har ni gjort illa er på jobbet,skolan på fritiden?hur mycke fick ni i ersättning?

snoddas
5 oktober 2007 · 1 142 Inlägg

har ni gjort illa er på jobbet,skolan på fritiden?

ja gjorde illa mig i skolan då ja skulle borra med pelarborrmaskin och ja skulle borra med en 16mm borr och givetvis hade ja ju glömt tagit av mig mina svets handskar...och handsken höggfast i borren hur vet ja inte men ja följde me runt och drog skallen rak i sidan på borrmaskin..ja bröt av båda benen i armen och 60%nerven sen gick borren av. när ja kom till sjukan så fick ja ligga i 2dar utan operation så min arm svullna upp mycket ja hamna på en avdelning för gamla människor som låg och skrek för ja inte fick plats på de avdelning ja skulle ligga på...efter 3 lr om de var 4 dar fick ja opereras och dom skar upp min arm så svullnaden skulle gå ner men eftersom de tog så lång tid fick ja oxå en svamp innuti armen som skulle suga ut blod mm satt svullnaden skulle gå ner(ja fick ligga på sjukan i 1månad och hemma från skolan i 1månad.
Hade dom opererat mig på engång så hade ja varit hemma samma vecka... detta hände den 29november 2005 och nu idag 5oktober 2007 sitter ja fortfarande med det där jävla ärret...ja fick ig i idrott för ja inte kunde vara med där och nu sista året måste ja slitasom fan så ja får godkänt i de...men de ja undrar nu är hur mycke skolan kommer få betala för de här ??

PS. vet itne om de är så bra men ja kan slänga upp bilder på min arm och mitt högerben som dom tog hud för att sy ihop min höger arm med

hur har ni gjoprt illa er och fick någe för de eller hur gick det för er

Rangvald
5 oktober 2007 · 182 Inlägg

Bröt benet på en skidsemester med klassen i 8an. Fick betalt en massa för det. Vi skrev in allt som hade gått sönder osv, och skolans försäkring stod för ALLT! Jag fick tom åka cp-taxi i en månad från dörr till dörr gratis tongue

Men någon direkt ersättning fick jag inte.. Fan tongue

snoddas
5 oktober 2007 · 1 142 Inlägg

ok ok för enligt sjukan så skulle de ta 2år innan ja skulle få nån ersättning men ja har ännu inte fått reda på hur mycket.. ja har ju ingen känsel i högra pek finger och undersidan på tummen

Daaze Rent A Retard !
5 oktober 2007 · 674 Inlägg

snoddas skrev:
har ni gjort illa er på jobbet,skolan på fritiden?

ja gjorde illa mig i skolan då ja skulle borra med pelarborrmaskin och ja skulle borra med en 16mm borr och givetvis hade ja ju glömt tagit av mig mina svets handskar...och handsken höggfast i borren hur vet ja inte men ja följde me runt och drog skallen rak i sidan på borrmaskin..ja bröt av båda benen i armen och 60%nerven sen gick borren av. när ja kom till sjukan så fick ja ligga i 2dar utan operation så min arm svullna upp mycket ja hamna på en avdelning för gamla människor som låg och skrek för ja inte fick plats på de avdelning ja skulle ligga på...efter 3 lr om de var 4 dar fick ja opereras och dom skar upp min arm så svullnaden skulle gå ner men eftersom de tog så lång tid fick ja oxå en svamp innuti armen som skulle suga ut blod mm satt svullnaden skulle gå ner(ja fick ligga på sjukan i 1månad och hemma från skolan i 1månad.
Hade dom opererat mig på engång så hade ja varit hemma samma vecka... detta hände den 29november 2005 och nu idag 5oktober 2007 sitter ja fortfarande med det där jävla ärret...ja fick ig i idrott för ja inte kunde vara med där och nu sista året måste ja slitasom fan så ja får godkänt i de...men de ja undrar nu är hur mycke skolan kommer få betala för de här ??

PS. vet itne om de är så bra men ja kan slänga upp bilder på min arm och mitt högerben som dom tog hud för att sy ihop min höger arm med

hur har ni gjoprt illa er och fick någe för de eller hur gick det för er

tråkigt att höra sad men tror tyvärr inte att skolan betalar nått.. därimot deras försäkringsbolag, och du kmr du att få betalt för sveda o verk= sjukhusvitseln och sen så kmr du få för ärr och nedsatt funktion och sen kanske nån liten klump summa..

OBS! är inte helt säker på detta med det borde vara så tongue

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
Daaze Rent A Retard !
5 oktober 2007 · 674 Inlägg

bröt ryggen i en arbetsolycka april -06 va på praktik från skolan.

så har fått utbetalt sveda o verk. men väntar fortfarande på en massa pengar för att jag har blivit helt jävla invalid tongue men sånt där kan ta tid.. sad

det bästa du kan göra är att anlita en advokat.. det e värt pengarna tongue smile jag lovar dig.. annars kommer dom bara att lura dig...

