5044
Sök

Chippning av VR6 syncro

338 Inlägg
2 oktober 2007
Trådstartare
Jag vet att det finns massa trådar om detta redan, men vilket chip skulle rekomenderas? Powerchip (www.powerchip.se) eller TMChip (www.tm-chiptuning.se)? Jag vill inte höra om massa andra chip utan enbart dessa två.

10 287 Inlägg
2 oktober 2007
Till vilken bil?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

338 Inlägg
2 oktober 2007
Trådstartare
Till min VR6 Syncro. Vet att det inte kommer göra nån direkt skillnad, vill bara ha lite bättre respons och lite mer drag på låga varv jämfört med original.

Har fått priser från båda företagen nu, 1999 vill Powerchip ha monterat och klart. 2999 vill TMChip ha monterat och klart. Powerchip ger ett års garanti och TMChip ger två års garanti. Är det något som talar för att TMChip ligger 1000:- över Powerchip? Tycker dom säger ungefär samma effekt och så vidare.
Senast redigerat av chilibyte (3 oktober 2007)

338 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
Ingen som har något att invända angående dessa två chip?

654 Inlägg
3 oktober 2007
Själv har ja inte hört talas om TM-chip tidigare,däremot Powechip.
Personligen tycker ja även att 1års extra garanti mot den andre chipfirman är bättre..Men personligen tycker ja inte att denna typ av chipning är nått att ha.

Men iom att du inte ville ha personliga åsikter typ,så säger ja powerchip!

★★★★★
455 Inlägg
3 oktober 2007
finns en ny startad tråd precis om chipp till golf vr6 kolla den lite först
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=59012

338 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
Man ska ju välja något prisvärt. Bilen har ju inte turbo och ger ingen större skillnad i effekt efter en chippning förutom att man kan känna lite mer ork. Har kollat runt på till exempel unichip från ts motorsport eller va dom nu heter och det skulle kosta mig 8500 att lämna den där för ett likvärdigt resultat man får med powerchip eller t.m.tuningchip. Därför står valet hos dessa, ett plus är ju dessutom att dom kommer hit till min hemstad och genomför chippningen.

★★★★★
455 Inlägg
3 oktober 2007
kan säga att jag själv chippat min vr6a hos Powerchip. billigt var det iaf men om det gav några extra HK de vet jag inte, han sa själv att de skulle ge 17hk på en vr6a, men jag e tveksam känndes inte direkt någon märkbar skillnad max 5 hk på sin höjd. lägg pengarna på något som ger mer efftekt istället tillexempel  större spjällhus, större insug o vassare kammar

338 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
Insug kostar 3000, vassare kammar kostar 3000, spjällhuset vet ja inte men de lär ju kosta nånstans där också. Sen är det väl rätt onödigt att byta något sånt utan att optimera bilen med ett chip?

Olofström , Blekinge
211 Inlägg
3 oktober 2007
chilibyte skrev:
Insug kostar 3000, vassare kammar kostar 3000, spjällhuset vet ja inte men de lär ju kosta nånstans där också. Sen är det väl rätt onödigt att byta något sånt utan att optimera bilen med ett chip?

Smakar det så kostar det smile Fick betala 3200kr för mitt chip trubocenter.. men då kan jag varva 7500 varv med:).. spana in min bil.. jag har foffas insug kammar och chip.. o lite annat godis.. snart kör jag på e85 med=)

654 Inlägg
3 oktober 2007
chilibyte skrev:
Man ska ju välja något prisvärt. Bilen har ju inte turbo och ger ingen större skillnad i effekt efter en chippning förutom att man kan känna lite mer ork. Har kollat runt på till exempel unichip från ts motorsport eller va dom nu heter och det skulle kosta mig 8500 att lämna den där för ett likvärdigt resultat man får med powerchip eller t.m.tuningchip. Därför står valet hos dessa, ett plus är ju dessutom att dom kommer hit till min hemstad och genomför chippningen.

Skillnaden i priset ligger till grund för att TS (Unichip) bänkar din bil innan dom börjar.
Sen mappar och trixar dom och grejar.
Sen bänkas din bil när allt detta är gjort.
Du får då svart på vitt och ENBART ett "chip" för DIN bil.
Inget serie producerat här inte för alla VR6or,utan optimerat på DIN bil.

Som föreslagit av annan tidigare,försäk hellre hitta trim delar begagnat och lägg pengar på.
Det är vanlgien verklig effekt mot chipning.

Sorry om det svävar iväg lite nu från det du särskilt bett om.

Sök