4984
Sök

"Vibbrations ljud" vid spec varvtal på vw passat 1,8t 97-

136 Inlägg
29 september 2007
Trådstartare
mjo som topic låter så har jag ett riktigt elakt vibrations ljud i min passat.. ljudet kommer direkt när man startar motorn men låter knappt nått sen ökar det mer och mer jue mer man gasar vid 2400 varv i minuten låter det fan. låter som om motorn ska rassla sönder men så fort du ökar 50-200 varv i minuten till så sluter vibrations ljudet och inga tendenser till att nått skulle vara trasigt.. motorn är lika pigg och så på högre varv som vanligt, spinner och låter klockrent.. ljudet låter som om nått skulle ligga och slå mot blocket inne i motorn.. varit runt och lyssnat och är ganska säker att ljudet kommer inne ifrån själva motorblocket

någon som har varit med om nått liknande eller har en aning om vad det kan vara eller vart jag ska börja leta?

Tack på förhand/ Victor

VW Passat 1.8T. 97-

136 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
Ingen som varit med om liknande fenomen?

VW Passat 1.8T. 97-

2 021 Inlägg
30 september 2007
motorkuddarna kan va slut,hade samma fenomen på pappas mazda, böt kuddar o de sluta vibrera/rycka

136 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
felet är lokaliserat nu smile var spännaren som hade hoppat vid kamremmen (den hydraliska spännaren) har haft en jävla tur bara att det inte blivit skrot av motorn.. var dock inte smärtfritt att skruva den allt.. fått riva front,lysen,kylare osv.. allt från kamremmen och frammåt i princip.

men skönt att veta vad som är fel iaf smile nu är det bara att köpa nya grejjer för 3k.. suck.. well well smällar man får ta.
Senast redigerat av Granathe (30 september 2007)

VW Passat 1.8T. 97-

Sök