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
TheBabe
5 oktober 2007 ·

Jag har aldrig gjort illa mig så farligt sad

Bara när jag var ett år typ och jag och min storebror åkte pulka, han körde i ett gupp och jag flög av med huvudet in i en stolpe... Men inget annat..
Jag vill också göra illa mig massor =P

snoddas
5 oktober 2007 · 1 142 Inlägg

TheBabe...de vill du inte ja snacka med doktorn och hans sa iallafall att pengarana ja kommer åf är inte en stor summa för mångahan träffat som gjort illa sig har önskat att dom aldrig gjort illa sig istället för att få pengarna och visst äre så ja önskar att ja aldrig gjorde illa armen...ja kan slänga upp bilder i mitt galleri så kan du få se sen

John87 Stolt Volvoägare
5 oktober 2007 · 4 913 Inlägg

En kompis till mig drog knät ur led och fick då en liten ersättning för det.
Nu har det hänt några gånger till (4 eller 5 gånger) och sammanlagt har han plockat ut ungefär 60.000kr i ersättning.

Jag har aldrig brytit något, men tummen drog jag ur led i en inlinesolycka. Dock ingen ersättning.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
TheBabe
5 oktober 2007 ·

Vet inte om jag vill se dom bilderna, jag blir rätt äcklad av sånt =P
Men jag kan nog.. Nej jag kan inte tänka mig hur det såg ut... Tur det kanske =P

Fan vad surt att få Ig i idrott för att man haft av hela armen typ... Inte ditt fel ju..

Rallyhalle
5 oktober 2007 · 4 299 Inlägg

Jag sprang å snubblade in i vägen i skolan på idrotten. Oturligt nog så lyckades jag pricka en av dom bärande järnbalkarna ( å dom e väldigt hårda kan jag säga wink ). Då blev de ambulans in till sjukan för å sy, blev ett drygt 7-10 cm långt sår i skallen. Fick också hjärnskakning å fick ligga hemma en vecka. Då fick jag pengar från 2 olika försäkringar. Bl.a skolans försäkring, och min egen försäkring. Men anledningen till ersättningen va att jag fick ett ärr i pannan som syns ganska väl.

Så kontakta ditt å skolans försäkringsbolag å dra ihop en historia om vad som hänt samt hur det har läkt å så. Å ta bilder på ev. ärr då du får ersättning för de me om de inte blivit helt som de skulle.

Om du vill veta hur mycke jag fick så kan jag pm:a (skriv då i min gästbok)

snoddas
5 oktober 2007 · 1 142 Inlägg

ok ja ja har mycket bilder på min arm kan ja lova och det är inte trevligt ja har bilder hemma på datan som får mig spyfärdig...

TheBabe
5 oktober 2007 ·

Blää =P Jag kan inte ens titta på operationer m.m på tv.. Det är vidrigt..

Daaze Rent A Retard !
5 oktober 2007 · 674 Inlägg

snoddas skrev:
ok ja ja har mycket bilder på min arm kan ja lova och det är inte trevligt ja har bilder hemma på datan som får mig spyfärdig...

lägg upp !!!! big_smile haha tongue

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
snoddas
5 oktober 2007 · 1 142 Inlägg

jakan lägga upp bilderna när dom gjorde fel sat de hade lossnat bitar av huden dom lagt dit

TheBabe
5 oktober 2007 ·

=O Ska en doktor göra fel??

snoddas
5 oktober 2007 · 1 142 Inlägg

dom hade fått fel information om min arm(de las om hemma i öregrund och inte uppsala då de hände) och då hade dom glömt info om den så hon la på fel nät på min arm och de slet sönder den huden som låg där

TheBabe
5 oktober 2007 ·

Fy f*n =/

snoddas
5 oktober 2007 · 1 142 Inlägg

jupp kan va så ibland...ja ska in i sommar och operera mig igen så ska dom sy ihop satt de blir ett smalt ärr och efter de kanske man vågar gå med ärmen uppe... men de ja är mest glad över är att ja fortfarande kan utbilda mig till svetsare...ska ut på praktik v.42

TheBabe
5 oktober 2007 ·

Ok, bra att dom gör ärret mindre, men tänk om det blir fulare eller asså, tänk om det blir förstört typ..  Och kul att du kan jobba som det du vill big_smile

snoddas
5 oktober 2007 · 1 142 Inlägg

nej med tanke på hure ser ut nu så äre bara bra saker som kan hända.... min lärare påstog att om borren hade varit ny så hade ja inte haft armen kvar... vet ej om de är sant men en 16mm borr är ganska grov så

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang