för svar!roll

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
25 september 2007
skulle nog tro att det är dina däck smile Misstänkte oxå att jag hade fel på min game Firebird. Men inte. pga breda däck & lätt servo

C H E V R O L E T <3

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
25 september 2007
Kör en sväng på en fin väg o se hur bilen går då. Du ska kunna släpa ratten i några sek på rakan. Sticker den då är det dags att kolla framvagnen, kolla däckslitage.
Troligen styrleder - ganska vanlig fel på många BMW.

279 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
Okej, tack så mycket! Men vad jag har märkt i alla fall så är det ingen fara på fin asfalt. Utan bara på vägar med mkt reperationer osv.
Däcken är fina men det är nog så att bredden gör att det känns lite ovant med tanke på mina andra bil erfarenheter smile
Den får nog rulla tills den ska in på service, då ber jag dom kolla styrleder, framvagn och servo!

407 Inlägg
26 september 2007
Kan ju vara så att du behöver göra en vagnsinställning. Kolla på däcken och om de är snedslitna, då behöver du göra det. Har själv breda däck och hårda dämpare så det rycker ganska bra i spårig väg också för mig. Men eftersom du säger att det går rakt på fin väg så ska det nog vara lugn på den fronten ändå. För säkerhetsskull så testa att gira lite åt höger på en fin väg och då ska bilen inte byta körriktning och börja gå åt vänster något alls....
Senast redigerat av Vallås Locos (26 september 2007)

279 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
Tack, ska testa det!
Blir det allt för konstigt så får jag väl skicka in skiten så får dom kolla på det.
Men tror nog att det bara är jag som är ovan med breda däck och hårda dämpare!

MVH Jocke

Sök