Projekt: Peugeot 206 WRC T5 RWD.

aakesson
7 december 2007 · 812 Inlägg

hur mycket har du breddat?

Torlejf Bilvårdstönt.
7 december 2007 · 1 109 Inlägg

golf4gti skrev:
hur mycket har du breddat?

Svårt att säga faktiskt, men det kanske handlar om mellan 9 och 11 cm per sida. smile

En jävla skillnad är det iaf.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
darkwizard Fordonstekniker
7 december 2007 · 1 740 Inlägg

Fy satan vilken bred pegga. Denna kommer gå hur bra som helst.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Torlejf Bilvårdstönt.
7 december 2007 · 1 109 Inlägg

darkwizard skrev:
Fy satan vilken bred pegga. Denna kommer gå hur bra som helst.

Ja, den går inte på diet precis. smile

En vacker dag kommer den vara fyrhjulsdriven o gå som ett skott, jag längtar dit. smile

Bygger rolig bil. :)
Torlejf Bilvårdstönt.
24 december 2007 · 1 109 Inlägg

Hej igen!
Okej pojkar och flickor, nu behöver jag lite råd på vägen.
Man kan säga att jag har hamnat i ett dilemma. smile

Bilen som byggs just nu är för lite ombyggd för att lyckas regga som ombyggt fordon.
Det krävs nånting mer.

Samtidigt har jag alltid sagt att bilens liv ska sluta med annan motor och bakhjulsdrift/fyrhjulsdrift.

Så nu har jag lite alternativ:
1. Behålla denna bilen, köpa en 206 kaross till och bygga TVÅ WRC bilar, en för "gatan" och en för "lek", där lek innebär 320 hk och bakhjulsdrift.

2. Slakta den jag har och bygga om hela drivlinan, detta gör i sin tur att jag i stort sett förlorar alla pengar jag köpte den för. (en kaross kostar 5-10 tusen)

3. Bygga klart denna för enbart utseende och hoppas på att jag får en väldigt snäll besiktningskille som inte klagar på att det inte finns några hjulshus fram och att den är allmänt ombyggd. smile

Så, kom igen nu alla tomtar, hur ska jag göra?

God Jul.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
Lindgren_
24 december 2007 · 2 644 Inlägg

Bygg om denna till lek så jääävla cooolt smile

Johan Lindgren
Lampan Backwoods Garage!
24 december 2007 · 1 405 Inlägg

ett alt. är att köpa en till 206 besikta den och sen byta plåtarna! dock inget jag rekomenderar då det är olagligt men dock svårt för snutarna att upptäcka på plats!

men det hade ju vart fett att se din breddade med RWD/4wd big_smile inge ball om den ser så sjukt brutal ut det med pengar! mycke man vill göra men pengarna räcker ju ofta inte äns till hälften! hoppas doch du får ihop en RWD/4wd WRC Pegga big_smile hade vart så sjukt nice!

mvh Philip

LAMPAN - Back wood´s garage - Western Chaos
Kör Saab 90 T16 - turbo & 1060kg - http://www.garaget.org/?car=49214
Sköter Media åt min bror och hans 200sx 1uz-V8 driftingbygge:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265625
Saab 90 Turbo "1060kg" (1986)
LillNaisarn
24 december 2007 ·

Lampan skrev:
ett alt. är att köpa en till 206 besikta den och sen byta plåtarna! dock inget jag rekomenderar då det är olagligt men dock svårt för snutarna att upptäcka på plats!

men det hade ju vart fett att se din breddade med RWD/4wd big_smile inge ball om den ser så sjukt brutal ut det med pengar! mycke man vill göra men pengarna räcker ju ofta inte äns till hälften! hoppas doch du får ihop en RWD/4wd WRC Pegga big_smile hade vart så sjukt nice!

mvh Philip

Skulle även köra på detta !
Dock alla alternativen du skrivit värkade ut välldigt lockande!

Tagg3N Konsult
24 december 2007 · 1 247 Inlägg

Tycker nästan du ska bygga en ordentlig wrc replica wink 4wd och kraft så det räcker på alla wink

Toksnyggt med den där breddningen!

