4511
Sök

Jävla "Väktare"

10 sec före dig...
540 Inlägg
4 oktober 2007
wh0re skrev:
Stod en väktarbil på min parkering nyss.

Han frågade om jag låste bilen eftersom det var många som var och pillade på bilarna i området och sen hälsade han mig en fortsatt trevlig kväll...

Låter som dom väktarna som jag känner!

jobbar själv som "ficklamps polis" (väktare).

ska tilläggas att G4S har ett dåligt ryckte i hela svea rike!

Thomas_945LTT
4 oktober 2007
Akka skrev:
men det är väl inte så konstigt detta? Väktare e faktiskt ett släkte försig själv å dom e jääävligt nära släkt med guljackor ävenkallade publikvärdar!

Nu måste jag lägga mig i lite... För din upplysnings skull kan jag berätta att väktare och "guljackorna" e väldigt långt ifrån varandra. Om d e dom "guljackorna" som står å släpper in dig på krogen så e dom oftast ordningsvakter...alltså vakter med polis-befogenheter...väktare har inte ens dom befogenheterna ej heller d ansvaret att tvingas ingripa. I övrigt håller jag me dom flesta här om att väktaren i detta fallet betett sig dumt åt men att hon bara gjorde sitt jobb. Vår skyldighet e ju dock att bla förebygga brott. Däremot har vi ingen rättighet att störa den allmänna ordningen.

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
4 oktober 2007
Thomas_945LTT skrev:
Akka skrev:
men det är väl inte så konstigt detta? Väktare e faktiskt ett släkte försig själv å dom e jääävligt nära släkt med guljackor ävenkallade publikvärdar!

Nu måste jag lägga mig i lite... För din upplysnings skull kan jag berätta att väktare och "guljackorna" e väldigt långt ifrån varandra. Om d e dom "guljackorna" som står å släpper in dig på krogen så e dom oftast ordningsvakter...alltså vakter med polis-befogenheter...

Publikvärdar och entrevärdar är privatpersoner!Ordningsvakterna är de som är inne eller står i bakgrunden i regel!

-Mike-

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 oktober 2007
Thomas_945LTT skrev:
["guljackorna" som står å släpper in dig på krogen så e dom oftast ordningsvakter...alltså vakter med polis-befogenheter...

öpp öpp öpp...   "Ordnings vakt" om jag får be...   står i en vid båge på ryggen särskrivet och allt... säger väl lite om hur pass utbildade de är.....

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
5 oktober 2007
torpis skrev:
Thomas_945LTT skrev:
["guljackorna" som står å släpper in dig på krogen så e dom oftast ordningsvakter...alltså vakter med polis-befogenheter...

öpp öpp öpp...   "Ordnings vakt" om jag får be...   står i en vid båge på ryggen särskrivet och allt... säger väl lite om hur pass utbildade de är.....

Hmm nu är det ju så att folk skall ju se vad som stås på ryggen! Hade man skrivit ordningsvakt så hade inte vanlig Svensson sett eller fattat vad det stod på ryggen! Därför särskrivning! Och utbildningen är ju inte direkt högskoleutbildning! Den är för att ma skall se och kunna ta folk på rätt sätt! Se om folk är på droger eller inte! Sen är ju en Ordningsvakt på krogen till för att folket som går ut för att ha roligt skall ha roligt och inte ha en alldeles för berusad bredvid sig som sluddrar och gapar och sen skall slåss! Därav din skeva syn på "ordnings vakt"!wink

-Mike-

Sök