9344
Sök

BMW 525ixa -95 *E34* Vattenpumpen pissar 6dagar efter att jag köpte den.

208 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
Så var till förra ägaren och visade upp bilen. Han jobbar på BMW. Så var dit och då sa han att jag måst ha kört så den hade börjat koka. Då kollade jag på honom med en konstig min. Sen så sa jag att en bil för det pris jag betalat för så vill jag ha en hel bil iaf den första veckan. Men han var lite motvillig mot det. Men det hela slutade med att han fixade mig en ny vattenpump och jag lever livet igen. *Skruvar på jobbet nu*

Rätt eller fel gjort? Jag tycker då att det jag gjorde var helt rätt. Måst ju nästan ha varit nå fel när den pissar ut från skvallerhålet. Brukar ju annars ta ett tag innan det börjar rinna *den låter konstigt innan*

Wrum!

325 Inlägg
5 oktober 2007
verkar vara ganska vanligt dethär med vattenpumpen på bmw, men det är ju slitdelar som precis allt annat.. men jo du gjorde nog rätt i att kräva en ny! nån sorts "garanti" måste man väl få på vad man än köper, oavsätt pris smile

study
772 Inlägg
5 oktober 2007
du kan inte kräva det men du kan väl höra i fall han kan ordna det mot att du kanske betalar material eller något.
aja det var bra att det löste sig för dig.

208 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
vattenpumpen bytt. och såg på remskivan att den har läkt ganska länge. så jag anser att jag gjorde rätt. var ett *dålt* fel. nu inge vattenläckage iaf. och det är skönt.

Wrum!

Sök