ang. dumpventils köp!

RobertJ
3 oktober 2007 · 161 Inlägg

Tjena allihopa smile
Det är så att jag har tänkt på att köpa dumpventil till min 850 T5 och
jag som inte kan så mycket undrar vad man ska tänka på
vid köp av dumpventil?
Tycker det finns hur många som helst smile Ska man köpa något kit eller
bara dumpventilen lös? ngn speciell storlek?
Ja som du ser så uppskattas all information som bara finns smile

Tack på förhand smile

Westberg Japs :)
3 oktober 2007 · 775 Inlägg

www.streetside.se
Gfb hybrid. Perfekt för 850 turbo.
Men du måste köpa ett dumplock också till org dumpen på bilen

silverbird
3 oktober 2007 · 666 Inlägg

det beror lite på vad du är ute efter för ljud.. vill du ha ett högt pysande ljud rekomenderar jag en sådan som jag har, JB raceparts A-25.. pyser högt
vill du kanske ha en som pyser mer metalliskt så är hks ssqv ett alternativ
beroende på vad du letar efter för ljud
//Silver

Granathe
3 oktober 2007 · 136 Inlägg

vet inte just till din t5:a men jag köpte en GFB dump 1.8t hybrid edition till min 1.8t passat (chipp till 193hk 320nm) helnöjd och sen att den är ställbar är skönt och lika att man kan välja mellan helt atmosvärisk/återcirkulernade, eller hybridläget gör inte saken sämmre! och som tidigare sagt så köpte jag min från streetside.se bra kille att ha å göra med! beställde min på ons em. fick den på torsdag med posten (postförskott) fraktfritt

VW Passat 1.8T. 97-
RobertJ
3 oktober 2007 · 161 Inlägg

Tack för mycket bra svar smile Kunde inte bli bättre smile

RobertJ
6 oktober 2007 · 161 Inlägg

Westberg skrev:
www.streetside.se
Gfb hybrid. Perfekt för 850 turbo.
Men du måste köpa ett dumplock också till org dumpen på bilen

Det finns väl inte en orginaldump?
Hur kollar jag upp det ?

Mr_Blue
6 oktober 2007 · 9 Inlägg

JBR dump rockar!!!

RobertJ
6 oktober 2007 · 161 Inlägg

Mr_Blue skrev:
JBR dump rockar!!!

någon motivering kanske?

AeroMalm BMW fantast
6 oktober 2007 · 1 172 Inlägg

HKS SSQV låster sjukt gott... dock jevligt dyr tyvärr...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
billy IT-Tekniker
6 oktober 2007 · 376 Inlägg

Jag funderar på en JBR dmp till min 850, men ska man ha 1 tratt eller 2? Vilket ger mest ljud?

Det känns som om trycket släpps ut fortare med 2 trattar men ljudet blir då längre än med 1 tratt.

Någon som har någon erfarenhet om det?

Volvo V70 "Greyline" (1999)
Marlboroman
6 oktober 2007 · 8 234 Inlägg

RobertJ skrev:

Westberg skrev:
www.streetside.se
Gfb hybrid. Perfekt för 850 turbo.
Men du måste köpa ett dumplock också till org dumpen på bilen

Det finns väl inte en orginaldump?
Hur kollar jag upp det ?

Det behöver du inte kolla upp. Det sitter en återcirkulerande "dump" integrerad i turbon. Och det bör pluggas, antingen med ett lock eller med nån fullösning.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Hogbom
6 oktober 2007 · 2 Inlägg

Köp inte en på mekonomen iaf, jag har själv en 850 turbo och jag köpte först min på mekonomen å då gick bilen skit konstikt, sen så köpte jag en på moter nord och då gick den klockrent:D

RobertJ
7 oktober 2007 · 161 Inlägg

Marlboroman skrev:

RobertJ skrev:

Westberg skrev:
www.streetside.se
Gfb hybrid. Perfekt för 850 turbo.
Men du måste köpa ett dumplock också till org dumpen på bilen

Det finns väl inte en orginaldump?
Hur kollar jag upp det ?

Det behöver du inte kolla upp. Det sitter en återcirkulerande "dump" integrerad i turbon. Och det bör pluggas, antingen med ett lock eller med nån fullösning.

Ok smile tack för svaret

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang