Ang Tomgångs körning!

Bokko
27 oktober 2005 · 7 Inlägg

Hej!
Har en fråga, den kankse är konstig men jag tycker det vore intressant att ta reda på. Om det nu är möjligt vill säga. Är det möjligt att räkna ut vad en bil tar på tomgång?

MvH Bokko

Markus_C Kart & Mätningstekniker
27 oktober 2005 · 701 Inlägg

Fyll tanken till max. Sen låter du bilen stå på i en timme eller två. Tanka sedan bilen till max. Sen tror jag fixar du nog resten själv.

Kimmen
27 oktober 2005 · 245 Inlägg

Den drar mer än du tror på tomgång kan jag lova!

Pontiac Firebird Formula 400 -72
Volvo 940 SE 2,3 Ltt -97
Styrelsemedlem i Teddy Boys Car Club, Västerås
Malmoe SSS -12
27 oktober 2005 · 3 217 Inlägg

Jag körde med mina föräldrars V70 (get to the point) och därpå tittade jag på färd datorn, när jag tryckte ner bromsen och kopplade ur växel så såg jag att tomgången sjönk ner mot 1,1L/100km Något sådant, så med andra ord så kan man säga att normalt sätt med koppling nere och rull på bilen så drar bilen 1 dl/mil... Det är min hypotetiska uträkning!

Ni får gärna säga emot!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Daniel
28 oktober 2005 · 671 Inlägg

Fuckface skrev:
Jag körde med mina föräldrars V70 (get to the point) och därpå tittade jag på färd datorn, när jag tryckte ner bromsen och kopplade ur växel så såg jag att tomgången sjönk ner mot 1,1L/100km Något sådant, så med andra ord så kan man säga att normalt sätt med koppling nere och rull på bilen så drar bilen 1 dl/mil... Det är min hypotetiska uträkning!

Ni får gärna säga emot!

Det beror mer på farten är på själva förbrukningen. Rullar du sakta så drar den kanske en hel tank på 1mil.

Tomgång och stillastående så har man bilens absolut högsta förbrukning, bilen drar oändligt med bränsle oavstätt sträcka.

Scratch
28 oktober 2005 · 719 Inlägg

känns som man får räkna i L/h eller nåt funkar inte så bra med L/Mil tongue

Har kört ut tidningar på natten förut och då blir det mkt tomgång om lyckades få soppa torsk efter att reservtanks lampan började lyssa kom ja ca 2-3mil vid vanliga körning kan man klara sig 10mil trodde det skulle räcka i ca 5mil iaf men ja vart lurad tongue

live free, die young.
Malmoe SSS -12
28 oktober 2005 · 3 217 Inlägg

Men det kostar så jävla mycket soppa när man startar och stannar hela tiden, så det blir lätt dyrt!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Izual
28 oktober 2005 · 4 571 Inlägg

Fuckface skrev:
Men det kostar så jävla mycket soppa när man startar och stannar hela tiden, så det blir lätt dyrt!

speciellt när den e kall =P

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang