2353
Sök

Äger du din bil, eller gör banken det?

Servicerådgivare
715 Inlägg
4 oktober 2007
Bjork skrev:
Jag har också lånat pengar av min föräldrar för att ha råd med min bil.. har betalt halva vid inköp sen betalar man av lite var månad... inget fel på de el?  om man har möjligheterna så varför inte ta dom?   man får ju passa på nu när man bor hemma med.. sen kanske man inte har råd att betala av ett låna på nårra tusingar per månad..

de e min åsikt i den saken!

//chrille_

Kunde inte sagt de bättre själv, sa när ja va 17 år att ja ALDRIG skulle låna pengar,
men sen när farsan tog ett "bil-snack" med mig så ändra ja mig,
Har man fast jobb, trygg inkomst (god sådan wink)     så varför vänta, blir ju inte
större skillnad än att spara...jo du får vänta längre, har dock inte lånat
ngt till tillbehören de e pröjast kontant.

BTW: Bilen e nästan färdig betald smile

precis och om man väntar längre så kanske de e dags att flytta ut el nåt och då har man ju kanske inte direkt råd me allt som har med bilen att göra skatt, försäkring, servicar mm  så jag säger som innan passa på medans du kan!

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

120 Inlägg
4 oktober 2007
jag äger min bil.. ^^ fast.. man skulle ju inte ha något emot att ta lån och köpa lite finare bil smile

Away From Keyboard. Detta betyder att personen du pratar
med har blivit arg, och kastat tangentbordet för långt bort.

Charkuterist
88 Inlägg
4 oktober 2007
Inga lån på min bil smile

1 489 Inlägg
4 oktober 2007
Äger bägge bilarna, men dom var inte så dyra wink

• Även den starka måste ta i när han skiter

bäst
319 Inlägg
4 oktober 2007
klart man har lån! pengarna ska rulla och man ska köpa något man vill ha inte gå och spara tills den är möglig!

2 600 Inlägg
4 oktober 2007
pappa stå på bilen men jag ha betalde den så det är min fast pappa stå på den som sagt blir billigare så för min del smile

gör som jag kör gubba racer=)

Servicerådgivare
715 Inlägg
4 oktober 2007
chrille_ skrev:
Bjork skrev:
Jag har också lånat pengar av min föräldrar för att ha råd med min bil.. har betalt halva vid inköp sen betalar man av lite var månad... inget fel på de el?  om man har möjligheterna så varför inte ta dom?   man får ju passa på nu när man bor hemma med.. sen kanske man inte har råd att betala av ett låna på nårra tusingar per månad..

de e min åsikt i den saken!

//chrille_

Kunde inte sagt de bättre själv, sa när ja va 17 år att ja ALDRIG skulle låna pengar,
men sen när farsan tog ett "bil-snack" med mig så ändra ja mig,
Har man fast jobb, trygg inkomst (god sådan wink)     så varför vänta, blir ju inte
större skillnad än att spara...jo du får vänta längre, har dock inte lånat
ngt till tillbehören de e pröjast kontant.

BTW: Bilen e nästan färdig betald smile

precis och om man väntar längre så kanske de e dags att flytta ut el nåt och då har man ju kanske inte direkt råd me allt som har med bilen att göra skatt, försäkring, servicar mm  så jag säger som innan passa på medans du kan!

kan tillägga att dom första 3 bilarna jag hade spara jag ihop och köpte själv.. gick i skola då!  inte förens nu när jag har fått fast jobb och "kört av mig" lite  tog jag "lån" av min föräldrar...

//chrille_

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

Åkeri ägare
226 Inlägg
4 oktober 2007
Jag äger mina bilar till 100 PROCENT även alla tillbehör lack allt skönt

Cool blue/Cool Edition, Bilar för mig är ett sätt att skapa livs kvalite och njuta av min hobby

820 Inlägg
4 oktober 2007
Jag står som ägare men det är min pappa som betalar.

Min pappa är skattejurist.

Å andra sidan är inte min bil så dyr så jag ska betala den senare när jag har pengar någon gång så ska jag överraska honom smile
Behöver bara ett stabilare jobb först. Var på intervju på ett idag, får väl se.
Tjipp!

555 Inlägg
4 oktober 2007
Varför låna när man kan jobba hårdare?

Körv
3 535 Inlägg
4 oktober 2007
Jag tänker såhär!

Köra förstabilen nåt år så man lär sig köra ordentligt (Inte kul å skrapa fälgar sad)

Jobba stenhårt och spara undan pengar..  Sen köpa finare bil smile

Truckdriving Man

DFFL
9 020 Inlägg
4 oktober 2007
lanred skrev:
Varför låna när man kan jobba hårdare?

Varför köra skrot när man kan låna utan ränta?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

64 Inlägg
4 oktober 2007
klart man äger sin bil o alltid gjort

7 100 Inlägg
4 oktober 2007
ingen bank äger min bil tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

SQ
1 343 Inlägg
4 oktober 2007
äger min till 100%, både som ägare i papprena och som inköpare!

Ljudnörd!

77 Inlägg
4 oktober 2007
Håller med FiretraXX...  Själv hade man inte 300.000 att slanta upp...( Vem fan har så mycket pengar?) Har bilen på avbetalning men har också fast inkomst och mycket säker anställning... Fick min första bil och andra bilen också... 740 bägge två. Sen har jag minsann slantat mina bilar.. köpte en ny Seat Leon när jag var 22.. sen dess har jag pröjsat mina bilar... tycker inte om personer som skryter om sina fina bilar om man fått allt!!!!

Dont take life to serious, You never get out of it alive

inte som alla andra...
127 Inlägg
4 oktober 2007
äger och står på alla mina bilar...

En motor KAN inte få för mycket bränsle, Bara för lite luft!

BMW-328I
4 oktober 2007
Jag jobbade ihop till min 328, cashade den, men jag e ung och bilen e dyr som fan så den e på mammas namn big_smile men min till 100%, och ja hon får köra den smile

dARKiE
5 031 Inlägg
4 oktober 2007
jepps, äger båda mina pärlor.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

152 Inlägg
4 oktober 2007
Låna 40k till bilen och står själv som ägare (lånet klart nästa månad) , medföljer en skyhög försäkring på 20k om året (tur att man har den avställd halva, hehe). big_smile

Sök