4453
Sök

Jävla "Väktare"

111 Inlägg
28 september 2007
Trådstartare
Så.... då har man varit ute på en liten kvälls foto-"session" där vi tog lite bilder och filmade bilen. Eller ska man säga försökte fota. För stup i kvarten kom det en väktare och ställde sig mitt framför kameran och bara stod där. Efter ett tag rullar bilen fram till oss och frågar vad vi håller på med. Jag svarar "mjaaaaaa fotar lite". Då säger den dryga kärringen: "I ett industri område?- Ja är det nått fel med det eller?" Då vart hon tyst en stund. Sen säger hon "vad fotograferar ni då?" - Bilar säger jag och hänvisar till min bil. då säger hon: " ha, det var mycket till bil du!"

Efter det följdes en mängd frågor av henne angående hur lång tid vi skulle vara kvar där och då fortsatte jag att svara med lika dryga kommentarer som hon la av.

Nämnas var att detta är en allmän plats och hon har ingen rätt att skjutsa iväg oss. Punkt.

Någon annan som varit med om liknande?

"The beast got 500 horsepower and a Borla exhaust system, it does 0-60 in about.... ehm 4.3 seconds..yeaah. -Wow you can read the broschuer."

RE-雨宮
481 Inlägg
28 september 2007
Är väl inte så konstigt att en väktare undrar vad folk gör i ett industriområde på natten? Det är hennes jobb, och är hon dessutom kvinna så kanske hon känner att hon måste ha en hårdare ton mot folk för att verka auktoritär. Dåligt om hon är dryg, men vore jag väktare skulle jag också ställt frågor och undrat! Om hon betett sig drygt eller otrevligt. Dåligt, men att hon frågade var väl ganska väntat.

RE-Amemiya Kitted FD3S

111 Inlägg
28 september 2007
Trådstartare
Jo, har väl viss förståelse men... med tanke på att jag och mina kompisar inte ser speciellt farliga ut. Dessutom såg hon foto utrustningen( stativ o så) så borde hon ha förstått. Sen stod hon i flera minuter och blockade där vi skulle fotografera.
Senast redigerat av Carlsberg (28 september 2007)

"The beast got 500 horsepower and a Borla exhaust system, it does 0-60 in about.... ehm 4.3 seconds..yeaah. -Wow you can read the broschuer."

1 297 Inlägg
28 september 2007
Har varit med om samma sak.. Är du bara trevlig mot dem så blir du trevligt bemött.. Själv hälsar jag och är det polisen så skulle de gärna få va me på någon bild.

111 Inlägg
28 september 2007
Trådstartare
Aja,.. skitsamma:P. Denna tråd kan avslutas.

1 703 Inlägg
29 september 2007
Jättemärkligt att det kommer väktare och frågar vad man gör mitt i natten fotandes byggnader i ett industriområde. Känns lite som dom bara gör sitt jobb.

1 723 Inlägg
29 september 2007
jag installerade baslåda kl 1 på natten i ett industriområde. det tyckte väktaren så misstänkt ut. fattar inte varför. smile

609 Inlägg
1 oktober 2007
Om "industriområdet" i sig är ett objekt som väktaren bevakar så är det nog inte så konstigt att denne blir misstänksam. Speciellt om fotograferingen sker vid, eller nära en lokal som kanske tillhör en kund. I övriga fall tror jag knappast att man skulle bry sig, iaf inte jag.

Ps. Det kan även stå specifikt i bevakningsinstruktioner att man ska kontrollera "konstigheter" på området etc.

Sen finns det ju jävliga typer med wink
Senast redigerat av muppet (1 oktober 2007)

dARKiE
5 031 Inlägg
1 oktober 2007
Tyckte hon gjorde rätt, om jag själv hade varit väktare i den situtionen så hade jag också undrat vad ni gjorde där. speciellt med en kamera då man kan misstänka att ni kanske försökte fota vart alla kameror o dylikt kanske sitter på en viss byggnad. Ganska mer misstänkt när ni fotar "ursäkta inget illa menat" en ganska normal vanlig saab mitt i natten..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
1 oktober 2007
Jag har mestadels mött trevliga väktare.

Bmw osv..

study
772 Inlägg
1 oktober 2007
jag kan förstå varför hon frågade. hon gör ju bara sitt jobb.

(none)
1 725 Inlägg
1 oktober 2007
Väktare är la okey smile Mitt objekt på Ericsson Göteborg är ju ett kanon bra ställe att fota på har jag märkt. Många man har fått kolla lite extra på men även många man har hjälp för att få goa platser runt huset smile Det roligaste var då jag såg två kanon fina bilar bakom kåken. Då jag gick närmere och börja prata med dom så visa det sig att de var garaget meddlemar smile Like me big_smile Som Mr Tobias säger: Visar man vänlighet och förstår att väktaren bara gör sitt jobb så får man en hel del gott tillbaka!!! För jag själv har varit tvungen att vara kanon hård mot vissa nötter som visat agg mot än innan man ens har kommit fram till dom. Men väktare har sjuka bevakningsintruktioner som man inte alltid kan förstå själv..Men jag förstår henne (väktaren) till viss del!

