Liten Reg. plåt?

hiilio
4 oktober 2007 · 29 Inlägg

Tjenare jag undrar om/vart man kan få tag i små reg. plåtar till min volvo? och om det är lagligt att köra med... (mina blev stulna.... sad  )  den hade stora då dom blev stulna...

/mvh marcus

Senast redigerat av hiilio (4 oktober 2007)

Volvo V90 (2017)
Norde fotointresserad
4 oktober 2007 · 2 307 Inlägg

För vissa kan det vara lagligt..  Ska dock vara väldigt svårt att få igenom för att det ska vara godkänt med små skyltar.. Men hör med vägverket, det är dom som håller i det..
www.vv.se

hiilio
4 oktober 2007 · 29 Inlägg

jo jag har pratat med dom men jag råka beställa stora skyltar... så jag tänkte om man kanske kan köpa små...från nått annat ställe kanske?

Senast redigerat av hiilio (4 oktober 2007)

Volvo V90 (2017)
Norde fotointresserad
4 oktober 2007 · 2 307 Inlägg

aha du menar så.. inte lagliga alltså =P

http://www.nize.se
http://www.funplate.se
http://www.dekalstyling.se
http://www.dekaltrim.nu
http://www.tmolson.se

Där har du några exempel på vart du nog kan få tag på liten reg.skylt

Senast redigerat av Norde (4 oktober 2007)

hiilio
4 oktober 2007 · 29 Inlägg

Vill ju att den skall vara laglig om det går... annars tar jag nog stora men jag skall kolla lite så får vi se vad som händer tackar så mkt för hjälpen!

Volvo V90 (2017)
timnordlof
4 oktober 2007 · 798 Inlägg

Det är högre böter på att åka med falska skyltar än att skita i det helt. Tänk på det...

Jag har små både bak och fram. Japan... <3

Senast redigerat av timnordlof (4 oktober 2007)

Norde fotointresserad
4 oktober 2007 · 2 307 Inlägg

hiilio skrev:
Vill ju att den skall vara laglig om det går... annars tar jag nog stora men jag skall kolla lite så får vi se vad som händer tackar så mkt för hjälpen!

Ska du ha småa lagligt måste du försöka övertyga vv om att din bil ska ha det. Tror dom har en lista över bilar som är godkända med småskyltar. Men kan gå att få till din bil även om den inte står med där.

Har även hört att vissa photoshopar om fronten på sin bil för att visa att en storskylt inte får plats där.. hur det funkar kan man ju fundera på =P

hiilio
4 oktober 2007 · 29 Inlägg

okej... räcker det att en bakskylten e från vägverket eller måste båda vara det? smile dum fråga kanske men det e snyggare med liten fram iaf... sedan så kanske någon kan komma på nått tips hur man skall övertyga dom smile

Senast redigerat av hiilio (4 oktober 2007)

Volvo V90 (2017)
AdamOpel DraMinBil.nu
4 oktober 2007 · 1 016 Inlägg

båda måste vara godkännda. alltid. Du kommer inte få godkännt för små, så försöka duger inte ens.

www.thorsellsreklam.se trycker riktigt bra "små" plåtar som funkar riktigt bra. blivigt stoppad och bes med en modell från dom i fram, inga problem smile

Senast redigerat av AdamOpel (4 oktober 2007)

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
Ricky
4 oktober 2007 · 1 062 Inlägg

kompisen skickade in bilder på att han inte kunde ha stor skylt bak på sin golf pga ombygg , men han fick inte d godkänt med liten skylt

hiilio
4 oktober 2007 · 29 Inlägg

AdamOpel skrev:
båda måste vara godkännda. alltid. Du kommer inte få godkännt för små, så försöka duger inte ens.

www.thorsellsreklam.se trycker riktigt bra "små" plåtar som funkar riktigt bra. blivigt stoppad och bes med en modell från dom i fram, inga problem smile

okej varför tror du inte det?