Torlejf Bilvårdstönt.
24 december 2007 · 1 109 Inlägg

Att köpa en till 206:a och använda som besiktningsbil är inget alternativ, då dom pengarna den bilen kommer kosta kan jag lika gärna bygga om min nuvarande så mycket så att den blir godkänd till slut. smile

Jag får se hur jag gör.
Kanske byter motor i denna till nån annan Peugeot-motor och bygger sen en 206 WRC till vid sidan om.

Två WRC kopior med andra motorer är ju rätt skoj det också. smile

Tack för svaren.
God Jul.
Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
darkwizard Fordonstekniker
24 december 2007 · 1 740 Inlägg

Har du kontaktat SFRO. Du kan ju få den väl reggad som amatörbyggt fordon?

http://www.sfro.com/

Ta kontakt med dom, och hör efter vad dom säger.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Torlejf Bilvårdstönt.
24 december 2007 · 1 109 Inlägg

darkwizard skrev:
Har du kontaktat SFRO. Du kan ju få den väl reggad som amatörbyggt fordon?

http://www.sfro.com/

Ta kontakt med dom, och hör efter vad dom säger.

Har varit i kontakt med dom.
Amatörbyggt fordon kan man glömma, kraven för det är sjukt höga.

det som skulle funka är Ombyggt fordon, men även det är svårt utan motorbyte.

Tyvärr.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
Torlejf Bilvårdstönt.
25 december 2007 · 1 109 Inlägg

Tagg3N skrev:
Tycker nästan du ska bygga en ordentlig wrc replica wink 4wd och kraft så det räcker på alla wink

Toksnyggt med den där breddningen!

Jo, fyrkfrafs hade varit barnsligt roligt, men det är svårt att hitta en bil att ta drivlinan ifrån, då de flesta fyrkrafsbilar har motorn väldigt långt fram i förhållande till växellådan.
Kollade på Audi S2 förr men det finns inte en chans att få ner den drivlinan i en 206:a.

Och att köpa speciallåda och allt sånt är inget alternativ då det kostar multum!

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
NickeR32
25 december 2007 · 870 Inlägg

Måste du inte förbättre och förstärka bromsar, framvagn, helst byta motor, ändra karossen radikalt (Stort ja tongue) m.m för att få den igenom?

Torlejf Bilvårdstönt.
25 december 2007 · 1 109 Inlägg

NickeJ89 skrev:
Måste du inte förbättre och förstärka bromsar, framvagn, helst byta motor, ändra karossen radikalt (Stort ja tongue) m.m för att få den igenom?

Det är just därför jag funderar på att bygga om den mer, alterntivt bygga två. smile

Det enda som saknas är att byta motor, sen klarar jag kraven för ombyggt fordon.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
NickeR32
25 december 2007 · 870 Inlägg

Ne jag hade nog kört fullt ut på en bil! Byta till en vassare motor och trimma lite, sen uppgradera med rejäla bromsar och förstärk m.m bygga bur kanske? Sen tycker jag de borde gå...

Torlejf Bilvårdstönt.
25 december 2007 · 1 109 Inlägg

NickeJ89 skrev:
Ne jag hade nog kört fullt ut på en bil! Byta till en vassare motor och trimma lite, sen uppgradera med rejäla bromsar och förstärk m.m bygga bur kanske? Sen tycker jag de borde gå...

Det vet jag redan att det gör.

Men min tanke är att det är synd att kapa sönder allt i en bil som jag köpte för ganska mycket pengar, då jag lika gärna kan kapa sönder en tom kaross för inga pengar alls.

Förstår du hur jag menar?
mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
FoXxIe
25 december 2007 · 495 Inlägg

då skulle ja bytt motor:D

mig <3 vtec = sant
Torlejf Bilvårdstönt.
25 december 2007 · 1 109 Inlägg

FoXxIe skrev:
då skulle ja bytt motor:D

Och behålla framhjulsdrift?

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
Malmoe SSS -12
25 december 2007 · 3 217 Inlägg

Mycket ståtligt... Kommer nog bli bra i slutänden!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang