PRV startar inte när den är varm

Volvoz84 "Ijenkligen"
29 september 2007 · 786 Inlägg

tjena smile

har skaffat mig en volvo 760 88 idag smile
enda felet är att den inte vill starta när den är varm..
vad kan vara fel?
är det svårt/dyrt att laga?

mvh

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
29 september 2007 · 938 Inlägg

Utan att kunna nåt så skulle ja gissa på nån tempgivare eller nåt sånt som styr insprutningen... Om den tror att motorn är iskall fastän den är varm så kan de ju bli lite sur, samt att den drar kopiösa mängder bensin...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
Volvoz84 "Ijenkligen"
29 september 2007 · 786 Inlägg

det låter inte helt omöjligt smile
ingen som vet helt säkert?
mvh

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
Volvoz84 "Ijenkligen"
1 oktober 2007 · 786 Inlägg

det händer ingenting när man försöker starta den varm... startmotorn drar alltså inte runt hmm
men efter typ en kvart så startar den som vanligt igen neutral
ska besiktiga den snart, och det är ju ganska tråkigt om den lägger av inne i besiktningshallen roll

Senast redigerat av opeltiffi (26 oktober 2007)

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
Volvoz84 "Ijenkligen"
26 oktober 2007 · 786 Inlägg

ingen som vet? neutral

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
Drönirettab
27 oktober 2007 · 21 761 Inlägg

Du kan prova att mäta spänningen vid solenoiden på startmotorn när den inte vill fungera, det kanske kan glappa när det blir varmt där. Men felet kan nog även sitta inuti solenoiden eller själva startmotorn, en annan startmotor skulle nog vara bra att testa.

Mest spekulationer tyvärr, får hoppas att någon kommer med bättre svar.

Volvoz84 "Ijenkligen"
30 november 2007 · 786 Inlägg

Drönirettab skrev:
Du kan prova att mäta spänningen vid solenoiden på startmotorn när den inte vill fungera, det kanske kan glappa när det blir varmt där. Men felet kan nog även sitta inuti solenoiden eller själva startmotorn, en annan startmotor skulle nog vara bra att testa.

Mest spekulationer tyvärr, får hoppas att någon kommer med bättre svar.

fick häromdan reda på att startmotorn är bytt för inte så länge sen, och att det skulle vara nåt relä som strular hmm
vilket relä skulle det kunna vara?

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
Ellertz Norrlänning
1 december 2007 · 1 453 Inlägg

hade samma fel på en audi 100 en gång och då vare hallgivare iaf big_smile testa de !

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Volvoz84 "Ijenkligen"
6 december 2007 · 786 Inlägg

Ellertz skrev:
hade samma fel på en audi 100 en gång och då vare hallgivare iaf big_smile testa de !

förra ägaren va säker på att det var ett relä som strular, så jag undrar vilket relä det skulle kunna vara hmm

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
Volvoz84 "Ijenkligen"
12 december 2007 · 786 Inlägg

:p

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
Roggan
12 december 2007 · 37 Inlägg

Har haft samma problem på två gamla volvos, det är inget relä som strular, utan det är helt enkelt spänningsfall i kebelhärvan mellan tändningslåset och startmotorsolenoiden. Fenomenet visar sig då när bilen är varm, då blir det större spänänningsfall i kablarna. Montera ett vanligt enkelrelä på kabeln till startmotorsolenioden, eller tjuvstarta med en skruvmejsel på solenioden med tändningen på så ska du se att bilen startar wink Mvh Roggan

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang