2958
Sök

garagets "kategorier" nån som vill förklara

Avstängd
658 Inlägg
1 oktober 2007
Du är inte ensam om det....försökte en gång att få min till ecxlusive men det gick tydligen inte....

Men Boxster som det vimmlar av, C5 or som man ser över allt kan va med i den kategorin, men min S2000 som man väldigt sällan ser av, fick inte va med...oxå ganska så skevt...

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

4 571 Inlägg
1 oktober 2007
BEATNIK skrev:
Du är inte ensam om det....försökte en gång att få min till ecxlusive men det gick tydligen inte....

Men Boxster som det vimmlar av, C5 or som man ser över allt kan va med i den kategorin, men min S2000 som man väldigt sällan ser av, fick inte va med...oxå ganska så skevt...

Jag hoppas innerligt att du skämtar yikes

Avstängd
658 Inlägg
1 oktober 2007
Izual skrev:
BEATNIK skrev:

Jag hoppas innerligt att du skämtar yikes

Om ?

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

Avstängd
658 Inlägg
1 oktober 2007
Du tycker att en bil som kostar närmare 400 tusen ny, och jämnförs med tex boxster inte är lika ecxlusive som fattigmans porchen ?

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

4 571 Inlägg
1 oktober 2007
BEATNIK skrev:
Du tycker att en bil som kostar närmare 400 tusen ny, och jämnförs med tex boxster inte är lika ecxlusive som fattigmans porchen ?

Orkar inte ens debattera detta med dig.
Spelar det någon roll va den kostar och vilka bilar den kan liknas med?

En s2k är inte någon exlusiv bil överhuvudtaget även om det bara hade funnits 2 i sverige.

Avstängd
658 Inlägg
1 oktober 2007
Och ja orkar inte heller...för du kan inte försvara det ja skriver, men hur kan flera boxster tillhöra kategorin lr C5 ??

Du har väl inget svar antar jag, för du vet att det är sant det ja skriver...
Senast redigerat av BEATNIK (1 oktober 2007)

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

Avstängd
658 Inlägg
1 oktober 2007
Det spelar väl stor roll va en bil kostar....för att den ska bli exclusiv..

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

Administratör
11 967 Inlägg
1 oktober 2007
BEATNIK skrev:
Och ja orkar inte heller...för du har inget att försvara det ja skriver, men hur kan flera boxster tillhöra kategorin lr C5 ??

Jag ser inte en enda bil som har "Exclusive" iaf... Kategorin togs bort för nån vecka sen.

Varför tjaffsa om en kategori som inte längre existerar? Den togs bort för att göras om då det blev ohållbart med hur den såg ut och fungerade. Det kan väl vi vara övrens om att det var steg 1 till att få det mer rättvist, eller?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Avstängd
658 Inlägg
1 oktober 2007
chrizz skrev:
BEATNIK skrev:
Och ja orkar inte heller...för du har inget att försvara det ja skriver, men hur kan flera boxster tillhöra kategorin lr C5 ??

Jag ser inte en enda bil som har "Exclusive" jag då kategorin togs bort för nån vecka sen.

Varför tjaffsa om en kategori som inte längre existerar? Den togs bort för att göras om då det blev ohållbart med hur den såg ut och fungerade. Det kan väl vi vara övrens om att det var steg 1 till att få det mer rättvist, eller?

Okej det har jag inte sett, då finns det inget att snacka om. cool

Men till Izual som skriver att det inte spelar roll va den kostar, Så en rolex klocka är samma sak som en casio ??

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

Administratör
11 967 Inlägg
1 oktober 2007
BEATNIK skrev:
chrizz skrev:
BEATNIK skrev:

Jag ser inte en enda bil som har "Exclusive" jag då kategorin togs bort för nån vecka sen.

Okej det har jag inte sett, då finns det inget att snacka om. cool

Men till Izual som skriver att det inte spelar roll va den kostar, Så en rolex klocka är samma sak som en casio ??

Exclusive var baserad på pris, märkets status och fler andra betydligt luddigare kriterier som inte ens jag kände till (varför den också togs bort då det spårade ur).

Att priser har betydelse beror helt på kategorin, och i fallet "Exclusive" så var det inte avgörande, men vägde in mycket.

4 571 Inlägg
1 oktober 2007
BEATNIK skrev:
Och ja orkar inte heller...för du kan inte försvara det ja skriver, men hur kan flera boxster tillhöra kategorin lr C5 ??

Om det ligger boxters och c5'or där har jag ingen åsikt om men att du blir förvånad över att sin s2k inte passar i den kategorin är ju skrattretande.