Volvo V90 (2017)
Liy
4 oktober 2007 · 120 Inlägg

så som Ricky säger är sant.. om den är ombyggd på något sätt så får du ha det.. oftast bilar från japan brukar oxå få ha det.. men ta kort och bevisa att du måste ha små skyltar så får du nog igenom det smile

Away From Keyboard. Detta betyder att personen du pratar
med har blivit arg, och kastat tangentbordet för långt bort.
qiT elit
4 oktober 2007 · 327 Inlägg

kolla min 142:P där är små plåtar på den kolla om de är de du tänker på !!

Senast redigerat av qiT (4 oktober 2007)

"Only The Good Die Young"
Chevrolet Camaro Racing Team "Camaro Racing Team" (1967)
myran Foto/Bilnörd
4 oktober 2007 · 1 541 Inlägg

min är regad med liten bak och stor fram.. 60kr så hadde man 2 små skyltar utfärdade av vägverket. dok ska det inte vara några problem att få liten skylt på rätt sätt till min ifram med då den sen ett tag tillbaka finns med i listorna över bilar godkända för små skyltar.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
hiilio
4 oktober 2007 · 29 Inlägg

qiT skrev:
kolla min 142:P där är små plåtar på den kolla om de är de du tänker på !!

jo det e nått sånt som jag tänker på...

---------

någon som vet vilka bilar som finns med på den listan?

Volvo V90 (2017)
AdamOpel DraMinBil.nu
4 oktober 2007 · 1 016 Inlägg

hiilio skrev:

AdamOpel skrev:
båda måste vara godkännda. alltid. Du kommer inte få godkännt för små, så försöka duger inte ens.

www.thorsellsreklam.se trycker riktigt bra "små" plåtar som funkar riktigt bra. blivigt stoppad och bes med en modell från dom i fram, inga problem smile

okej varför tror du inte det?

jag tror bara inte. jag vet.

Dom slår bara upp din bilmodell och garvar lite. Du har inga standardbehov helt enkelt av en liten plåt = vägran.

Vid årsskiftet blev dom hårdare med för ombyggda fordon. Fick det inte plats en stor plåt förut kunde man få en liten eventuellt. Nu är det tvärstopp.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
Inkster Fartsyndare/Musik-narkoman
4 oktober 2007 · 199 Inlägg

AdamOpel skrev:

hiilio skrev:

AdamOpel skrev:
båda måste vara godkännda. alltid. Du kommer inte få godkännt för små, så försöka duger inte ens.

www.thorsellsreklam.se trycker riktigt bra "små" plåtar som funkar riktigt bra. blivigt stoppad och bes med en modell från dom i fram, inga problem smile

okej varför tror du inte det?

jag tror bara inte. jag vet.

Dom slår bara upp din bilmodell och garvar lite. Du har inga standardbehov helt enkelt av en liten plåt = vägran.

Vid årsskiftet blev dom hårdare med för ombyggda fordon. Fick det inte plats en stor plåt förut kunde man få en liten eventuellt. Nu är det tvärstopp.

Stämmer helt ochh hållet. jag har själv ansökt om att få små skyltar. pga att det inte får plats en stor (utan distanser d.v.s) och min bil är i original utförande och byggd för de japanska plåtarna (lite mindre inpressning i plasten än för en svensk stor) jag fick ett blankt nej p.g.a att min bil inte står listad.. detta beslut går inte heller att överklaga står det i mitt svarsbrev!

Detta har blivit hårdare pga att farbror blå har svårt att läsa dem små skyltarna... alltså utfärdar VV minimalt med små regskyltar..

*Slutsats.. såvida du inte impporterar en jänkare från staterna , din bil står listad med små plåtar eller du köper en bil vilken har fått tillstånd till liten reg plåt så är du ganska rökt..

(det finns ett kryphål som KAN gå att använda men jag tror att VV har tagit bort den numera?  det är iaf om du kan hitta en bil av samma modell som din som har fått beviljat med små regplåtar (gick att ansöka för ett  par år sedan) dock skal dessa vara utfärdade av VV och inte köpta via andra företag)

Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang