2119
Sök

har ni gjort illa er på jobbet,skolan på fritiden?hur mycke fick ni i ersättning?

Busdriver
389 Inlägg
5 oktober 2007
Alltså missförstå inte min ilska här. jag är inte arga på er som fått pengar(om ni nu inte bitchat som nåra kärringar för att få så mycket pengar som möjligt) Men snarare på hur lätt det verkar vara att få ersättning för självförvållade idiotolyckor, medans till exempel nån som blir påkörd av nån, eller misshandlad av nån, kan få rejäla problem med ersättning eller få nästan ingenting... hört så många såna här "oj jag vurpade med skateboarden och fick 25000" och skrämmande nog även liknande: "nä jag fick 4000 för att jag blev nersparkad av ett gäng nere på stan" för mig är det solklart att det borde vara tvärtom.
Senast redigerat av Edman (5 oktober 2007)

Rent A Retard !
674 Inlägg
5 oktober 2007
Edman skrev:
Alltså missförstå inte min ilska här. jag är inte arga på er som fått pengar(om ni nu inte bitchat som nåra kärringar för att få så mycket pengar som möjligt) Men snarare på hur lätt det verkar vara att få ersättning för självförvållade idiotolyckor, medans till exempel nån som blir påkörd av nån, eller misshandlad av nån, kan få rejäla problem med ersättning eller få nästan ingenting... hört så många såna här "oj jag vurpade med skateboarden och fick 25000" och skrämmande nog även liknande: "nä jag fick 4000 för att jag blev nersparkad av ett gäng nere på stan" för mig är det solklart att det borde vara tvärtom.

word !!

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

Busdriver
389 Inlägg
5 oktober 2007
JapMax skrev:
Vi kan ju helt klart utse "Edman" till garagets mest missunnande person! smile

Haha, kanske det tongue
Nädå skämt åsido jag tycker att det verkar helt sjukt att en del får pengarna kastade på sig för idiotgrejor, medans folk som verkligen förtjänar ersättning får kämpa för det...

Pan
5 oktober 2007
Tycker också det är sjuk att jag fick så mkt pengar trode jag skulle få en 500 kr för kläderna eller nått. Inte jag som bestämmer hur mkt man får det är ju inte så att man tackar nej till pengarna direkt.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
5 oktober 2007
hmmm ärr på händer efter brännskador rejäla skärsår och slag så det heter duga....
Kokande vatten på arm och rygg inget snyggt ärr på armen....
Fick en liknande kapskiva rätt i nyllet och ansiktet delades lite snyggt
massa stygn helt utan bedövning, läppen var helt av och tanden snyggt markerad

Summan av allt detta = 0Kr  lika glad är man ändå lol

3 722 Inlägg
5 oktober 2007
har inte gjort mig själv illa men någon har gjort mig illa, snart 1 år sen nu jag blev slagen över näsan när jag körde., Mycket blod.

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
5 oktober 2007
har massa skador som blivit uner uppväxten, ett ärr under näsan, ett på hakan, och massa på ben och knän.. sånt som jag skulle kunna få ersättning för för vanvårdante ärr, men som jag inte gjort ngt åt..

sen edman..
vrf gnälla på att folk får ersättning? det är precis samma sak med fordons försäkring.. om du råkar skrapa emot en betongsugga, och det blir ett märke och kanske spricka i plasten, eller om du rejsar mot ngn och denna råkar köra i i sidan på dig, skulle inte du vilja ha ersättning för det? det skulle ju isf på sätt å vis vara ditt fel också!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

1 142 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
finns en från där där ja bor som fastna i en sån där bergs borr och slet loss huden från ögonbrynen och bakåt PS. han fastnade med håret, han är hårdrockare

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
5 oktober 2007
Jag har väl fått en bit över 300.000 för en olycka som hände med mitt öga vid 2.5 års ålder.. fick ett hängsle i det och låg på sjukhus och dom sydde ihop det och försökte även rädda synen men numera är jag tyvärr helt blind på vänster öga och det ser väldigt annorlunda ut.. sad

7 100 Inlägg
5 oktober 2007
skulle ja få ersättning för alla vurpor som jag har gjort med bmxen så skulle ja vara miljonär big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Busdriver
389 Inlägg
5 oktober 2007
båge skrev:
har massa skador som blivit uner uppväxten, ett ärr under näsan, ett på hakan, och massa på ben och knän.. sånt som jag skulle kunna få ersättning för för vanvårdante ärr, men som jag inte gjort ngt åt..

sen edman..
vrf gnälla på att folk får ersättning? det är precis samma sak med fordons försäkring.. om du råkar skrapa emot en betongsugga, och det blir ett märke och kanske spricka i plasten, eller om du rejsar mot ngn och denna råkar köra i i sidan på dig, skulle inte du vilja ha ersättning för det? det skulle ju isf på sätt å vis vara ditt fel också!