Du söker ju verkligen diskussioner hela tiden, väldigt sällan man ser någonting annan från dina sida än inlägg för att uppröra och skapa onödiga diskussioner i andras trådar.

För övrigt tog exlusivekategorin bort för att riktlinjerna inte var skarpa nog eftersom just bilar som inte hade där att göra enligt första tanken med kategorin.

4 571 Inlägg
1 oktober 2007
BEATNIK skrev:

Menade såklart att det spelar ingen roll att just s2k kostar så mkt den blir inte automatiskt exclusive för det.

Du läser verkligen mellan raderna för att skapa diskussioner

Avstängd
658 Inlägg
1 oktober 2007
Izual skrev:
BEATNIK skrev:

Om det ligger boxters och c5'or där har jag ingen åsikt om men att du blir förvånad över att sin s2k inte passar i den kategorin är ju skrattretande.

Du söker ju verkligen diskussioner hela tiden, väldigt sällan man ser någonting annan från dina sida än inlägg för att uppröra och skapa onödiga diskussioner i andras trådar.

För övrigt tog exlusivekategorin bort för att riktlinjerna inte var skarpa nog eftersom just bilar som inte hade där att göra enligt första tanken med kategorin.

Ja klart jag söker diskussinoer, det är därför forum finns, för att diskutera, sen om du blir upprörd över att ja skriver om boxster som fanns i kategorin är ju inte mitt fel, du kanske är känslig, trådskaparen skrev om sin bil, och ja skrev om ett exempel som jag vart med om när det gäller kategorier, ja varför skulle inte en S2000 passa in i den kategorin när en boxster passade in ? Va e skillnaden ? Tycker du att det vimmlar av S2000 på gatorna ?

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

Avstängd
658 Inlägg
1 oktober 2007
Izual skrev:
BEATNIK skrev:

Menade såklart att det spelar ingen roll att just s2k kostar så mkt den blir inte automatiskt exclusive för det.

Du läser verkligen mellan raderna för att skapa diskussioner

Klart det spelar roll va en bil kostar för att den ska va exclusive, annars hade vilken bil vart exclusive lr hur ?

Va den kostar och hur många och vanliga, status osv, det gör en bil till exclusiv.

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

4 571 Inlägg
1 oktober 2007
BEATNIK skrev:
Klart det spelar roll va en bil kostar för att den ska va exclusive, annars hade vilken bil vart exclusive lr hur ?

Va den kostar och hur många och vanliga, status osv, det gör en bil till exclusiv.

Jag markerar det jag skrev så kanske du förstår

Jag skrev:
spelar det någon roll va den kostar och vilka bilar den kan liknas med?

Jag pratar om din bil, inte bilar i allmänhet, du tar som vanligt sakerna ur sitt sammanhang.

Administratör
11 967 Inlägg
1 oktober 2007
BEATNIK skrev:
/... Tycker du att det vimmlar av S2000 på gatorna ?

Kategorin Exclusive hade ingenting att göra med hur vanlig eller ovanlig bilen är ska tilläggas smile

Avstängd
658 Inlägg
1 oktober 2007
Och då säger jag JA det spelar roll va den kostar, och vilka bilar den är i klass med.

JAG tar ett exempel så du förstår: Lamborghini gallardo ÄR jämförbar med Ferrari F430, och de ligger i samma klass.

Men att ta Lamborghini gallardo och PÅSTÅ att den INTE ligger i samma klass som Ferrari F430 är FEL !

Och det va mer eller mindre det du sa.

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

Avstängd
658 Inlägg
1 oktober 2007
chrizz skrev:
BEATNIK skrev:
/... Tycker du att det vimmlar av S2000 på gatorna ?

Kategorin Exclusive hade ingenting att göra med hur vanlig eller ovanlig bilen är ska tilläggas smile

Okej , jag tog väl ordet exclusive för va det betyder, och jag anser att det betyder, ovanlig  , dyr, och status. wink

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

820 Inlägg
1 oktober 2007
Om du köper en Adidas-väska för 5000 är det INTE samma sak som Luis Vuitton.

Det är det administratörerna försöker förklara för dig Beatnik smile

Avstängd
658 Inlägg
1 oktober 2007
Verkar som inte Mr Izual förstog mig,

Trådskaparen skrev om varför hans bil nekas och att det va mer lr mindre orättvist, och JAG tog ett litet exempel på något som JAG vart med om dvs: JAG sökte till EXC kategorin men blev nekad, och då ställde JAG frågan varför, när det LÅG boxster och C5 or i den kategorin, eftersom S2000 är i samma klass som en Boxster och har tillochmed fått bättre reviews än boxstern, boxstern är lite dyrare, men de lirar ändå i samma kategori.

Så enkelt va det.

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

Sök