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

820 Inlägg
1 oktober 2007
Jag försökte få skjuts av en väktare till en fest efter jobbet en gång.
Av någon anledning ville inte tanten köra mig uppför backarna klockan 5 på morgonen big_smile

draminbil.nu
1 382 Inlägg
1 oktober 2007
Har aldrig varit med om något liknande när det gäller väktare.. Dock var det en Polis i sommras som drog ur sig den lögnen att man inte fick fota Polisen utan presslegg tongue
Var på ett streetrace och fotade allt möjligt.. När polisen dök upp och började dumma sig fotade jag naturligtvis även dom. (Det var fler som gjorde men jag den enda med systemkamera och stativ) Då kliver den ena plötsligt fram till mig och häver ur sig detta. Eftersomjagdå inte hade stenkoll på lagarnaså blev det till att packa ner kameran. När jag kom hem och kollade upp det så visade detsig som sagt att det varen ren lögn..

Ibland blir man trött..
Senast redigerat av ludde__mannen (2 oktober 2007)

-utan 940
1 728 Inlägg
2 oktober 2007
Jag har inte råkat ut för några väktare privat men eftersom jag kör tradare träffar jag en hel del i jobbet och de brukar vara trevliga. Det finns dock en riktigt jobbig gubbe vid terminalen i Stockholm som bevakas av G4S (uttalas Gayforce), han kallas för Lill-Hitler. Så fort han ser mig komma med lastbilen följer han efter för att gnälla på något som någon av mina jobbarkompisar har gjort; ställt ett släp på fel ställe eller liknande.

1 174 Inlägg
2 oktober 2007
men det är väl inte så konstigt detta? Väktare e faktiskt ett släkte försig själv å dom e jääävligt nära släkt med guljackor ävenkallade publikvärdar!
Senast redigerat av Akka (2 oktober 2007)

609 Inlägg
2 oktober 2007
Akka skrev:
men det är väl inte så konstigt detta? Väktare e faktiskt ett släkte försig själv å dom e jääävligt nära släkt med guljackor ävenkallade publikvärdar!

Nu ska du inte va vrång wink
Senast redigerat av muppet (2 oktober 2007)

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
2 oktober 2007
Rättar er lite!
Guljackor/Publikvärdar=Privatpersoner som skall vara trevliga och tillrättavisa folk när de har gått fel osv.Kan vara allt från gamla kärringar till ungdomar.
Entrevärdar/Praktikant till Ordningsvakt/Vakt= Privatpersoner som kollar legitimation och hälsar gäster på krogen välkomna.Assisterar även vid handgemäng med gäster och hjälper ordningsvakt
Väktare/Ficklampspoliser= Utbildade för att övervaka och glida runt och se till att det inte blockeras ngt eller att det inte sker några intrång!
Ordningsvakt/Svin=Utbildade av polis för att upprätta ordning på krog eller fotbollsmatcher! Närmsta instans till polisen och upprätthåller ordning på ställen!Har rätt att gripa folk!
Där har vi de olika begreppen! Lite skillnad på de olika begreppen skall inte förväxlas!
Edit,rättar er inte alls! Såg att de var nära släkt sedan!
Senast redigerat av MikeAero (2 oktober 2007)

-Mike-

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
2 oktober 2007
Outlaw skrev:
MikeAero skrev:
Rättar er lite!
Guljackor/Publikvärdar=Privatpersoner som skall vara trevliga och tillrättavisa folk när de har gått fel osv.Kan vara allt från gamla kärringar till ungdomar.
Entrevärdar/Praktikant till Ordningsvakt/Vakt= Privatpersoner som kollar legitimation och hälsar gäster på krogen välkomna.Assisterar även vid handgemäng med gäster och hjälper ordningsvakt
Väktare/Ficklampspoliser= Utbildade för att övervaka och glida runt och se till att det inte blockeras ngt eller att det inte sker några intrång!
Ordningsvakt/Svin=Utbildade av polis för att upprätta ordning på krog eller fotbollsmatcher! Närmsta instans till polisen och upprätthåller ordning på ställen!Har rätt att gripa folk!
Där har vi de olika begreppen! Lite skillnad på de olika begreppen skall inte förväxlas!
Edit,rättar er inte alls! Såg att de var nära släkt sedan!

Jahopp då e man ett SVIN alltså haha Roligt att någon kunde skillnaden i alla fall!!

Ja man är ett svin! Iaf vad de skriker efter en. Jag vet för jag är ett också!lol

-Mike-

820 Inlägg
4 oktober 2007
Stod en väktarbil på min parkering nyss.

Han frågade om jag låste bilen eftersom det var många som var och pillade på bilarna i området och sen hälsade han mig en fortsatt trevlig kväll...

Sök