Ja jag vet inte, men jag kände för att skriva min åsikt, precis som du just gjorde. Ang bilen sen... om man orsakat skadan på bilen själv, med flit, så tycker jag inte man borde få nån ersättning, heller inte pga att man är dålig(typ:skrapade fälgar vid parkering, backa in i en stolpe osv). Svårt att dra gränsen för sånt där, men det jag stör mig på är att vissa kan få såna sjuka summor för saker som helt uppåt väggarna eller tom självförvållat, medans andra kanske blir påhoppad efter krogen, påkörda eller nåt annat man inte kan värja sig från, som får mindre ersättning.
Senast redigerat av Edman (5 oktober 2007)

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
5 oktober 2007
Skar upp tummen ner till benet på en spackelspade i skolan, bet ihop tejpa och när skolan sluta åkte till sjukan fick det sytt och mer var det inte, orka pyssla med ersättning hit och dit.

1 174 Inlägg
5 oktober 2007
jag vet dock en polare som skulle få sitt öra operat å dom kunnde ej fixa till problemet han hade så han fick nersatt hörsel på ena örat å han fick ca 160.000 kr!

Lokförare
126 Inlägg
5 oktober 2007
Född med allergier och kan inte jobba med vad jag vill pga det.

Fick 30.000 för det.

Nu har jag även åkt på en arbetsskada så att kommer antagligen få betald omskolning och ersättning. Men de får framtiden visa!

Har man rätt till ersättning ska man självklart ta den.

Mvh Robert

Saab 900 Aero -96

355 Inlägg
5 oktober 2007
#1: Var på praktik på en plåtfirma, skulle fasa av kanterna på en liten plåtbit i en bandputs då slog biten fast å klämde ner fingrarna i bandet så jag putsade av naglarna + nagelbanden å en bit av fingrarna. Gjorde ont som fan!!

#2: Sommarjobbade på ett stålverk å skulle byta en cylinder å då fick jag 200gradig olja i ansiktet.. Tack å lov för glasögon!!

1 002 Inlägg
5 oktober 2007
blev slagen rätt över käften av en kille, fick ut 8000 kr på min hemförsäkring. anledingen var oprovocerat våld. han gick fram slog till mig o sen stack.
dock vet vem killen är och han råna en affär när han va 12. var 14 när han slog te mig. som sagt han pep iväg rätt snabbt. tur för han just då att ja satt i en bil men han betalade mittkörkort så de va great smile

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

1 174 Inlägg
5 oktober 2007
Gräsberg skrev:
blev slagen rätt över käften av en kille, fick ut 8000 kr på min hemförsäkring. anledingen var oprovocerat våld. han gick fram slog till mig o sen stack.
dock vet vem killen är och han råna en affär när han va 12. var 14 när han slog te mig. som sagt han pep iväg rätt snabbt. tur för han just då att ja satt i en bil men han betalade mittkörkort så de va great smile

Fan sånt händer big_smile Roligt att du fick pengar för skiten iaf tongue kanske också ska testa wink

Skogenracing.com
309 Inlägg
5 oktober 2007
Fastnade med handen i en transportör skruv till en pelletspress på jobbet för ett halvår sedan, blev nästan av med tummen.
Det tog två timmar för dom att få loss mig. Benet nedanför tummen gick helt av, alla senor likaså, nervtrådar mm. Har bra känsel på undersidan av tummen nu iaf, men dåligt i övrigt. Rörligheten är det lite sisådär med. Satt fast i en springa på ca 5mm med tummen.

Ska bli intressant o se va försäkringsbolaget ger för ersättning, va ju på jobbet. Så jag borde få bra ersättning tycker jag.

Bilder på handen finns i mitt galleri om nån är intresserad. (Ihopsytt, inte så farliga bilder)
Senast redigerat av ekkin (5 oktober 2007)

------> www.skogenracing.com <------

127 Inlägg
5 oktober 2007
Min tjejkompis fick tinnitus på ena örat, som sedan blev värre och nu är hon döv på det örat. Det fick hon ut 60.000 kr för, tre år i rad. Alltså totalt 180.000 kr. Tyvärr har hon blåst alltihop nu, på resor och kläder, typ.

Whitetrash
589 Inlägg
5 oktober 2007
http://www.garaget.org/gallery/archive/38603/20000/38603-114066.jpg

Ett ben mellan två snöskotrar gav runt 60 000.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

Sök